وقتی بحث غرور، شادی، افتخار و سربلندی تیم ملی فوتبال ایران مطرح است، باید اختلاف‌نظرها را کنار گذاشت و همه همدل و یکصدا در جهت تقویت تیم ملی قدم برداشت.
کد خبر: ۶۶۵۷۰۱
فصل همدلی فوتبال

اهمیت حضور در جام جهانی از آنجاست که برای حضور در این تورنمنت مهم جهانی، چهار سال زحمت کشیده و خون دل خورده‌ایم. به یاد آوریم زمان بازی تیم ملی در اولسان کره جنوبی ‌که هر لحظه امکان داشت با کوچک‌ترین لغزش و از دست رفتن نتیجه، ایران به جای صعود مستقیم به بازی‌های جام جهانی برزیل، به پلی‌آف این بازی‌ها برود. خوشبختانه در آن شرایط که همه همچون کوهی مستحکم پشت سر تیم ملی فوتبال ایستاده بودند، همه چیز ختم به خیر شد تا بعد از هشت سال از آخرین حضورمان در جام جهانی 2006 آلمان، یک بار دیگر حضور در این رقابت‌ها را معنا کنیم. بنابراین امروز باید بشدت از دمیدن بر طبل اختلاف نظر پیرامون تیم ملی پرهیز کرد و تا آنجا که می‌توانیم فضا را مثبت و انرژی‌ مثبت را در کالبد تیم ملی دمید.

امروز باید از دامن زدن به بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کرد و هرچه می‌توان در جهت تقویت و قدرتمندی تیم ملی در راه حضوری شایسته در برزیل 2014 قدم برداشت. بی‌تردید همیشه زمینه‌ای برای انتقاد هست و باید توجه داشت که امروز دیگر زمان این انتقادها نیست، چون اگر انتقادی می‌شود برای اصلاح امور است، اما امروز اگر انتقادی نیز شود، نه‌‌فقط به‌بهبود امور تیم ملی نمی‌انجامد؛ بلکه بعضا نتیجه‌ای عکس خواهد داشت تا از همین رو از همه اهالی فوتبال بخواهیم که تا می‌توانند به تیم ملی و اعضای آن انرژی مثبت بدهند.

از همین امروز تا شروع رقابت‌های جام جهانی برزیل (بیست و یکم خرداد) 50 روز باقی است و منطق حکم می‌کند در این روزها و شرایط حساس، اگر نمی‌توانیم باری از دوش تیم ملی برداریم، باری نیز بر آن نیفزاییم؛ هرچند دیروز کارلوس کرش در ارزیابی‌اش از اردوی آفریقای جنوبی، اظهارنظری ناامیدکننده داشت، اما بی‌شک این اظهار نظر او بازتابی است از شرایطی که از داخل به وی منتقل می‌کنند.

همان‌طور که اشاره شد بیان چنین مسائل و انعکاس آن در رسانه‌ها، بر طبل بی‌اعتمادی می‌کوبد و خدای‌ناکرده به‌کاهش انگیزه‌ سرمربی پرتغالی تیم ملی می‌انجامد که این مساله به هیچ‌وجه منطقی و قابل قبول نیست. بی‌شک تجربه گذشته به ما می‌گوید که از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم. فراموش نکنیم که هشت سال پیش دور و بر تیم ملی فضای خوبی شکل نگرفت و دامن زدن به حاشیه‌ها این اجازه را به‌برانکو ایوانکوویچ، به عنوان سرمربی تیم ملی نداد تا تمرکز خوبی درخصوص حضور در جام جهانی داشته باشد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها