دزد کلاه به سر که با تشکیل باند حرفه‌ای از خانم‌ها کیف‌قاپی می‌کرد، از سوی پلیس آگاهی شهرستان قدس در غرب استان تهران همراه چهار همدستش دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۵۲۸۸
کلاه از سر کیف‌قاپ‌های حرفه‌ای افتاد

دادیار شعبه اول دادسرای شهرستان قدس در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش زنی با حضور در داسرا و اعلام شکایتی از دو مرد کیف قاپ شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد شب هنگام که دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت در محله‌ای خلوت راه او را سد کرده و با تهدید چاقو، کیفش را سرقت کرده‌اند، یکی از سارقان کلاه سفیدی به سر داشته است.

بی‌پروا افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد تا این که زنان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت عنوان کردند در دام کیف‌قاپ‌ها گرفتار و اموالشان سرقت شده است.

وی یادآور شد: با به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای از سارقان و بررسی از آنها معلوم شد، تصویر یکی از سارقان که در همه کیف‌قاپی‌ها حضور داشته مربوط به مردی است که در شب‌های سرقت کلاه به سر داشته است.

با جمع‌بندی اطلاعات، جستجو برای دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در یکی از محله‌های شهر مرد جوانی را مشاهده کردند که کلاه سفیدی به سر دارد و در حال پرسه زدن است.

دادیار پرونده گفت: ماموران با ظنین شدن به وی، او را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند او شباهت زیادی به همان سرکرده باندی دارد که پلیس در تعقیبش است که این فرد دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی، مالباختگان، متهم را درمیان تعدادی از متهمان حاضر در بازداشتگاه شناسایی کردند.

وی افزود: متهم پس از شناسایی به سرقت اعتراف کرد و گفت، دزدی‌ها را با همدستی چهار نفر دیگر از دوستانش که تعدادی از آنها افراد سابقه‌داری هستند، انجام داده است.

بی‌پروا خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی چهار عضو دیگر این باند دستگیر و در مواجهه با سرکرده باند به جرایمشان اعتراف کردند.

با اعتراف اعضای این باند به بیش از 50 فقره کیف قاپی از مردم، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها