رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به شیوع رو به افزایش سرطان در کشور هشدار داد و گفت: آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در ایران، بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیاست.
کد خبر: ۶۶۴۸۶۳
سرطان در ایران رو به افزایش است

دکتر ایرج خسرونیا گفت: سرطان، از جمله بیماریهایی است که در کشور ما عوارض زیادی به دنبال دارد که این مسئله ناشی از عدم توجه به مقوله «خودمراقبتی» است که کمتر در جامعه ما اتفاق می افتد.

وی با اعلام اینکه آمار ابتلا به سرطان در کشورمان رو به افزایش است، افزود: متاسفانه مردم ما کمتر به پزشک مراجعه می کنند و اجازه می دهند، وقتی بیماری مزمن شد، آن وقت اقدام به درمان می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.

خسرونیا به تغییر سبک زندگی، مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها، کم تحرکی و... به عنوان عوامل موثر در ابتلا به بیماری‌ها نام برد و گفت: در پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سه موضوع خودمراقبتی، سرطان و بیماری‌های قلب و عروق، مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد و در کنار آن به موضوعاتی مثل پزشکی قانونی و مسائل پزشکی نیز اشاره خواهیم داشت.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، یکی از مسائلی که جامعه پزشکی را دچار مشکل می کند، موضوع پزشکی قانونی دانست و افزود: متاسفانه برخی از پزشکان با موضوعات و مسائل پزشکی قانونی آشنا نیستند و همین مسئله باعث می شود که در مسیر کار، دچار مشکل شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Sadra
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
۰
۰
در كشور ما مردم به خاطر هزینه های گزاف پیشگیری به هزینه های احتمالی درمان تن میدهند كه اگر پیشگیری و درمان مثل برخی كشورها رایگان باشد مسلما مشكل حل خواهد شد.

نیازمندی ها