رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مناقصه جهت بستن قرارداد نفتی فراهم است و به محض رفع تحریم‌ها مدل‌های تعریف شده عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۴۴۳۶
قراردادها بعد از تحریم عملیاتی می شوند

سید مهدی حسینی رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در خصوص انتقاداتی مبنی بر اینکه قراردادهای نفتی تنها در حد کارشناسی باقی مانده و عملیاتی نشده، گفت: قراردادها زمانی عملیاتی و به مرحله عمل می‌رسند که تحریم ها برداشته شوند.

وی افزود: در حال حاضر برای قراردادها مدل تهیه کرده و هم‌اندیشی برگزار کرده و گزارشات را به دولت داده و بعد از تصویب برای عملیاتی شدن به دولت خواهیم داد لذا چنانچه تحریم‌ها برداشته شوند ما آمادگی لازم جهت برگزاری مناقصه و ارائه پرونده را داریم.

حسینی با بیان اینکه در مدل قراردادهای تهیه شده منافع دو طرف در نظر گرفته شده، گفت: شرکت‌ هایی که صلاحیت لازم، دانش فنی، تخصص کافی و صاحب سرمایه باشند در اولویت قراردادها قرار دارند.

وی با بیان اینکه در امضای قرارداد با شرکت‌های نفتی ملیت در نظر گرفته نمی‌شود، افزود: شرکت‌ ها از کشورهای ژاپن و کره و عمدتا اروپا و امریکا خواهند بود.

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی از ذکر نام کشور خاص برای بستن قرارداد جهت ایجاد رقابت خودداری کرد و گفت: شرکت‌های شل، توتال، BP و اکسول موبیل از جمله اولویت‌های انعقاد قرارداد نفتی کشورند که البته توانمندی و دارا بودن ضوابط و توان فنی از جمله معیارهای انتخاب خواهد بود.(ایلنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها