تاکنون بیش از 30 راس از حیوانات این پارک بر اثر این بیماری تلف شده‌اند

شیوع طاعون حیوانات در پارک ملی بمو

مدیر دید‌بان محیط‌زیست و حیات وحش ایران از مفقود شدن یک توله خرس قهوه‌ای پس از زنده‌گیری، در پاسگاه پارک ملی بمو استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۲۲۷

کیوان هوشمند افزود: دوشنبه گذشته یک توله خرس قهوه‌ای به‌دلیل نامعلومی تنها و بدون مادر خود وارد باغی در شهرستان مرودشت می‌شود که به‌دنبال تماس صاحب باغ، نیروهای یگان محیط‌زیست مرودشت در محل حاضر شده و پس از زنده‌گیری، توله خرس را به اداره محیط‌زیست و از آنجا به پارک ملی بمو منتقل کرده و به پاسگاه مرکزی محیط‌بانی بمو تحویل می‌دهند.

به گفته وی توله خرس پس از تغذیه با شیر، به محل نگهداری حیوانات در محوطه فنس‌کشی شده در پاسگاه بمو منتقل و آخرین بار در ساعت یک نیمه‌شب کنترل می‌شود.مدیر دید‌بان محیط‌زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: فردای آن روز یعنی صبح سه‌شنبه گذشته، مسئول مربوط پس از مراجعه به محوطه فنس کشی، متوجه می‌شود توله خرس مفقود شده است.

هوشمند با بیان این‌که هنوز هیچ ردی از توله خرس گمشده به‌دست نیامده است، یادآور شد: در صورت فرار توله خرس از قفس و ورود آن به منطقه، با توجه به کوچک بودن خرس، احتمال حمله حیوانات درنده بسیار زیاد بوده و بعید به نظر می‌رسد پس از تاریک شدن هوا شانسی برای زنده ماندن توله خرس وجود داشته باشد. به گفته وی، احتمال سرقت توله خرس از محوطه نگهداری نیز وجود دارد، زیرا ماه گذشته نیز یک راس قوچ و یک کل وحشی از محوطه نگهداری حیوانات در پاسگاه مرکزی پارک ملی بمو پس از بریدن فنس‌ها از سوی افراد ناشناس سرقت شدند.‌/‌ مهر

قطار زنجان ـ مشهد روزانه می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: با پیگیری‌های انجام شده، قطار زنجان ـ‌ مشهد، از امروز روزانه می‌شود.

محمدرضا قربانی با بیان این‌که محور شمال به غرب از نظر حمل مسافر رتبه دوم را در کشور دارد، افزود: سالانه این محور چهار میلیون صندلی را جابه‌جا می‌کند، به همین دلیل با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده توانستیم به یکی از مطالبات جدی مردم این استان که روزانه کردن قطار زنجان مشهد بود، جامه عمل بپوشانیم.

وی با یادآوری این‌که از امروز قطار جدید ساعت 21 و 35 دقیقه از مشهد مقدس به سمت زنجان حرکت کرده و ساعت 14 و 40 دقیقه به زنجان خواهد رسید، تصریح کرد: قطار یادشده سی‌و‌یکم فروردین نیز ساعت 16 و 55 دقیقه زنجان را ترک کرده و ساعت 9 و 20 دقیقه به مشهد خواهد رسید. این مسئول با اشاره به این‌که قطار قبلی زنجان ـ مشهد که به‌صورت یک روز در میان مسافر جابه‌جا می‌کرد، کماکان در این مسیر خواهد ماند، اظهار کرد: این قطار نیز دارای 9 سالن درجه 2 با ظرفیت 486 نفر و سه سالن درجه یک با ظرفیت 96 نفر و در مجموع 582 نفر است که از ساعت 20 و 20 دقیقه از زنجان حرکت کرده و ساعت 12 و 55 دقیقه به مشهد می‌رسد. همچنین از ساعت 23 و 25 دقیقه مشهد را ترک می‌کند و ساعت 15 و 50 دقیقه به زنجان خواهد رسید. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها