کفاشیان : اگر نمی توانند فوتبال را تعطیل کنند

کنایه وزیر ورزش به رییس فدراسیون فوتبال

کد خبر: ۶۶۴۰۱۷
وزیر ورزش : پرسپولیس 60 میلیارد تومان بدهی دارد

وزیر ورزش و امور جوانان گفت: واگذاری باشگاههای فوتبال پرسپولیس و استقلال که از باشگاههای دولتی می باشند تکلیف قانونی وزارت ورزش و جوانان است که تا پایان سال 93 این کار صورت خواهد گرفت.


محمود گودرزیˈ چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از طرحهای ورزشی نهاوند در استادیوم علیمرادیان این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: برای واگذاری این دو باشگاه و دیگر باشگاههای دولتی فوتبال در ابتدا ابهاماتی وجود داشت که در کمیسیون سیاسی دولت این ابهامات رفع شد.

وزیر ورزش و امور جوانان اظهارکرد: کمیته ای تنظیم شد که ماموریت آن فراهم کردن شرایط لازم برای واگذاری تا سه ماه آینده است .
وی افزود: پس از آماده شدن شرایط لازم کار واگذاری به سازمان خصوصی سازی سپرده می شود تا آنها شرایط مزایده را تنظیم و کار واگذاری را به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه اراده دولت بر این است تا دو باشگاه یاد شده به بخش خصوی واگذار شود افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان شهریور ماه این اتفاق عملی خواهد شد و ما هم کمک می کنیم که این کار انجام تا شاید شرایط این دو باشگاه بهتر شود.

ˈگودرزیˈ در ارتباط با بدهی تیم فوتبال پرسپولیس نیز گفت: آنچه که حسابرسان وزارت ورزش از میزان بدهی این تیم احصاء نموده اند میزان بدهی تیم پرسپولیس 600 میلیارد ریال است .

وی گفت : البته با مراجعه برخی دیگر از طلبکاران پرسپولیس در روزهای اخیر و ارائه چکهای طلب خود از باشگاه پرسپولیس این رقم ممکن است بیشتر شود.

وی در ارتباط با قرار دادهای سنگینی که در برخی تیمهای فوتبال بسته می شود گفت: متاسفانه در حال حاضر قرار دادها شفاف نیست و تا این عدم شفافیت در فوتبال وجود دارد نمی توان به تیمهای فوتبال کمک کرد.

وی گفت: مادامی که این ارقام وجود دارد فوتبال هیچ نفعی نخواهد برد چون در آمدها مستمر نخواهد بود و به علت عدم استطاعت مالی باشگاهها برای پرداخت مبلغ قراردادها ، نوسان در وضعیت مالی بوجود می آید و در نتیجه فوتبالیستها و مربیان همیشه طلب کار خواهند بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر این رقم ها پایین بیاید آنها همیشه می توانند بازی کنند و از طرف دیگر این هزینه ها به بیت المال تحمیل نخواهد شد و ما امیدواریم در سال جاری این ارقام پائین بیاید.

وی گفت: از تیمهایی که زیر نظر سازمانهای صنعتی هستند انتظار داریم که در این ارقام تجدید نظر کنند چون به نفع مجموعه ورزش است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت طرحهای ورزشی کشور گفت: در حال حاضر سه هزار و 300 طرح نا تمام ورزشی در کشور وجود دارد که با توجه به کمبود اعتبارات لازم دولت امکان تکمیل آن در کوتاه مدت نیست.

وی افزود: در حال حاضر اولویت در تکمیل طرحهای نا تمام با طرحهایی است که تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و طرحهایی که کمتر از 90 در صد پیشرفت داشته باشند پیشنهاد می کنیم به بخش خصوصی یا خیرین واگذار شود که دولت برای تکمیل این طرحها تسهیلات خوبی در نظر گرفته است.(ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها