برخی خبرگزاری ها تعداد مفقودان حادثه را 300 نفر اعلام کردند

کشتی مسافربری کره با 475 مسافر غرق شد

یک فروند کشتی مسافربری کره‌ای که بیشتر سرنشینان آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند، در سواحل کره جنوبی غرق شد.
کد خبر: ۶۶۳۸۵۸

به گزارش بی‌بی‌سی، در پی غرق شدن این کشتی مسافربری عملیات امدادرسانی برای نجات سرنشینان از بامداد روز گذشته آغاز شد.

روز گذشته پلیس ساحلی کره‌جنوبی اعلام کرد، یک کشتی مسافربری با 475 مسافر و خدمه و 150 خودرو در نزدیکی سواحل جنوبی این کشور غرق شده و جسد دست کم دو نفر از آب گرفته شده است.

بیشتر سرنشینان کشتی توسط ماموران امداد از آب گرفته شده و به خشکی انتقال یافته‌اند، اما عملیات امدادرسانان برای یافتن حدود صد نفر دیگر از سرنشینان کشتی ادامه دارد و امید می‌رود آنان نیز با قایق‌ها و استفاده از جلیقه نجات، همچنان در آب‌های منطقه شناور باشند.

مقامات کره‌ای گفته‌اند تا پایان عملیات نمی‌توان در مورد آمار نهایی تلفات این حادثه اظهار نظر قطعی کرد.

کشتی حادثه دیده سوول برای سفر آموزشی عازم جزیره جوجو در صد کیلومتری جنوب شبه‌جزیره کره بود.

به گفته مقامات دولتی، در این عملیات 18 بالگرد و 34 فروند کشتی و قایق نیروی دریایی و گارد ساحلی شرکت دارد و تعدادی کشتی تجاری نیز برای کمک عازم محل شد. تصاویر تلویزیونی محل غرق کشتی را با ده‌ها فروند کشتی و تعدادی قایق نجات نشان می‌دهد.

رویترز به نقل از کارکنان دبیرستان دانوان در حومه سئول، پایتخت کره‌جنوبی گزارش کرده است تمامی 338 دانش‌آموز سرنشین کشتی نجات یافته‌اند، اما این خبر هنوز توسط گارد ساحلی و منابع دیگر تائید نشده است.

در پی این حادثه و دریافت اخباری در ارتباط با این که کشتی سوول با خطر غرق شدن رو‌به‌رو است، در تصاویر شبکه‌های تلویزیونی مشاهده می‌شود این کشتی به پهلو غلتیده است و بسرعت در آب فرومی‌رود.

قبل از غلتیدن کشتی، ناخدا با ارسال پیام اضطراری، وقوع حادثه را به مراکز امدادرسانی اطلاع داد و امدادرسانان بسرعت خود را به محل حادثه رساندند.

خانواده دانش‌آموزان، مقامات دبیرستانی را مسئول دانسته و گفته‌اند، آنان بدون بررسی‌های لازم ایمنی به اعزام فرزندانشان به سفر دریایی مبادرت کرده‌اند. به گفته مقامات دبیرستانی، هنگام وقوع حادثه، دریا آرام بود.

کشتی سوول در سال ١٩٩٤ در ژاپن ساخته شده و 146 متر طول داشته و قادر به حمل حدود900 سرنشین و تعدادی خودروی سواری و کامیون بوده و به گفته صاحبان کشتی، هنگام سفر نیز مشکل فنی نداشته است. در مورد علت حادثه هنوز گزارش رسمی منتشر نشده است، اما شبکه‌های تلویزیونی کره جنوبی به نقل از یک شاهد عینی گزارش کرده‌اند پیش از غلتیدن کشتی به پهلو، صدای انفجار و برخورد کشتی با جسم دیگری شنیده شده بود.

شامگاه دیروز نیز برخی خبرگزاری ها اعلام کردند، دولت کره با اصلاح آمار افرادی که در این حادثه مفقود شدند تعداد آنها را 300 نفر اعلام کرده است . تا کنون 147 نفر از مسافران کشتی توسط نیروهای امدادی به خشکی انتقال یافته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها