قیمت صندوقی برای حفاظت از اموال

وقتی برای انجام امور بانکی به یکی از شعب بانک مراجعه می‌کنیم، اولین چیزی که در محوطه بانک جلب نظر می‌کند صندوقی بزرگ با دستگیره‌ای خاص است که یا داخل دیوار جاسازی‌شده یا این که محکم و مقاوم گوشه‌ای از بانک قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۶۳۳۳۶
قیمت صندوقی برای حفاظت از اموال

اگرچه این صندوق‌های معروف که وظیفه نگهداری از اموال و اسناد مهمی را به‌عهده دارند در صحنه‌های اکشن فیلم‌های وسترن همیشه با مقداری دینامیت منفجر می‌شدند، اما ظاهرا امروز با پیشرفت تکنولوژی این کار تقریبا غیر ممکن شده است.

به‌طور کلی با توجه به اهمیت امنیت برای حفظ و نگهداری از مدارک و برخی اقلام قیمتی امروزه استفاده از این صندوق‌های امنیتی علاوه بر بانک‌ها و شرکت‌های تجاری در منازل نیز به امری طبیعی و لازم تبدیل شده است؛ بنابراین دانستن چگونه انتخاب‌کردن و درست هزینه‌کردن برای یکی از آنها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. اما براستی گاوصندوق چیست و از چه زمانی وارد زندگی اجتماعی ما شد یا یک گاوصندوق خوب باید چه امتیازی داشته باشد و برای تهیه یکی از آنها چه گزینه‌هایی را باید رعایت کنیم؟

به استانداردهای صندوق اهمیت دهید

براساس شواهد و مستندات از سال 1830 اولین نوع‌ گاوصندوق از جنس آهن با دیواره‌های داخلی از جنس سنگ، چوب، سیمان و آجر وارد بازار مصرف شد و در پی آن تست‌های ایمنی این وسیله شکل گرفت. اگرچه اولین تست ایمنی برای گاوصندوق‌های ابتدایی در سال 1917 باعث کاهش اعتبار نمونه‌های اولیه از این وسیله شد، ولی این اتفاق توانست به تعیین استانداردهایی برای گاوصندوق‌ها منجر شود تا سارقان را از سرقت اموال داخل آن ناکام و خریداران را از سردرگمی رهایی بخشد.

بنابراین هنگام مراجعه به فروشگاه برای انتخاب گاوصندوق مناسب بد نیست به این استانداردهای سطح ایمنی توجه ویژه داشته باشید؛ هر چند بالابودن هر یک از این استانداردها به جمع فاکتور قابل پرداخت شما می‌افزاید، اما به یاد داشته باشید ارزش اموال مورد نظر شما که برای نگهداری آنها تلاش می‌کنید بیش از اینهاست.

دیجیتال یا آنالوگ؟

به‌طور کلی گاوصندوق‌های موجود در بازار امروزی به سه بخش صندوق‌های نسوز و مقاوم در مقابل آتش، صندوق‌های ضدسرقت و صندوق‌های ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شوند. در بخش اول صندوق‌ها مقاومت مناسبی در مقابل تعرض دزدان نداشته ولی در مقابله شعله‌های آتش بخوبی ایستادگی می‌کند و در دومین نوع صندوق موضوع کاملا برعکس خواهد شد. این در حالی است که در نوع ترکیبی همه امکانات یکجا جمع شده است، لایه فلزی گاوصندوق در مقابل دست‌درازی دزدان مقاومت می‌کند و لایه کامپوزیت داخل از حرارت شعله‌های آتش.

این در حالی است که گاهی متقاضی با توجه به نیازش فقط اقدام به سفارش یک در ضدسرقت با نام در خزانه می‌کند چون محفظه یا اتاقک مورد نظرش را قبلا ضدسرقت ساخته است. به هر حال با در نظر گرفتن استانداردهای موجود برای گاوصندوق‌ها و البته شناخت انواع موجود آن در بازار بد نیست بدانیم اصول اولیه ساخت هر کدام از این صندوق‌ها تقریبا یکسان است، اما یک فرق عمده آن هم در نوع سیستم قفل این وسیله می‌تواند تفاوتی عمده را به وجود آورد. چون برخی از آنها به صورت مکانیکی کار می‌کنند و برخی دیگر الکترونیکی هستند.در نوع مکانیکی می‌توان به همان دستگیره‌های بزرگ و رمزگردان مکانیکی اشاره کرد و در بخش دیجیتالی به سیستم شناسایی اثر انگشت یا رنگدانه‌های چشم اشاره کرد. هرچند هر کدام از این صندوق‌ها دارای انواع مختلفی از جمله ایستاده یا توکار هستند، اما هنوز هم بسیاری به گاوصندوق‌های مکانیکی با اطمینان بیشتری نگاه می‌کنند. ولی مسأله این است که کدام گاوصندوق بهترین گزینه است؟

اصولا گاوصندوق مناسب باید دارای شرایط زیر باشد:

1 ـ ضد حریق و انفجار باشد.

2 ـ اتصالات و لولاهای ضددیلم داشته باشد.

3 ـ ضددریل داشته باشد.

4 ـ دارای سیستم دزدگیر و ضریب اطمینان فوق‌العاده باشد.

5 ـ دارای کلید مخفی باشد.

6 ـ در صورت وارد آمدن هرگونه ضربه‌ای ، سیستم دزدگیر فعال داشته باشد.

7 ـ در صورت فراموش‌شدن رمز، امکان بازشدن با کلید را داشته باشد.

8 ـ دارای آلارم قبل از اتمام باتری و همچنین در صورت اتمام کامل باتری قابل باز شدن با کیت یدکی را داشته باشد.

9 ـ در نمونه‌های مکانیکی تعداد عدد بیشتری برای رمز قابل استفاده باشد و در دیجیتالی‌ها چند رمز بتوانیم انتخاب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها