مراتعی که آرام و بی‌صدا بیابان می‌شوند

دامن سبز خراسان داغدار گونه‌های گیاهی

مدیرکل امور منابع جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال مبلغی در حدود 47 میلیارد تومان برای کنترل، پیشگیری و احیای جنگل های زاگرسی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۶۳۲۹۷
اختصاص 47 میلیارد تومان برای احیای جنگل های زاگرس

کامران پورمقدم در نشست مدیران برخی از استان های زاگرسی در پاسخ به خبرنگاران افزود: هم اکنون برای پیشگیری، کنترل و احیای درختان بلوط جنگل های زاگرسی کشور سالانه بالغ بر 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که متاسفانه امسال مبلغ 47 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که مبلغ 250 میلیارد تومانی به این بخش اختصاص می یافت، می توانستیم در طول مدت سه سال وضعیت جنگل های زاگرسی را به حد مطلوب برسانیم.

وی اظهار داشت: سازمان جنگل ها، توسعه جنگل و جنگلکاری مناطق زاگرسی را در دستور کار قرار داده که این مهم با تامین اعتبار قابل اجرا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا قرار است از سازمان مدیریت بحران کشور نیز مبلغی در حدود 25 میلیارد تومان برای کنترل و پیشگیری خشکیدگی درختان بلوط اعتبار دریافت کنیم.

به گفته پورمقدم، اعتبار این بخش در بین سال های 90 تا 92 برابر با 45 میلیارد تومان، در سال گذشته 20 میلیارد تومان دریافت هزینه کرده که امیدواریم در سال 93 بتوانیم اعتبار مورد نیاز این بخش را از منابع دیگر این سازمان و سازمان های ذیربط دریافت کنیم. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها