آمریکا: در انتخابات ریاست جمهوری لبنان بی‌طرفیم

یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد: دولت آمریکا از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان حمایت نمی‌کند و در آینده با رئیس‌جمهور انتخاب شده تعامل خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۲۰۷۲

به گزارش مهر، یک مقام مسئول آمریکایی در کاخ‌سفید در گفت‌وگو با روزنامه الحیات با ادعای حمایت نکردن واشنگتن از یک نامزد خاص در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، گفت: کاخ سفید بر اساس اقدامات و تعهدات رئیس‌جمهور آینده لبنان به موازین بین‌المللی، با وی تعامل خواهد داشت. وی با اشاره به ادامه همکاری‌های آمریکا با ارتش لبنان، اعلام کرد: تدابیری برای جلوگیری از انتقال کمک‌های تسلیحاتی به ارتش لبنان به طرف‌های سوم از جمله حزب‌الله اندیشیده‌ایم.

در رابطه با انتخاب نامزدی ریاست جمهوری لبنان، روزگذشته روزنامه سعودی عکاظ به نقل از منابع موثق سیاسی اعلام کرد: جریان المستقبل به سوی اعلام موضع نهایی در حمایت از «سمیر جعجع» نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری حرکت می‌کند. بنابر این گزارش، این موضوع طی ساعات آینده نهایی می‌شود و به نظر می‌رسد با حمایت جریان 14 مارس (هواداران سعد الحریری) نیز همراه شود. روزنامه کویتی الانبا نیز با اشاره به حضور فواد السینیوره در ریاض عربستان و دیدارهای وی با سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل اعلام کرد: موضع السنیوره در انتخابات پس از بازگشت به لبنان اعلام می‌شود.

در یک خبر دیگر مربوط به لبنان اعلام شد دستگاه‌های امنیتی این کشور قصد دارند در ادامه عملیات‌ خود در مناطق شمالی لبنان به‌ویژه منطقه «بقاع» برای دستگیری 65 تروریست خطرناک اقدام کرده و امنیت را به این منطقه بازگردانند. چند روز پیش ارتش لبنان اجرای طرح امنیتی خود در منطقه بعلبک ـ هرمل را آغاز کرد و انتظار می‌رود، این عملیات به فعالیت تمام گروه‌های مسلح و تروریستی در این منطقه پایان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها