همه چیز را سر بازیکنان نشکنیم

ایراد از مدیران بالا دستی است

این روزها به‌دنبال انتشار رقم دریافتی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس، موجی از مخالفت‌های مردمی در برابر چنین قراردادهای سنگینی شکل گرفته است.
کد خبر: ۶۶۱۴۲۵
ایراد از مدیران بالا دستی است


این روزها به‌دنبال انتشار رقم دریافتی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس، موجی از مخالفت‌های مردمی در برابر چنین قراردادهای سنگینی شکل گرفته و بازیکنان فوتبال فشار افکار عمومی را متوجه خود می‌بینند، اما باید گفت ایراد از مدیران بالا دستی ورزش است.

در حقیقت کادر فنی و بازیکنان که در هوا با یکدیگر قرار داد نبسته‌اند که اکنون بخواهیم تمام کاسه و کوزه‌ها را سر آنان بشکنیم. وزارت ورزش که امروز در مقابل قراردادهای میلیاردی بازیکنان و کادر فنی تیم‌های پرسپولیس و استقلال جبهه گرفته و درپی آن است تا فوتبال را ارزان‌تر کند، باید بپذیرد سهمی بسزا در بالا رفتن هزینه‌های لیگ برتر فوتبال داشته است.

نیازی نیز به کنکاش زیادی وجود ندارد که به این نتیجه برسیم، چون در این فوتبال دولتی که هزینه‌اش از جیب بیت‌المال و مردم تامین می‌شود، وزارت ورزش و ایضا فدراسیون فوتبال، هیچ اراده‌ای را در قبال کنترل قیمت بازیکنان و عوامل فوتبال نداشته‌اند تا امروز آش آن‌قدر شور شود که صدای همه بلند شود.

در نظر بگیرید همین پرسپولیسی که امروز متهم شماره یک است، باشگاه زیر مجموعه وزارت ورزش به حساب می‌آید و مدیرانش از گذشته تا امروز از سوی این وزارت تعیین شده‌اند. جای سوال است که در همان زمانی که محمد رویانیان به‌عنوان مدیر عامل به میدان آمد تا برای رسیدن به یک عنوان قهرمانی و ثبت آن در کارنامه خود، با پول‌های میلیاردی دولت، ستاره‌ها را جذب پرسپولیس کند، چرا جلوی این مدیر غیرفوتبالی گرفته نشد، کسی که امروز نیز در پرسپولیس نیست که بخواهد پاسخگوی عملکرد خویش باشد.

دادن ماشین‌های مدل بالا و خارجی به بازیکنان (و البته بی‌سند) در ازای بخشی از قرارداد میلیاردی‌شان در روز روشن انجام شد و در همان زمان نیز رسانه‌ها با خبری کردن آن، شرایطی را فراهم کردند تا مسئولان وزارت ورزش با اطلاع از این اقدام پرسش برانگیز جلوی آن را بگیرند، اما در آن زمان گویا نمی‌خواستند چنین مسائلی را دیده و بشنوند بنابراین باید گفت امروز پرسپولیس چوب مدیریت اشتباهی را می‌خورد که از بالا و راس مجموعه وزارت ورزش به‌آن تحمیل شده است.

متاسفانه مدیریت‌های غیرتخصصی در ورزش و فوتبال سال‌هاست منافع ورزش را تهدید کرده و کسی نیز نخواسته است جلوی این روند معیوب را بگیرد. شاید محمود گودرزی به‌عنوان وزیر ورزش بگوید انتخاب رویانیان به زمان او برنمی‌گردد، این درست، اما این چرخه معیوب که یکشبه ایجاد نشده، بلکه به سال‌های متوالی برمی‌گردد که ورود به‌ آن ما را به ناکجاآباد می‌برد. امروز گودرزی تشخیص داده که جلوی این ریخت و پاش‌ها در فوتبال را بگیرد، اما هیچ تضمینی نیست فردایی که او در وزارت ورزش نباشد، شرایط به گذشته خود باز نگردد. بنابراین برای اداره فوتبال باشگاهی باید طرحی نو در انداخت و با الفاظ خصوصی سازی و واگذاری، مشکل برطرف نمی‌شود.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها