۱۳ فروردین آسمان آفتابی است

موج دوم بارندگی‌ها از اواخر چهارشنبه

روز ۱۳ فروردین آسمان آفتابی است و با شروع موج دوم بارندگی‌ها از اواخر وقت چهارشنبه، باران شدید در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان می بارد و لازم است شهروندان با توجه به هشدارهای داده شده سفر کنند.
کد خبر: ۶۵۸۶۲۳
موج دوم بارندگی‌ها از اواخر چهارشنبه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، ده‌ها مسافر نوروزی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی که روز گذشته از جانب وزارت راه و شهرسازی اطلاع رسانی شده بود؛ با کمترین تجهیزات ایمنی به جاده زده بودند که با بارش برف و باران غافلگیر شدند.

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی، در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، رشت و استان مرکزی بوده است.

همچنین امروز در اغلب مناطق کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و جنوب کشور، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ می بارد.

انتظار می رود که در روز سه شنبه این ناپایداری های جوی تا بعداز ظهر این روز در نوار شرقی کشور و سواحل شرقی دریای خزر رخ دهد.

بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی با نزدیک شدن سامانه بارشی از روز چهارشنبه 13 فروردین رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد از جنوب غرب آغاز شده و به تدریج مناطق غرب، مرکز، شمال، شمال شرق، شرق و جنوب کشور را در بر می گیرد.

در روز چهارشنبه 13 فروردین، بارش برف در استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات اصفهان و بارش باران در سایر مناطق اصفهان و همچنین در استان های خوزستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،ایلام، یزد، کرمان، بوشهر و بصورت پراکنده در استان های تهران، البرز و قم پیش بینی می شود.

شدت بارش در استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری است که همراه با رگبار و رعدوبرق شدید خواهد بود و در روز پنجشنبه چهاردهم فروردین ، بارش باران در استان های گیلان، مازندران، کردستان، زنجان ، قزوین، تهران، البرز، قم، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که در استانهای گیلان و مازندران همراه با کاهش دما نیز خواهد بود.

روز جمعه پانزدهم فروردین ، بارش باران در استان های هرمزگان، جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها