نخست وزیر اوکراین گفت: پس از مداخله روسیه در کریمه، بحران این منطقه از مرحله سیاسی خارج و وارد فاز نظامی شده است.
کد خبر: ۶۵۷۱۷۸
بحران کریمه وارد مرحله نظامی شده است

آرسنی یاتسنیوک با اشاره به تصمیم دولت روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور گفت با این اقدام بحران در این منطقه وارد فاز نظامی شده است.

وی طی دیدار با وزیر دفاع اوکراین، کشته شدن افسران نظامی اوکراین را به منزله ارتکاب جنایت جنگی دانست و یادآور شد: اکنون بحران از مرحله سیاسی به فاز نظامی رسیده است.

به گفته یاتسنیوک، امروز نظامیان روس با آغاز تیراندازی به سوی نظامیان اوکراین، گام در مرحله نظامی گذاشته و مرتکب جنایت جنگی شده اند.

نخست وزیر اوکراین از وزیر دفاع خواست طی تماس تلفنی با همتایان انگلیسی، فرانسوی و روس خود مفاد قرارداد امضا شده در سال 1994 را که متضمن حفظ مرزهای اوکراین از درگیری شده، یادآوری کند.

ساعتی پیش یک سخنگوی ارتش اوکراین از کشته شدن یک افسر اوکراینی در پایگاه نظامی واقع در حومه شهر سمفروپول مرکز شبه جزیره کریمه بر اثر تیراندازی خبر داد.

وی گفت: هنوز مشخص نیست چه کسی در پس این حمله قرار دارد. "ولادیسلاو سلزنیوف" تاکید کرد این افسر از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

این در حالی است که طی هفته های اخیر و در راستای برگزاری همه پرسی استقلال کریمه، تاسیسات نظامی اوکراین در این شبه جزیره به کنترل ارتش روسیه در آمده است. هر چند هنوز مدرکی دال بر دست داشتن روس ها در این حمله به دست نیامده اما مقامات کی یف، مسکو را مسئول این حمله می دانند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جلیل
Germany
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
۰
۰
دماغ امریكا وهم دستانش به خاك مالیده شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها