مرگ پانزدهمین پلنگ در سال 92

رئیس پارک ملی گلستان از پیدا شدن لاشه یک پلنگ بالغ از سوی ماموران محیط‌بانی در جنگل گلستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۷۵۳
مرگ پانزدهمین پلنگ در سال 92

جواد سلیاری در گفت‌وگو با مهر افزود: این پلنگ دو ماه پیش در جاده جنگل گلستان بر اثر برخورد با یکی از خودروهای عبوری زخمی می‌شود، اما به دلیل توان بالا به جنگل پناه می‌برد که متاسفانه بعد از مدتی جان خود را از دست می‌دهد.

وی یادآور شد: این پلنگ، یک پلنگ بالغ بوده که فقط اسکلت و قسمتی از پوست روی سرش باقی مانده و گوشت آن از سوی حیوانات دیگر خورده شده بود.

سلیاری با بیان این که برخورد حیوانات با خودروها در این پارک تاکنون بکرات اتفاق افتاده و باز هم اتفاق می‌افتد، گفت: متاسفانه وجود این جاده باعث شده است که حیوانات زیادی ازجمله پلنگ، بر اثر اصابت با خودروها صدمه ببینند، به طوری که گاهی ما اصلا متوجه آن هم نمی‌شویم.

رئیس پارک ملی گلستان با بیان این که به دلیل بار ترافیکی زیاد در ایام نوروز، مسافران باید دقت بیشتری به خرج دهند، افزود: کسانی که در این جاده رانندگی می‌کنند سعی کنند با سرعت مشخص شده رانندگی کنند و بویژه در شب بیشتر مراقب باشند تا اتفاقاتی از این دست باعث از بین رفتن گونه‌های جانوری نشود.

سلیاری به مسافران توصیه کرد در ایام نوروز، شب‌ها به هیچ وجه در جنگل و تفرجگاه‌ها نمانند، زیرا امکان دارد مشکلاتی از طرف حیوانات برای آنها به وجود آید.

با کشته شدن این پلنگ، شمار پلنگانی که امسال بر اثر تصادفات جاده‌ای، شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز و... کشته شدند و خبر مرگشان رسانه‌ای شد، به 15 مورد رسید. هرچند شاید همین تعداد یا بیش از آن، پلنگ‌هایی وجود داشته باشند که خبر شکار یا مرگشان هیچ گاه عمومی نشده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها