سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به دنبال دفاع از خودم نیستم ولی حرف‌های پر از حب و بغض آقایان پشیزی برایم ارزش ندارد.
کد خبر: ۶۵۵۴۱۷
قلعه‌نویی:حرفهای منتقدان پشیزی برایم ارزش ندارد

سایت جام جم ورزشی - امیر قلعه‌نویی به قول خودش امسال سخت‌ترین سال دوران مربیگری‌اش را پشت سر گذاشت و این روزها بیشترین فشار را تحمل می‌کند. سرمربی استقلال که سال گذشته تیمش را قهرمان لیگ برتر کرد و به جمع 4 تیم برتر آسیا هدایت کرد حالا روزهای سختی را می‌گذراند و در فکر این است که در دیدار مقابل الجزیره تیمش را جمع و جور کند.

قلعه‌نویی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شرایط تیم استقلال آرزوهای جالبی برای سال 1393 دارد و امیدوار است دولت تدبیر و امید بتواند شرایط اقتصادی مملکت را به سمتی پیش ببرد که نه تنها ورزشی‌ها بلکه تمام مردم در رفاه کامل باشند.

متن گفت‌وگو با سرمربی استقلال را در زیر می‌خوانید.

بهتر است از شرایط این روزهای استقلال آغاز کنیم و خودتان در مورد مسابقه با الشباب توضیح بدهید.

اول از همه باید بگویم بچه‌ها زحمت خود را کشیدند و خیلی تلاش کردند. من صحبت‌هایم را درباره بازی انجام دادم اما اصل قضیه این است که ما در واقع 3 امتیاز با تیم دوم جدول فاصله داریم و فکر می‌کنم از 12 امتیاز ممکن برای 4 بازی آینده کارمان قابل جبران باشد. خدا وکیلی بدشانسی آوردیم و کم شانس بودیم. من فیلم بازی را دیروز نگاه کردم و در کل در این 3 مسابقه شاید بگویم رحمتی 3 بار هم زمین نخورده است. ما ساختار دفاعی خوبی داریم و موقعیت‌هایی که داشتیم بالای 80 درصد بوده اما برای خودم هم جای تعجب دارد که توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شود. مثلا ما یک بر صفر عقبیم اما توپ از 3 قدم به دروازه حریف نمی‌رود. شما به ضربه امیرحسین صادقی، کبه و دقایق پایانی عمران‌زاده نگاه کنید متوجه می‌شوید که خیلی بدشانسیم.

صحبت‌تان با بازیکنان چییست، ظاهرا برای ریکاوری ذهنی روی آنها برنامه‌ریزی کرده‌اید.

من گفتم که 3 امتیاز نسبت به تیم دوم عقب هستیم و این قابل جبران است. به بازیکنانم هم همین را گفتم. انصافا همه تلاش کردند ولی شاید در آینده با این نوع بازی به مشکل هم بخوریم. من از بازیکنان ملی‌پوشم توقع دارم. از تلاش همه آنها هم ممنون هستم و انصافا خیلی زحمت کشیدند به طور مثال امیرحسین صادقی با شرایط خیلی سختی در نیمه دوم بازی کرد و جا دارد از او تشکر هم بکنم. یک جایی ممکن است به او تشر هم زده باشم اما وقتی تلاش می‌کند از او تشکر هم می‌کنم. شاید اگر کس دیگری به جای صادقی بود بازی نمی‌کرد ولی او نشان داد که از خانواده استقلال است و با آن وضعیت به میدان رفت.

بعد از بازی خیلی به شما انتقاد شد و البته به خاطر اینکه تیم در این 4 هفته اخیر نتیجه نگرفت عملکردتان زیر سؤال رفت، واکنش‌تان نسبت به این اتفاقات چیست؟

من نمی‌خواهم از عملکرد خودم دفاع کنم چون حرف‌های آقایان پشیزی برایم ارزش ندارد. وقتی بی‌منطق و با حب و بغض انتقاد می‌کنند چه جوابی بدهم. تیم باخته من هم می‌پذیرم اما جواب برخی صحبت‌ها را ندهم بهتر است. می‌بری یا می‌بازی این حرف‌ها مطرح می‌شود پس بهتر است پاسخی ندهم.

و خیلی‌ها دوست دارند واکنش شما را نسبت به اشتباه مهدی رحمتی بدانند.

از قول من بنویسید مهدی رحمتی هنوز هم بهترین دروازه‌بان آسیاست و تمام دروازه‌بان‌های خوب دنیا هم از این اشتباهات می‌کنند. این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. احساس من می‌گوید مهدی در آن صحنه می‌خواست توپ را بگیرد و سریع بازی را آغاز کند که توپ از دستش در رفت. من که یادم نمی‌رود رحمتی در همین فصل یا فصل گذشته در چه بازی‌هایی برای ما پنالتی گرفت و در چه لحظات مهمی توپ‌های خطرناکی را نجات داد. فقط روی صحبتم با رحمتی این است که او از لحاظ روحی فشار زیادی را تحمل می‌کند. مهدی آرامش خود را حفظ کند و روی این موضوع تمرکز داشته باشد که اگر به تیم ملی دعوت شد که چه بهتر به حقش رسیده و اگر دعوت نشد فقط برای تیم ملی دعا کند و همه چیز را به دست تقدیر بسپارد. نظر من این است ولی در همین بازی‌های امسال رحمتی سهم بسزایی در دوم شدن استقلال در لیگ دارد و من نمی‌توانم نقش او را منکر شوم.

وضعیت امیرحسین صادقی چگونه است؟

دیروز او نزد یکی از پزشکان رفته که از دوستان صمیمی من است و فعلا دستوراتی را برای او در نظر گرفته که باید رعایت کند انشاء‌الله روز سه‌شنبه به بازی می‌رسد.

در حالی که شما در ایران نبودید علی کفاشیان خبر داد که مجید صالح یکی از گزینه‌های دستیاری کارلوس کروش است اما امروز عنوان شد که کروش به خاطر تعامل با باشگاه استقلال با این موضوع مخالفت کرده، نظر شما چیست؟

اول از همه بگویم که اگر مجید صالح به تیم ملی برود افتخاری برای مجموعه استقلال به حساب می‌آید و من با این موضوع 100درصد موافق بودم. اگر فدراسیون به مجید صالح نیاز داشته باشد و بگوید همین فردا او ر ا می‌خواهیم من هیچ ممانعتی به عمل نمی‌آورم همانطور که آقای صالح پیش از این در استقلال بود و می‌خواست به ذوب‌آهن برود و من پذیرفتم. نه در مورد صالح بلکه در مورد هر شخص دیگری این موضوع باشد من مشکلی ندارم چون بحث تیم ملی نوعی افتخار برای مجموعه ما به حساب می‌آید. هر کاری یک اصولی دارد. اگر مکاتباتی نیز صورت بگیرد ما موافق هستیم و از این موضوع هم استقبال می‌کنیم.

یک روز قبل از بازی استقلال به باشگاه السد رفته بودید و در آنجا برخورد گرمی با شما صورت گرفت. دیدگاه‌تان از این رویارویی با مسئولان السد چیست؟

اولا که آن طرفی‌ها نگاهشان نسبت به این طرفی‌ها کاملا متفاوت است. آنجا زحماتی که یک نفر می‌کشد را می‌بینند و من فکر می‌کردم وقتی به آنجا می‌روم من را نشناسند اما آقای محمد قانع علی نفر دوم باشگاه برخورد بسیار گرمی داشت و حتی به ما گفت امکانات باشگاه السد کاملا در اختیار شما است، به ما یادگاری دادند و حتی این جمله را به کار بردند که تو عزیز ما هستی. جالب است آنها از طریق مترجمشان می‌گفتند وقتی تو مربی تیم ملی ایران شدی افتخاری برای باشگاه السد محسوب شد. نگاه ‌آن طرفی‌ها اینگونه است ولی اینجا چنین برخوردهایی با ما می‌شود. الان هم حرفم این است اگر زمانی در مورد یک عده آدم صحبت کردم و جریمه شدم بابت این موضوع خوشحال هستم چون حرف حق زدم. یکی از افتخاراتم همین است البته باز هم تأکید می‌کنم من نسبت به یک عده صحبت کرده بودم و هنوز هم روی این حرفم هستم. نگاه ما نسبت به زندگی، کرامات و قداست آدم‌ها فرق می‌کند ولی در آن سوی آب وقتی حتی یک فصل هم برای تیمی بازی کرده باشی جزو عزیزان آنها محسوب می‌شوی که این رویه باید تغییر کند و نگاه ما نیز باید مثل نگاه آن طرفی‌ها باشد.شما برای صحت حرف‌ من به افشین پیروانی مراجعه کنید که حتی مسئولان السد او را به کشور فرانسه فرستادند، پیشرفت چگونه حاصل می‌شود؟ شفاف بگویم تا این نگاه، حب و بغض و حسادت‌ها را کنار نگذاریم اصالتمان را نمی‌توانیم پیدا کنیم. من از شما می‌خواهم حتما این صحبت‌های من را بنویسید، ما از ایرانی بودن دور شده‌ایم چون در مملکت ایرانی و در آیین ما حسادت و کینه وجود نداشت، قدیم اینگونه بود که اگر شخصی زمین می‌خورد بزرگان می‌آمدند، چک‌های او را جمع می‌کردند و دست او را می‌گرفتند و بلند می‌کردند اما امروز اگر کسی به تو ضربه نزند باید از او تشکر کرد. تا نگاه ما ایرانی ایرانی نشود همین اتفاقات می‌افتد.

در آستانه سال نو چه صحبتی با مسئولان، مردم و هر شخصی که خودتان می‌دانید دارید؟

اولا اجازه بدهید نوروز آریایی را به ایرانیان خارج و داخل کشور تبریک بگویم. امیدوارم در سایه اهل بیت همه مردم ایران سال خوبی را تجربه کنند و دیگر امیدواری و آرزوی من این است که دولت تدبیر و امید شرایط را برای ایران و ایرانی بهتر و راحت‌تر کند. در مورد مجموعه باشگاه استقلال نیز باید صحبت کنم و مطمئن هستم مردم خودشان همه چیز را بهتر از ما می‌دانند. امسال چند نفر از تیم ما جدا شده‌اند و حتی همین نفراتی که در تیم ما هستند بعضی مواقع کامل در اختیار ما نبودند. آندرانیک تیموریان، هاشم بیک‌زاده و خسرو حیدری امسال کمتر در خدمت استقلال بودند ولی با این موجودیت جلو رفتیم و بازیکنان من با همین موجودی تلاش کردند و مردانه ایستادند. امیرحسین صادقی وقتی پژمان منتظری رفت برای استقلال زحمت کشید و حتی در همین بازی با ملوان شاید اگر از ناحیه آسیب‌دیده‌اش دچار پارگی می‌شد ممکن بود 6 ماه از میادین دور باشد. امسال شرایط سختی را تجربه کردم ولی امیدوارم این دولت به ما کمک کند چون از لحاظ مالی سال سختی را داشتیم و آن بخشی را که قرار بوده دولت و وزارتخانه به ما کمک کنند صورت نگرفته است. خود مردم این مسائل را بهتر می‌دانند و قطعا جلوتر از ما هستند.

آرزویتان در سال جدید چیست؟

امیدوارم دولت تدبیر و امید به مشکلات اقتصادی مردم برسد و شرایط اقتصادی مملکت روز به روز بهتر شود. انصافا من قلعه‌نویی امسال به اندازه 10 سال پیر شدم و بدترین دوران مربیگری‌ام را پشت سر گذاشتم. ما پارسال مجموعه‌ای را درست کرده بودیم که مثلث‌سازی و زوج‌سازی در آن صورت گرفت. پارسال نتایج خوبی گرفتیم و الشباب را با آن مربی که در جام باشگاه‌های جهان افتخار داشت در امارات با 4 گل شکست دادیم. شما ببینید آمدن اوزیل به آرسنال چقدر در موفقیت این تیم تأثیر داشت ولی امسال چند بازیکن را از دست دادیم و همین باعث می‌شود که مربی پیر شود. در بخش بودجه نیز کمک اقتصادی نداشتیم و خدا چقدر ما را دوست داشته که تا اینجا حضور داریم. بدبینانه‌ترین حالت در آسیا برای ما امسال این بود که تا امروز 4 امتیاز می‌گرفتیم ولی من خدا را شکر می‌کنم که مجموعه‌ام تلاش می‌کنم و حرفم این است که میزان رأی ملت است. خوشبختانه مردم چه در خارج از کشور و چه داخل به ما محبت دارند و این موضوع است که نشان می‌دهد آنها از ما جلوتر هستند هر چند قلم‌هایی وجود دارد که با شخص قلعه‌نویی مشکل دارد و اگر یک مربی دیگر به جز من بعد از 3 سال می‌آمد و تیم را قهرمان می‌کرد و به 4 تیم آسیا می‌برد هم می‌گفتند مدیر آن مربی بهترین مدیر جهان است و هم چه به‌به و چه‌چه‌هایی برای آن مربی می‌کردند ولی حالا ببینید چه مطالبی برای من می‌نویسند. با همه این مشکلاتی که توضیح دادم ما بد نتیجه نگرفتیم هر چند قبول دارم در آسیا خوب نتیجه نگرفتیم که اتفاقات نادر فوتبال باعث این موضوع شد و در پایان صحبت‌هایم آرزو می‌کنم سال آینده به اخلاق ایرانی برگردیم و مشکلات اقتصادی مردم کم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
۰
۰
امیرخان ما استقلالیهای قدیمی و اصیل دوستت داریم بگذار بگویند هرچه خواهند!اگر از آسیا هم حذف شوی باز هم چون استقلالی هستی دوستت داریم!

نیازمندی ها