عرضه 5 میلیون قطعه ماهی قرمز به بازار شب عید

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: در حال حاضر بیش از پنج میلیون قطعه ماهی قرمز زینتی تولید داخل و وارداتی برای بازار شب عید عرضه شده است.
کد خبر: ۶۵۳۹۲۲
عرضه 5 میلیون قطعه ماهی قرمز به بازار شب عید

کاظم عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که در حال حاضر 132 میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید شده است، افزود: در 9 ماه نخست سال جاری نیز 5 میلیون و 42 هزار و 728 قطعه ماهی زینتی از کشورهای جنوب شرقی آسیا همچون اندونزی، تایلند و تایوان وارد شده است.

به گفته وی در این مدت 319 هزار و 639 قطعه ماهی زینتی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

عبدی با بیان این که در حال حاضر 650 مرکز تکثیر و مزرعه پرورش ماهی زینتی دارای مجوز زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور متولی بهداشت دام و به ویژه آبزیان با رعایت ضوابط بهداشتی است ، چرا که کودکان ما نخستین تجربه برخورد با حیوانات را از طریق ماهیان زینتی به ویژه ماهیان قرمز بدست می آورند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی افزود: برای اینکه مخاطراتی از سوی فروشندگان متوجه کودکان و خانواده ها نشود، توصیه می کنیم ماهیان زینتی ایام نوروز از مراکز معتبر و تحت نظارت سازمان دامپزشکی و شهرداری ها خریداری شوند.

وی تاکید کرد طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مراکزی در میادین میوه و تره باربرای عرضه ماهیان زینتی ایام نوروز در نظر گفته شده است، همچنین خریداران می توانند از آکواریوم فروشی ها نیز ماهیان زینتی را تامین کنند.

به گفته عبدی هم اکنون 650 مرکز تکثیر و مزارع تکثیر آبزیان زینتی کشوربه طور مستمر تحت نظارت آزمایشگاه های تشخیص ویروسی، میکروبی، انگلی و قارچی سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد سال گذشته نیز برای ایام نوروز پنج میلیون قطعه بچه ماهی قرمز در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها