آیا روابط تهران و ریاض از دروازه حمص بازتعریف می شود؟

چرایی ارسال سیگنال جدید عربستان به ایران

روزنامه لبنانی السفیر اعلام کرد

تصمیم پادشاه عربستان برای دعوت از روحانی

روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه منابع آگاه ازتصمیم « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برای دعوت از « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور سفر به این کشور خبرداده اند، تاکید کرد که اگر این خبر درست باشد، شاهد تاثیرات آن بر اوضاع لبنان خواهیم بود.
کد خبر: ۶۵۳۰۲۵
تصمیم پادشاه عربستان برای دعوت از روحانی

به گزارش ایرنا، السفیر در شماره امروز جمعه خود با بیان اینکه « بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان منتظر یک معجزه و شگفتی بین المللی است»، این سئوال را مطرح کرد که « نتایج تماس های تهران و ریاض چه وقت مشخص می شود؟»

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: مهلت 30 روزه که قانون اساسی لبنان برای صدور بیانیه وزارتی ، تنها 9 روز آن باقی مانده و کمیته تدوین این بیانیه نتوانسته است از مربع اختلاف در باره چگونگی درج بند معادله « ارتش ، ملت و مقاومت» خارج شود.

السفیر به نقل از یک منبع آگاه نوشت: تاثیرات خارجی تا حدی زیاد بر همه طرف های لبنانی موجب شد که از مواضع خود کوتاه بیایند و دولت جدید تشکیل شود و اگر اطلاعات منتشره از تصمیم « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی برای دعوت از « حسن روحانی » رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عربستان درست باشد، شاهد تاثیر آن بر صدور بیانیه وزارتی مورد قبول همه طرف ها هم خواهیم بود.

این منبع السفیر گفته است که « تماس های بین ریاض و تهران از گذشته شروع شده و در آستانه اعلام نتایج است».

این روزنامه لبنانی در عین حال خاطرنشان کرد: منابع دیپلماتیک عربی تصمیم ملک عبدالله برای دعوت از روحانی برای سفر به عربستان را نه رد و نه تایید کرده و منابع دیپلماتیک ایرانی هم گفته اند که تاکنون از این موضوع اطلاعاتی ندارند.

در همین حال « اللواء» دیگر روزنامه لبنانی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که احتمالا سفر روحانی به عربستان اواخر ماه جاری میلادی و بعداز اجلاس سران آمریکا و عربستان سعودی انجام می شود.

اللواء افزود: تماس های ریاض و تهران برای فراهم کردن ترتیبات مناسب این سفر جریان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها