نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

پس از آن‌که برخی رسانه‌ها از قهر سریع‌القلم با مرکز تحقیقات استراتژیک خبر دادند و دلایلی هم برای آن ذکر کردند، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام علت رفتن محمود سریع‌القلم از این مرکز را داشتن شغل دیگر عنوان کرد و گفت: وی به محل مربوط به شغل دیگر نقل مکان کرده و شاید وقت محدودی داشته‌اند.
کد خبر: ۶۵۲۳۹۰
علت قهر سریع‌القلم از زبان ولایتی

به گزارش مشرق،‌ علی‌اکبر ولایتی یادآور شد: با توجه به تغییر مدیریت، برخی افراد شاغل در این مرکز، به ریاست جمهوری رفته و در آنجا مشغول به کار شدند بنابراین دیگر وقتی برای مرکز تحقیقات استراتژیک نداشته و از میان دو شغل، وظیفه دیگری را انتخاب کرده‌اند.

فرود اضطراری هواپیمای ترکیه در تهران

یک هواپیمای ترکیه به صورت اضطراری در تهران به زمین نشست.به گزارش ایسنا، آن‌گونه که روزنامه اورشلیم‌پست نوشته است، یک پرواز متعلق به خطوط هواپیمایی ترکیه که از استانبول به مقصد بمبئی در پرواز بود، به دلیل بیماری یکی از مسافران به صورت اضطراری در تهران به زمین نشست. گویا 20 نفر از مسافران این پرواز از ساکنان اراضی اشغالی بوده‌اند.

در همین حال خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ملیت مسافران گفت: طبق قوانین ملیت هواپیما مهم است نه مسافران. وی فرود اضطراری هواپیما را تائید کرد.

انتقاد دوباره آیت‌الله مصباح یزدی از دولت

آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یک روز پس از آن‌که نسبت به سیاست خارجی دولت در جریان مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد، سیاست‌ فرهنگی دولت را نیز مورد انتقاد قرار داد و آن‌گونه که تسنیم گزارش کرده، در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه دفاع ملی با اشاره به مباحث مربوط به بحث حقوق شهروندی گفت: اگر مطرح می‌شود که در آن بهائی و مسلمان، انقلابی و ضد انقلاب برابرند... باید احساس خطر کرد وقتی بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، عالی‌ترین مقام کشور بعد از رهبری، سخنی بگوید که بنی‌صدر هم جرأت گفتن آن را نداشت. هرچند این عده سخن خود را در لفافه و به صورت غیرمستقیم بیان می‌کنند.

واکنش‌ها به یک اظهارنظر جنجالی

به دنبال اظهارات جنجالی اخیر رضوی‌فقیه (از فعالان اصلاح‌طلب) در همدان، استاندار همدان خواستار رسیدگی دستگاه‌های مربوط به این موضوع شد.

به گزارش نسیم، نیکبخت بیان کرد: این سخنرانی توهین‌آمیز به وحدت جامعه آسیب وارد می‌کند؛ کسانی که دعوت‌کننده این شخص بودند باید برائت خود را اعلام کرده و پاسخگو باشند.

همچنین آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید نیز در تجمع طلاب معترض به سخنان اخیر این فعال اصلاح‌طلب، تاکید کرد: دعوت‌کنندگان از رضوی فقیه باید برکنار شوند تا مشخص شود همدان و ‏هیچ شهر دیگری جای این‌گونه افراد نیست.

به گزارش مهر، سیدجلال رضوی نماینده طلاب و فضلای همدانی در حوزه علمیه قم نیز در اجتماع مردم همدان که برای محکومیت اهانت صورت گرفته برگزار شد، با بیان این‌که احدی حق توهین به نظام و انقلاب و ارکان آن را ندارد، گفت: همدان دیار بزرگانی است که در مقابل اهانت‌ها سکوت نمی‌کنند.رضوی‌فقیه در جلسه‌ای در همدان، اظهارات توهین‌آمیزی به ارزش‌های انقلاب داشته است.

محکومیت روزنامه بهار به 6 ماه توقیف

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار از محکومیت این روزنامه به شش ماه توقیف از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد و گفت: حکم دادگاه، روز سه شنبه (دیروز) ابلاغ شد.

سعید پورعزیزی، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دادگاه، من را به 91 روز حبس تعزیری نیز محکوم کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است.

وی گفت: به حکم دادگاه برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر اعتراض خواهم کرد.

اشتون، شنبه در تهران

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیرخارجه در حاشیه هم‌اندیشی بررسی توافق ژنو در دانشگاه علم و فرهنگ در جمع خبرنگاران گفت: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب وارد تهران می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های سفر اشتون در حال تنظیم است و وی با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه دیدار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها