سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، مهلت 10 روزه داده شد تا تکلیف بدهکاران کلان بانکی را که بالای 100 میلیارد تومان بدهی دارند، مشخص کنند

اولتیماتوم کمیسیون اصل 90 به بانک‌ها

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از مهلت ده روزه این کمیسیون به مدیران بانک‌ها برای تعیین تکلیف بدهکاران بانکی صد میلیارد تومانی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۹۸۵

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون اصل 90 با بانک‌ها گفت: در این جلسه به مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری، مهلت ده روزه داده شد تا تکلیف بدهکاران کلان بانکی را که بالای صد میلیارد تومان بدهی دارند، مشخص کنند.

وی افزود: این بانک‌ها تا هجدهم اسفند فرصت دارند، برای تعیین تکلیف بدهی بدهکاران کلان بانکی به تفاهم و توافق لازم برسند. افضلی‌فرد گفت: همچنین مقرر شد بانک‌ها به تسویه بدهی واحدهای غیرتولیدی تا شش ماه و واحدهای تولیدی تا پنج سال، با تحکیم وثیقه‌ها اقدام و در عین حال باید نحوه تسویه حساب را مشخص و به کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: بعد از پایان رسیدگی به این پرونده، نوبت رسیدگی به پرونده بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان می‌رسد تا کارها به سرانجام مطلوب و مورد انتظار برسد.

وی تاکید کرد: اگر بدهکاران و مدیران عامل بانک‌ها به تفاهم نرسند و این پول‌ها به شبکه‌بانکی کشور بازنگردد، به مفهوم سهل‌انگاری در دریافت مطالبات بانکی است که باید پاسخگو باشند.

شکایت از وزیر ارشاد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین از شکایت جمعی از اشخاص حقیقی و مطبوعاتی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کمیسیون خبر داد.افضلی‌فرد افزود: این جمع چند ده نفری که در میان آنان تعدادی از فعالان مطبوعاتی نیز حضور دارند از جنتی به سبب گسترش توهین به مقدسات در ماه‌های اخیر شکایت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این شکایت مواردی همچون توهین به ولایت امیرالمؤمنین (ع) و غیرانسانی دانستن حکم الهی قصاص به چشم می‌خورد. افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همین اساس سه‌شنبه هفته آینده در کمیسیون اصل 90 برای پاسخگویی حضور خواهد یافت.سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین در گفت‌وگوبا فارس اظهار کرد: نام برخی چهره‌های سرشناس به عنوان مطلع و برخی نیز به عنوان متهم در پرونده «فساد در فوتبال» وجود دارد.وی در پاسخ به پرسشی درباره وجود اسناد رشوه در برخی رشته‌های دیگر ورزشی، گفت: مباحث مرتبط بارشته‌های دیگر را پس از نهایی شدن گزارش رشوه درفوتبال بررسی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها