وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور

مواد مخدر روزانه 9 ایرانی را می کشد

تلفن همراه من چندان پیشرفته نیست، هیچ بازی هم ندارد اما تلفن رفیقم ، پیشرفته لمسی دارد با یک عالم بازی. یکی از بازی های تلفنش ، تماشای دنیا از دید یک روح است که با سرعت زیاد در هوایی مه گرفته در حال عبور است. فقط در صورتی می‌برید که روح بتواند بدون آن که به سنگ قبری یا درختی بخورد، با سرعتی ترسناک، به مقصد برسد.
کد خبر: ۶۵۱۷۵۴
22 راز درباره اعتیاد که نمی‌دانید

نه ! اشتباه نکنید ! موضوع این یادداشت درباره بازی کردن و تلفن همراه و رفیقم نیست. حرفم درباره اعتیاد است اما آن بازی خاص را بهانه کردم که یادتان بیندازم بیشتر ما، در دنیای اعتیاد ، وضعیتی شبیه همان روح سرگردان را داریم، دنیای اعتیاد مه آلود است ، پر از « نمی دانم » و « باورهای غلطی» که هر از گاه غافلگیرمان می‌کنند و خیلی ها را هم فرستاده است ته چاه اعتیاد.

حالا تحفه ام برای شما از آن دنیای عجیب و درخت های ترسناکش که توی مه پنهان شده‌اند ، 22 تا « آیا می دانید که » است و باقی اش را نگه داشته ام برای روزهای دیگر ، خیال تان از بابت مرجع این « آیا نمی دانید که » ها هم جمع باشد ، منبع اطلاعات ، ستاد مبارزه با مواد مخدر است:

آیا می دانید ایران هم اکنون یک میلیون و 325 هزار معتاد دارد که اصلی ترین علت نخستین بار مصرف مواد مخدر شمار زیادی از آنها، کسب لذت و کنجکاوی بوده است؟

آیا می دانید در معتادانی که مت آمفتامین ( مواد تحریک کننده ای همچون شیشه ) مصرف می‌کنند از قشر مخ کاسته می شود و یکی از علل رفتارهای خطرناک و غیر منطقی آنها از دست رفتن کارکرد همین بخش مغز است ؟

آیا می دانید سن نخستین دفعه مصرف مواد مخدر در کشورمان به 15 سال رسیده است؟ هدف ما از ارائه این آمار سیاه نمایی نیست بلکه به شما هشدار می دهیم مراقب نوجوان‌های تان باشید.

آیا می دانید پژوهش های علمی قوی، هیچ نوع خاصیت پیشگیری کننده و درمانی در مواد مخدر را تایید نکرده است و حرف قاچاقچی ها و تولید کننده‌های مواد مخدر درباره درمان دیابت با مواد مخدر فقط یک دروغ بزرگ برای تبدیل کردن شما به یک مشتری دائمی مواد است؟

آیا می دانید پژوهشی معتبر در دانشگاه تورنتو نشان داده است مصرف شیشه ، احتمال بروز اسکیزوفرنی ( جنون کامل ) را افزایش می‌دهد ؟ جالب است بدانید که هم اکنون 80 درصد از تخت های روانپزشکی کشور را معتادان پر کرده‌اند. حالا خودتان بسنجید مصرف مواد مخدر بویژه انواع صنعتی مانند شیشه چه تأثیری بر مغز دارد! بدتر این که، عکس ماجرایی که گفتیم هم صادق است یعنی خیلی از کسانی که مبتلا به شماری از اختلالات روانی همچون افسردگی و اضطراب هستند با پیشنهادهای نادرست اطرافیان به سمت مصرف مواد مخدر کشیده می‌شوند.

آیا می دانید کودکانی که والدین معتاد دارند و بیش فعالانی که والدین برای درمان و کنترل شان کاری نمی کنند، بیش از دیگر کودکان در خطر ابتلا به اعتیاد در بزرگسالی هستند؟

آیا می دانید تقریبا همه معتادها بجز اندکی، سیگاری بوده‌اند؟ هر سیگار روشنی در خانه شما، یعنی یک گام نزدیک تر شدن به اعتیاد.

آیا می دانید بیش از 50 درصد خودکشی ها در دنیا با مصرف الکل و مواد مخدر مرتبط است؟ این آمار درباره نوجوان ها به 70 درصد می‌رسد. یکی از علل این وضع ، ابتلا به افسردگی شدید به واسطه مصرف مواد مخدر است.

آیا می دانید همه معتادها آدم های کثیف و به هم ریخته کارتن خواب نیستند؟ اعتیاد بویژه در مراحل اولیه شاید هیچ نشانه ظاهری نداشته باشد و حتی ظاهراً چنین به نظر برسد که عملکرد معتاد، به ظاهر بهتر شده است مثلاً بیشتر کار می‌کند، کمتر می خوابد یا حتی شلوغ تر و پر انرژی تر شده است. این وضعیت بویژه در معتادانی که مواد مخدر صنعتی مصرف کرده اند دیده می شود اما پس از مدتی ناگهان اعتیاد چهره واقعی اش را نشان می دهد و عملکرد معتاد به کلی مختل می‌شود .

آیا می دانید آنها که می گویند کسی با یکبار مصرف مواد مخدر معتاد نمی شود دروغ می گویند ؟ بسیاری از مواد مخدر در نخستین بار مصرف بلایی سر مغز می آورند که دیگر رهایی از آنها ممکن نیست.

آیا می دانید خیلی از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر بر عکس تصویری که از کودکی در ذهن ما شکل گرفته است اصلاً آدم های ترسناکی با تیپ خلافکارهای فیلم ها نیستند بلکه اتفاقاً آدم هایی ظاهرا خوشرو، خوش لباس، متین و حتی با تحصیلات بالا هستند ؟

آیا می دانید ازدواج ، اعتیاد را شفا نمی دهد فقط باعث می شود معتاد به علت تجربه محیطی پر تنش تر از زمان مجردی بیشتر مواد مخدر مصرف کند و از طرفی زندگی انسان دیگری هم که بدون آگاهی از اعتیادش با او ازدواج کرده است ، تباه می شود.

آیا می دانید احتمال ابتلا به اعتیاد در خانواده هایی که قلیان می کشند هم در بزرگسالی بیشتر از دیگران است؟ به هر حال طبیعی است که قبح تدخین در نظر این کودکان به مرور زمان از بین می رود.

آیا می دانید بر خلاف تبلیغات ماهواره ای ، ترک اعتیاد آسان نیست و کسی نمی تواند صرفاً با مصرف قرص و دارو ، اعتیادش را ترک کند بلکه حتماً به خدمات روانشناسی و مشاوره ای نیاز دارد ؟

آیا می دانید بیش از نیمی از معتادان ایرانی ، شاغل هستند؟ پس آنها که می گویند آدم از سر بیکاری معتاد می شود درست نمی گویند هرچند شاید بیکاری ، باعث شود آدم ها برای وقت گذرانی با بزه کارها بربخورند اما به هر حال بیکاری، علت اصلی اعتیاد نیست و از دیگر سو، شاغل بودن نیمی از معتادها یعنی امکان دارد هر کدام از همکاران شما یا همسرتان یا فرزندتان در محیط کار، اعتیاد داشته باشند و آن را پنهان کنند.

آیا می دانید بیش از 60 درصد معتادان ازدواج کرده اند و همسران این افراد نیز در خطر ابتلا به اعتیاد هستند ؟ پس فراهم نبودن امکان ازدواج هم اگرچه شاید یکی از علل گرایش به مصرف مواد مخدر محسوب شود اما به شدت فرعی است و اصلی محسوب نمی شود ؟

آیا می دانید 75 درصد معتادان دیپلم به بالا هستند؟ پس آن خیال ها که معتادها ، فقط آدم های بی سواد هستند درست نیست.

آیا می دانید ورزشکار بودن ، ضمانتی برای معتاد نشدن نیست ؟ اتفاقا مواد مخدری همچون شیشه در سال های اخیر در باشگاه های بدنسازی به فراوانی تبلیغ شده و بسیاری از ورزشکارها را گرفتار اعتیاد کرده است .

آیا می دانید شایعه ای که می گوید معتادان به تریاک و هروئین ، اگر شیشه بکشند ، می توانند اعتیادشان را ترک کنند و به اصطلاح قاچاقچی ها « شیشه ، مورفین را می شوید » دروغ محض است و از سوی قاچاقچیان مواد مخدر ساخته و بین معتادان مواد مخدر سنتی پخش شده است تا آنها را مشتری شیشه کند ؟ برخلاف گفته این افراد ، شیشه ماده مخدر صنعتی ، به شدت اعتیاد آور است و رهایی از آن به شدت سخت .

آیا می دانید کسانی که به شما درباره خاصیت ضد درد بودن برخی مواد مخدر وعده می دهند خیلی از اطلاعات را در این زمینه از شما پنهان کرده اند ؟ مثلا این که پژوهش ها ثابت کرده است مدتی پس از مصرف مواد مخدر ، بدن در برابر اثر ضد درد مواد مخدر ، مقاوم می شود یعنی اگر در نخستین بار مصرف ، فرد معتاد پیش تر با دود کردن یک لول تریاک، کمتر درد کمرش را حس می کرد ، پس از 5 بار مصرف مواد مخدر ، بدنش در برابر بی حسی ناشی از مصرف آن مقدار تریاک مقاوم می شود و بنابر این باید مقدار بیشتری تریاک مصرف کند تا کمتر درد بکشد . این مقدار گاهی تا 30 برابر هم افزایش پیدا می کند به طوری که فرد دیگر نمی تواند به وضعیت عادی برگردد و باید دایما مشغول مصرف مواد مخدر باشد؟

آیا می دانید آنها که می گویند برخی مواد مخدر باعث افزایش میل جنسی می شود هم همه حقیقت را به شما نگفته اند ؟ حقیقت این است که بیشتر مشکلات جنسی بویژه در مردان به علت هیجان کنترل نشده و اضطراب شدید است و اگر حتی برخی مواد مخدر میل جنسی را بیشتر کند این وضعیت فقط چند بار ادامه دارد و بعد مصرف همان مواد باعث افسردگی و کاهش شدید میل جنسی می شود؟

آیا می دانید اعتیاد سن نمی‌شناسد ؟ یعنی آنها که تبلیغ می کنند اعتیاد مربوط به جوان هاست و 50 سال به بالاها معتاد نمی شوند ، دروغ می گویند . برخی معتادان در میانسالی و حتی سالمندی به مواد مخدر وابسته شده اند.

مریم یوشی زاده – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۰ انتشار یافته: ۲۸
والا چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۲
۴
ایا میدانید چرا مردم خودشان را به این روز می اندزند ایا میدانید اگرقاچاقچیان در جا اعدام میشدند چقدر خوب بود ایا میدانید افرادی كه معتاد میشند فكر می كنند با این كار شخصیت پیدامیكنند ایا میبینیدهر چه شخصیت تو خالی تر است با ین پوشال ها پرمیشوند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۳
۱
اعتیاد یعنی خواری و زلالت یعنی تن دادن به نا پاكی
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
۳
۵
بقیه معتادارو نمی دونم.ولی تو زندگی نكبتی كه تو این 2 سال دارم به من ثابت شد اونایی كه شیشه می كشن هیچ وقت ترك نمی كنن.اونا خودخواه ترین، دروغگو ترین،....ترین ادمای رو زمینند كه هیچ وقت درست نمی شن.2ساله ازدواج كردم،قبل از ازدواج 3سال و نیم با هم دوست بودیم ولی 1% هم شك نكردم كه شاید معتاد باشه.اصلا فكرم اونجاها نرفت.عقد كه كردیم.وقتی زمان بیشتری رو باهاش گذروندم دیدم یه ادم پرخاشگر،بد دهن، خیلی برخوردش با من بد بود مخصوصا تو جمع.احساس می كرد من باعث اینم كه مجبوره تو یه سری از جمع ها حاضر شه.عرق وحشتناك و غیر عادی میكرد.خیلی لاغر و زشت شده بود.هر شب تا 2،3 شب بیرون بود.حرفم كه میزدم دادو بیداد كه من بهش گیر میدم، من شكاكم و از این حرفا كه فقط خودشو توجیح كنه اصلا نه شرمی نه حیایی.خیلی راحت همه مشكلات ما رو جلو همه می گفت.از دادو بیداد كردن و بی ابرویی جلو خانواده هامون اصلا خجالت نمی كشید. باز گفتم شاید مشكل عصبی داره.پدرش بردش دكتر یه سری قرص اعصاب گرفت كه نه دارو می خورد و نه بهتر شد...خلاصه 3 ماه بعد عقد، تو ماشینش یه چیزایی پیدا كردم كه تا اون موقع نمی دونستم اسمش پایپ هست و با اون شیشه می كشن.دنیا رو سرم خراب شد.چقدر احمق بودم كه تا اون زمان نفهمیدم.بد بختی هام از همون زمان شروع شد.بردنش یه كلینیك ترك اعتیاد. متادون رو شروع كرد و قرار بود جلسات مشاوره بره كه 2 یا 3 بار رفت و دیگه نرفت.دفعه اول 1 ماه نیم خوب بود. یه كم پر شده بود،خوشگل شده بود،اخلاق و رفتارش نرمال بود،شبا زود خونه میومد.بیشتر وقتشو دوست داشت با من بگذرونه... بعد 1 ماه و نیم 2 ماه دیدم ببببببله دوباره عرق كردنا پرخاشگری ها شروع شد.تا 1 سال دقیقا هر یكی دو ماه در میون شروع می كرد و من با دعوا گریه التماس حتی اكثر وقتا دستم رو من بلند میكنه مجبورش می كردم بذاره كنار البته موقتی بود.عروسی كردیم... الان 1 سال و نیم سر خونه زندگی خودمم و هنوز مشكل زندگیم همینه.می خواین بدونین زندگیم چه جوریه الان؟؟؟دقیقا كارش شده اینكه 2،3 روز می كشه تا 4،5 صبح بیدار می مونه،وقتی جونم به لبم برسه دعوامون میشه دعوا،ابروریزی،زد و خورد.دوباره 2، 3 روز میگیره صبح تا غروب می خوابه بعد 2روز تا میره بیرون همون اش و همون كاسه.تازه یه چیزایی دیدم تو وسایلاش كه فهمیدم با زنای دیگه هم رابطه داره اینجور ادما .... كه هر چقدرم كمكشون كنی باز میرن دنبال این كار
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
سلام خانوم من انجمن معتادان گمنام پیشنهاد میكنم ببریش،
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
نگو ك منم همین حرفای تو دلمه منم شوهرم مث تو دارم روانی میشم از زندگی بریدم
ناشناس
-
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۱
مدتی بود كه به نامزدم مشكوك بودم كه تریاك مصرف میكنه بعد كم كم متوجه شدم قرص میخوره...قرص متادون میخورد اولاش زیر بار نمیرفت تا اینكه خودش اعتراف كرد.متادون 5میخوره.میگه فقط وقتایی كه میخوایم باهم باشیم واسه طولانی تر شدن رابطه جنسی میخورم . حالا من موندم و یه دنیا غم و غصه و نگرانی!به نظرتون راست میگه؟من چیكار كنم؟راهنماییم كنید لطفا
مهدی
-
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
ب نظر من ك همه موادی استفاده كردم متادون از همه بیشتر اعتیاد اور هست با قرص بی2میتونه متادون رو ترك كنه البته بی2هم باید به طور صحیح و درست مصرف بشه
شمسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بیخیالش شو همسره من بهم گفت ترك میكنه ولی بیشتر كرده
Hosein
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
من خودم اعتیاد به متادون داشتم من روزی 3تا چهل میل میخوردم ولی الان پاكم فقط تنها كاری ك میتونی بكنی اینه كه بفرستش كلاس ان ای از ما بدتراش هم الان سی ساله پاكن,تا زندگیت نابود نشده بجنب
A.S
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۱
انشاا... خدا همه كسانی كه گرفتاره اعتیاد شدنو نجات بده.خیلی از جوونای ما الان پشیمونن و چیكار كنن.و دارن آینده خودشونو از دست میدن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
داری راست میگی بخدا من لیسانس شیمی تموم كردم خواستم برم خدمت پام شكست ..برادرمو رفیق ش من و گول زدن گفتن درد تو كم میكنه منم واقعا درد پا شكستن بعد ۴ماه اذیتم كرده بود میگفتم خوب نمیشم كشیدم دیدم راست میگن دیگه همون شد تا الان كه دیشب ..البته پاكی های یكساله ۴بار داشتم اما دوباره ..اما امشب خدا روشكر گذاشتمش كنار ...دعا كنید بشه تا اخر عمرم ...كه سامان بگیرم
بینام
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۵
وقتی كسی معتاد شد نباید فكر كنیم زندگیش نابود شد چون ما همه به هم احتیاج داریم پس اعتیاد یكنفر نا خود اگاه دامن من و شما رو خواهد گرفت احتیاج به یك اراده كلی هست باید كاری كنیم وگرنه مثل فیلم زامبیها ما هم زامبی خواهیم شد به امید رهایی (امین)
Arezoo
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۱
۱
پدر من معتاده...اینو به هیچكس نگفته بودم تا
حالا...زندگی به كام من و خانوادم زهر مار شده...
تورو به خدا اگه جوونید سمت این كوفتی نرید...
فقط خودتون نیستید كه بیچاره میشید.اطرافیانتون بیشتر زجر میكشن
برای منم دعا كنید...
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
سلام آرزو میكنم پدر شما خوب بشه
احمد
United States of America
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
دقیقا.منم همینطور
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۱
۱
به نظر من اگه كسی محكم استوار اراده كنه میتونه تریاك وشیره رو ترك كنه ولی درمورد موادهای دیگه اطلاعی ندارم ولی باید دور كسایی كه اهل موادن خط بكشه رابطشو بكلی بااونا قطع كنه واسه همیشه..
shima
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
پدر منم همینطور من 25 سالمه همه جا آبرومونو برده خانواده ما نابود شدولی پدر من كم سن وسال نبودبعضی وقتا دلم میخواد از یه جایی هلش بدم
امیرعلی
Canada
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۰
۵
حس بدیه ترك این چیزها ... آدم تنها میشه . قلیون رو دوسال پیش گذاشتم كنار واسه همین رابطم با چند نفر قطع شده . الان دو هفته است كه الكل هم نمیخورم . خیلی بدتر شده . انگار دیگه هیچ كس نیست .. حس تنهایی عجیبیه . بعد این همه شادی و خنده . خانواده هم كه تو لاك خودشه . فامیل هم الكلی . این یه هفته ای كه دیگه كسی سراغی از منم نمیگیره . ولی یه چیز جالبیه این تنهاییه یكمم منو كم تحمل كرده . اوایل ترك خوب بود دیگه اون افسردگی رو نداشتم . اون آدم بی حوصله نبودم . ولی الان انگار باز همون حال انگار دارم میشم . خدایی تو یه شهر كوچیك چه تفریحی میشه داشت .
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
۰
۱
وحیدم منم معتاد بودم مش;ل ما بیماری اعتیاده انجمن معتادان گمنام كمكم كرد دوسال پاكم بعد هفت سال مصرف كارتن خوابی دربدری بیماری اعتیاد قوی تر از مصرف مواد مخدره به كمك انجمن دوساله معنی زندگی رو فهمیدم با اصول ساده انجمن ازدواجم كردم تو زندگی هم خدا رو پیدا كردم تو ارامشم فقط انجمن
H.*
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۱
۳
سلام به همه.سلام به انسانهای سالم.و سلام به انسانهای بیمار..یه وقتایی به خودم میگم خدایا من واقعا مستحق این بودم كه به این روز بیفتم.؟!یا خودم مقصر هستم.ولی من اطلاعی از آینده این روزهای شوم و زجر آور نداشتم.وگرنه مرتكب اعتیاد نمیشدم.ولی شدم.بعد از 6سال مصرف مداوم شیشه الان به اون روزی رسیدم كه دیگه طاقت این اوضاع و احوال خودم را ندارم.خستم.حسرت یك لحظه عادی بودن واسم شده یك دغدغه.میدونم خدایا اشتباه كردم.ولی تو بزرگواری.منم جوان و به هزاران امید دارم زندگی میكنم.خدایا در حقم جفا نكن.كمكم كن.نمیخوام به اون روزی بیفتم كه دیگه كار از كار گذشته باشه.فقط همیارم باش.تا بتونم این عادت وحشتناك را بگذارم كنار.خدایا نا امیدم نكن.به بزرگیت قسم نمیدونستم اینچنین روزایی در انتظارم میاد.ولی خب اشتباه كردم.تو بزرگواری.همه جهان از آن توست.فقط حواست بهم باشه تا بتونم سالم از این مرحله بیام بیرون.منو ببخش.خیلی گناه مرتكب شدم.خیلی اشتباه تو این 6سال مرتكب شدم.ولی نمیدونستم اینطور موجودی عجیب میشم..خدایا یا كمكم كن رها بشم و به زندكی عادی معمولی برگردم و حتی دیگه ثروت زیاد هم نمیخام.حاضرم تو یك خونه 60متری زندگی كنم ولی این اعتیاد به شیشه را نداشته باشم..اتومبیل.خونه یا هرچیزی كه میدونی دارم را ازم بگیر ولی همیار من باش تو ترك اعتیادم..خیلی خستم.خیلی.
ل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۱
ایا می دانید خود شما از مواد واعتیاد هیچ نمی دانید
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۱
سلام دوستان .هی چی بگم كه یه پدری دارم هنوز تو سن 65 سالگی هروین و شیشه مصرف میكنه و هنوزلذت میبره و خانواده خودشو نابود كرده ....
flah
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۳
سلام:من این 10روزه كه این تریاك لعنتی رو گذاشتم كنار.بدون هیچ قرص و متادونی'شما هم میتونید.رنج و سختی كه تحمل كردم مثل فشار قبر بود..ولی ارزشش رو داشت..'رو انداختن پیش خدا بهتر از اینه كه برای ساغی مواد ،رو بندازی..خودت رو كوچیك كنی..از همین الان بگو خدایا به امید تو'فلاح-26ساله-اهواز
یه دختر تنها
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
۰
۷
با عرض سلام و ادب خدمت شما مشاوران سایت
عاجزمندانه التماستون میكنم بخونید این پیام و كمكم كنید
من یه دختر 23 ساله دانشجوی داروسازی هستم بعد از امتحانات خرداد ماه سال 1396 از طریق یه آدم از خدا بی خبر با شیشه آشنا شدم و الان حدود یك ماهه به مقدار خیلی كم (یك گرم و یك هفته مصرف میكنم) و روزی یا یك روز در میون یا دو روز در میون یكی دو نوبت معمولا از تایم5-4به بعد مصرف میكنم برادرم شك كرده و كتكم زده ولی پدر و مادرم اصلا چیزی نمیدونن دلم میخواد دیگه مصرف نكنم خیلی بدم میاد از اینكه یه روز ببینم دیگه حتی به فكر ترك كردنم نیستم خواستگارهای خیلی خوبی دارم میترسم این مسئله بدبختم كنه. تو رو خدا كمكم كنید كه چیكار كنم این كثافت و كاملا از زندگیم پاك كنم بیشتر به خاطر اینكه اعتماد به نفسم و زیاد میكرد و اشتهام و كاهش میداد برام جذابیت داشت .ولی الان میترسم كه متوجه گذر زمان نشم و چشم باز كنم ببینم بدبخت شدم.
من دختری بودم كه حتی كوچیكترین خریدم و برام خانوادم انجام میدادن یا از طریق اینترنت خرید میكردم الان مثل بدبخت ها همش دنبال.... میگردم با هر فرم شخصیت آدمی به خاطر این زهرمار دهن به دهن میذارم
با توجه به اینكه ظاهر خوبی هم دارم هرچقدر دلشون میخواد قیمت میدن
تورو خدا كمكم كنید.
دست حق یاورتون باشه.

فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها