مشاور اقتصادی رئیس جمهور:

دولت قبل باید ماهانه 15 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کرد

مشاور اقتصادی رئیس جمهور با تصریح بر اینکه فاز دوم هدفمندی با شیب کند اجرا می‌شود، گفت: قرار نیست قیمت حامل‌های انرژی به صورت یکجا و همزمان افزایش یابد. وی همچنین گفت که دولت قبل باید به مردم ماهانه 15 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کرد نه 45500 تومان.
کد خبر: ۶۵۱۶۵۸
دولت قبل باید ماهانه 15 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کرد

مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور شب گذشته با حضور در برنامه پایش به تشریح فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پرداخت .

وی با تصریح بر اینکه فاز دوم هدفمندی با شیب کند اجرا می‌شود، گفت: قرار نیست قیمت حامل‌های انرژی به صورت یکجا و همزمان افزایش یابد.

نیلی گفت: دولت قبل باید به مردم ماهانه 15 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کرد نه 45500 تومان.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به این که وضعیت بازار انرژی در کشور بحرانی بوده و باید با افزایش معنادار قیمت‌ها اصلاح شود، گفت: رقم تورم بهمن ماه بسیار پایین و تنها 0.4 درصد بود. کاهش نرخ تورم در چند ماه گذشته هم به دلیل آرامش اقتصادی و هم به دلیل انضباط مالی دولت بوده است.

نیلی با اعلام اینکه پرداخت یارانه های نقدی 16هزار میلیارد تومان کسری دارد، رقم یارانه های نقدی را بیش از بودجه عمرانی کشور دانست و گفت: پرداخت یارانه نقدی یکسان در ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی درباره سازوکار حذف یارانه پردرآمدها گفت: شناسایی اموال و دارایی‌های تک تک مردم کار درستی نیست.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور از صدا و سیما خواست کمپین نه به یارانه‌ها را راه‌اندازی کند.

نیلی با تأکید بر اینکه فاز دوم هدفمندی با توجه به برنامه کنترل نرخ تورم اجرا می‌شود، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به برنامه مهار تورم انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: گشایش اعتبار 30 درصدی تا جایی که اطلاع دارم در حال اجرا است.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان این برنامه درباره نام بابک زنجانی از کلمه رانت، درباره مسکن مهر کلمه تورم و درباره نام یارانه نقدی از کلمه کسری یاد کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
این آقای مسئول با 15 هزار ماهی چند تا نون میتونه بگیره؟ چند تا قبض آب و برق و .... میتونه بده؟ كاش میشد دارائی و حقوق واقعیشو بررسی كرد.
الف ت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
این اقای مسوول نمیگه هیچ كجای دنیا حقوقشون 5برابر ایرانه چون نفسش ازجای گرم بلند میشه چقد اطلاعات مسوولین پایینه بهتره اینها رو یه مدت بفرستن زندگی در شرایط سخت بعد بیارن پشت میز خداوندا...
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
این اقا لطف نمایند در امد ماهانه خود را اعلام نمایند تابعد 15هزار تومان ایا كفاف عوارض و مالیات قبوض اب وبرق وگاز میشود -در ضمن چرا با این همه ذخایر و معادن دادن این یارانه به كلیه اقشارمردم برای دولت مردان اینقدر سخت می باشدمگر حق تمام افراداین مملكت نیست از منابع خدادادی ایران استفاده نمایند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
در این شرایط سخت گرانی كه بیشتر مردم خرج زندگی یا همان نان شبشان از یارانه میباشد همان رو هم میخواهند به بهانه های مختلف از حلقوم مردمی كه حتی كاری ندارندبكشند خود این افراد به عنوان مسئول با بهترین مزایا و حقوق میلیونی و میلیاردی زندگی میكنند و شرایط زندگی اقشار مستضعف را درك نمیكنند بیایین حقوق مضاعف خودشان راحذف كنند كلی از مشكلات جامعه بهبود پیدا میكند آیا نسبت به آن واكنش نشان نمیدهند؟
احمد احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
ضمن عرض سلام به استحضار میرساند آیا آقای مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور با 15000تومان میتواند زندگی را بچرخاند با این پول یك كیلو گوشت هم نمیدهند حالا حساب كن خانواده ای را كه مریض صعب العلاج درمنزل دارد این طور حرف زدن ناحقی در حق مردم شهیدپرور است درثانی این پولی كه تا حالا تحت عنوان یارانه به مردم میدادند پولی نبود كه از جیب دولت به مردم میدادند درواقع پولهای برگشتی خود مردم بود به عنوان مثال سود وامهای پرداختی به مردم را دولت جمع كرده و تحت عنوان یارانه دوباره به مردم برگردانده اند درواقع پول خود مردم رامجددا به دست خودشان داده اند و یا این كه با افزایش پول آب و برق و گاز آن را به صورت یارانه به مردم عودت داده اند.درخارج به كارمندان حقوق را بادلار میدهند آیا درایران هم همینطور هست ؟ دولت تنها كاری كه كرده است بازی كردن با كلمات بوده فقط توانسته اسم سوبسید را بگذارد یارانه یا كلمه مستضعف را گذاشته قشر آسیب پذیر .چرا رئیس جمهور چنین كسانی را برسركار میگمارد ؟ چرا اینها را بركنار نمیكند آقای روحانی باید طبق نظر خدا و مردم عمل كند این مردم بودند كه او را براین مسند نشاندند. آقای روحانی باید طبق منش مولایش حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام رفتار كند وقلوب ملت را به دست بگیرد . باتشكر
علی
United Kingdom
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
كاش میشد كمپین "نه" به هدفمندی یارانه ها و "نه" به حضور كسانی مثل جنابعالی راه اندازی میشد كه به عنوان مشاور نمیدونید 15 هزارتومن تفاوت بهای یك قبض آب روستایی هم نبوده ونیست .
سالار خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
پیشنهاد ما این است كه هیچ بنی بشری یارانه نگیرد و برای كمك به دولت ماهانه 15 هزار تومان نیز بدهیم تا انشاالله مقبول همگان افتد
حافظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
شب تاریك وبیم موج و گردابی چنین هایل كجا دانند حال ما سبكباران ساحلها
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
امروز باید صف بایستید و بگوید گرفتن یارانه حق مسلم ماست اقای مشاور نفت را بشكه ای چند حساب نموده ای ؟؟ صبر ایوب تا كی
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
خدا رحمت كند پدر و مادر احمدی نژاد را ، اگر با این دولت بود 15000 تومان هم نمی داد زیرا همش می گوید، خزانه خالی است .الله اعلم
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
موقعی كه وزیر بهداشت از اثرات آلودگی هوا حرف میزند اعضای كابینه دولت تعجب میكنند آیا میشود از ایشان انتظار دیگری داشت. آقای رییس جمهور هنوز هم به این كابینه امید دارید بخدا تعویض چند مشاور و وزیر اشكالی ندارد
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
این مسئولین چشم و دلشون سیر ... خبر ندارن حتی پول آب و برق و گاز خونه ٥٠٠ تا ٦٠٠ متریشان توی بالای شهر چطور پرداخت میشه !!!! بعد میان توی مطبوعات حرف میزنن !!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
خیلی جالبه 15000 تومن نصف پول قبض گاز ما هم نمیشه حالا گرانی نان آب و برق و بنزین وهزار كوفت زهر ومار دیگه به در ك!!! حقوق چند ده میلیونی این آقا تبدیل شود به زیر یك میلیون در ماه آنوقت آن 15000 تومن را بگیرد ببینیم باز هم چنین جوك با مزه ای میگه!!!!؟
م-ح
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
واقعاً این آقایون رو كه جناب رئیس جمهور انتخاب كردن كجا زندگی می كنن ؟ حساب و كتاب بلد نیستن یا اینجا زندگی نمیكنن یا چشمان خودشون رو به روی واقعیت های جامعه بستن؟؟

نیازمندی ها