شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما :

آشنا به دنبال فشار سیاسی و سهم‌خواهی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که هیچ دولتی نباید به صداوسیما نگاه شخصی، حزبی و گروهی داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۰۱۵۱
دولت طبق قانون باید بودجه صداوسیما را بپردازد

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ دولتی نباید به صداوسیما نگاه شخصی، حزبی و گروهی داشته باشد، گفت: صداوسیما یک نهاد فراقوه‌ای است که همه دولت‌ها باید به استقلال آن توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: براساس قانون اساسی تعیین رئیس این سازمان به‌عهده ولی فقیه قرار گرفته که این موضوع نشان‌دهنده این است که در آن مقطع نیز نگرانی‌هایی در مورد استقلال صداوسیما از سوی قانون‌گذار احساس شده است که دولت‌مردان باید به این بخش از قانون اساسی توجه داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار داشت: صداوسیما مستقل از سه قوه است، به‌نحوی که تعیین رئیس آن توسط ولی فقیه باعث می‌شود تا خدشه‌ای به استقلال رسانه‌ای و آگاهی‌سازی جامعه وارد نشود و بتواند در تصمیم‌گیری‌ها مستقل از قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌ها عمل کند.

حجت‌الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع نظارت بر عملکرد صداوسیما اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی، نظارت بر این سازمان به‌عهده نمایندگانی از سه قوه گذاشته شده تا توازن قوا در این مسئله نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: صداوسیما وظیفه دارد که براساس مصلحت حاکمیت و نظام حرکت کند. البته صداوسیما نباید له و یا علیه یک قوه موضع خاص بگیرد؛ به همین دلیل ما انتظار داریم که قوه مجریه در تخصیص بودجه رسانه ملی بدون نگاه جانبدارانه عمل کند و آن را در اختیار سازمان صداوسیما قرار دهد تا مسئولیت‌هایی که به‌عهده این سازمان قرار داده شده است، تحت تأثیر کسری بودجه قرار نگیرد.

مجلس در بعد نظارتی از صداوسیما حمایت می‌کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به ضرورت حمایت دولت از مجلس اشاره و تأکید کرد: طبیعتاً در هر دوره‌ای رؤسای جمهور کشور نگاه این‌چنینی به صداوسیما داشته‌اند که در حال حاضر نیز شاهد این نوع نگاه در دولت هستیم، بنابراین باید از استقلال صداوسیما با تمام قدرت دفاع شده مراقب باشیم که منافع جناحی و منافع یک قوه موجب نشود که صداوسیما تحت فشار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام طاهری در پایان با بیان اینکه مجلس همواره در بعد نظارتی از صداوسیما حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: طبیعتاً وظیفه نظارتی مجلس ایجاب می‌کند که همان‌گونه که بودجه این سازمان را تصویب کرده است، بر نحوه تخصیص آن نیز نظارت‌های لازم را داشته باشد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها