نبض سیاست

صالحی: ایران، تعیین‌کننده سطح و میزان غنی‌‌سازی است

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به سخنان وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این جمهوری اسلامی ایران است که براساس نیازهای خود، سطح و میزان غنی‌سازی را تعیین می‌کند و تهران از این اصل به عنوان خط قرمز عدول نمی‌کند.
کد خبر: ۶۵۰۰۸۳
صالحی: ایران، تعیین‌کننده سطح و میزان غنی‌‌سازی است

شرمن در جمع خبرنگاران در تل‌آویو اظهار کرده بود: برنامه غنی‌سازی ایران لازم است در چارچوب محدود و سنجیده و تحت نظارت کامل بازرسی صورت پذیرد.

اما همزمان با این اظهار نظرها و در حالی که توافق ژنو، حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته و مقامات آمریکایی هم به ناتوانی در برچیدن فعالیت غنی‌سازی در ایران اذعان کرده‌اند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است: اساسی‌ترین مساله این است که غنی‌سازی اورانیوم در ایران به صفر برسد و ایران هیچ سانتریفیوژ و هیچ پلوتونیومی نداشته باشد.

مطهری: احضاریه من قانونی نبود

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس با اشاره به احضارش به قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه باید از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان استعلام می‌کرد که اگر این هیات نطق مرا خارج از وظایف نمایندگی تشخیص می‌داد، برای من احضاریه می‌فرستاد.

به گزارش ایرنا، مطهری گفت: برگه احضاریه را همان روز به آقای ابوترابی‌فرد، رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ارائه کردم و ایشان گفتند این احضاریه نباید پیش شما می‌آمد.

وی ادامه داد: آقای ابوترابی‌فرد برگه احضاریه را از من گرفت و گفت که اینها در پاسخ به نامه هیات نظارت آمده است.مطهری با بیان این‌که روز دوشنبه به دادگاه نرفتم، گفت: چون بدون استعلام از هیات، برای من احضاریه فرستاده شده بود، غیرقانونی بوده و نباید به آنجا می‌رفتم.

تکذیب انعقاد قرارداد تسلیحاتی ایران و عراق

حسن دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق درخصوص ادعای انعقاد قرارداد تسلیحاتی بین تهران و بغداد به مهر گفت: چنین قراردادی درباره تسلیحات، بین ایران و عراق منعقد نشده است. البته در صورتی که عراقی‌ها نیاز نظامی داشته باشند و از ما تقاضا کنند، ما با توجه به توانی که داریم، این مساله را بررسی خواهیم کرد.

به‌دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر انعقاد قرارداد تسلیحاتی تهران ـ بغداد، «جن ساکی»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده بود.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
تعیین كننده ایران ولی تصویب كننده.........!
رضا
United States
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
این حرفها تنها مصرف داخلی دارد

نیازمندی ها