در ملاقات بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با آقای هاشمی از ایشان شنیدم که به آقای هاشمی می‌گفت پدرم به من وصیت کرده است اگر روزی در اداره کشور یا زندگی شخصی‌ات به مشکلی برخورد کردی، حتما با آقای هاشمی مشورت کن و از ایشان راه‌حل بخواه...
کد خبر: ۶۴۸۶۱۶
وصیت حافظ اسد به بشار درباره هاشمی

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقل قولی پیرامون وصیت حافظ اسد به پسرش بشار درباره هاشمی را منتشر کرده است.

«غلامعلی رجایی» می‌نویسد: «آقای مهاجری - که از معدود بازماندگان فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران است - در حین مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی، سوال مهمی از آیت‌الله هاشمی کرد و گفت: این صحبتی که حضرتعالی اخیرا در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی ایراد فرمودید که «ما مسلمانان شیعه و سنی تا کی می‌خواهیم بر سر خلیفه اول با هم جنگ بکنیم؟»، گرچه سخن به حقی هم هست اما هضم آن توسط بعضی متدینین مشکل است و بعضی همین را دستمایه حمله تبلیغاتی به شما قرار داده‌اند. ما می‌دانیم شما یکی از ولایی‌ترین نیروهای نظام هستید و در این بیان قصد نداشته‌اید به شیعیان القا کنید که دست از اعتقادشان بردارند.

آیت‌الله هاشمی در پاسخ گفتند: همینطور است. این حرفی که من در کنفرانس زدم حرف من نبود. سخن آیت‌الله العظمی بروجردی بود که من از خود ایشان که به درسشان می‌رفتم این را شنیدم. غیر از من کسانی که در درسشان شرکت می‌کردند هم این سخن را بار‌ها از زبان ایشان شنیده‌اند که می‌گفتند ما باید بر سر حجیت نظرمان با هم بحث کنیم، نه بحث بر سر خلیفه اول که اکنون امری تاریخی شده است. ایشان به تقریب بین مذاهب سخت معتقد بودند و اقداماتی هم در این راستا کردند.

آیت‌الله در ادامه افزودند: منظور من از آن سخن این نبود که کسی دست از عقیده خود بردارد. بلکه منظورم این بود که بر سر این عقیده نباید نزاع بشود. این امر باید به علما واگذار شود.

آقای هاشمی گفتند: من نزاع را رد کرده‌ام. اختلاف دیدگاه بین مسلمین در حد عقیده، امری طبیعی است اما نزاع بین آنها امر پسندیده‌ای نیست. معمولا نزاع بین مسلمان‌ها - مثل اوضاعی که اکنون در جهان اسلام وجود دارد - تحریک بیگانگانی است که مخالف وحدت مسلمین هستند.

قصد ستایش بی‌جا از هاشمی را ندارم. برداشتم از شخصیت ایشان و شنیده‌هایم را درباره وی از منابع موثق می‌گویم تا همگان بدانند بر چنین شخصیتی که در منطقه و جهان اسلام قطعا در عرصه سیاست مشکل بتوان نظیری برای وی یافت، چه جفا‌ها که از جانب بعضی خودی‌ها که نمی‌رود.

چندی قبل آقای دکتر حسینی - برادر وزیر ارشاد دولت سابق - که با جمعی به ملاقات هاشمی آمده بود را پس از ملاقات بدرقه کردم. آقای دکتر حسینی می‌گفت: فلانی، من در سال ۱۳۵۸ با این گوش خودم از آیت‌الله شهید مطهری شنیدم که می‌گفت در میان ما روحانیون، تنها کسی که مجتهد سیاسی است، همین آقای هاشمی است.

یکی از مشاورین آیت‌الله - جناب آقای حسین کمالی- که در ملاقات‌های خارجی حضور دارد، چند ماه قبل به من می‌گفت: در ملاقات بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با آقای هاشمی از ایشان شنیدم که به آقای هاشمی می‌گفت پدرم به من وصیت کرده است اگر روزی در اداره کشور یا زندگی شخصی‌ات به مشکلی برخورد کردی، حتما با آقای هاشمی مشورت کن و از ایشان راه‌حل بخواه.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۱
۰
اگر ایشان راه حل بلد بود برای فرزندان متهمش تجویز می كرد
عابرپیاده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
زیركی آقای هاشمی و وصیت حافظ اسد به فرزندش به جای خود،ولی آقای هاشمی حفظ نظام سوریه و ریاست جمهوری بشار اسد رو ممكن نمی دونستند.كه این موضوع هم در اظهارنظر جنجالی ایشان درباره وضعیت سوریه منعكس شد. آن طرز فكر و مقاومتی كه در ایران برای كمك به دولت سوریه نقشی تعیین كننده بازی كرد،از جای دیگری نشات گرفت.
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
آقا رحیم لطفا شما به فكر خودت باش نه توهین به چهره سیاسی مملكت
dav
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
من به درست بودن تصمیماتشان اعتقاد دارم.
سامان
Germany
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
ایت اله هاشمی ازنوابغ روزگارهستند نمونه ایشان كمترپیداخواهدشد
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
اقا رحیم هاشمی یادگار امام ویار رهبراست
ملت غیور
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۰
۰
هاشمی براستی از نوابغ روزگار است .خدایش حفظ كند

نیازمندی ها