وزیر ورزش و جونان که پیش از این گفته بود زیاد فوتبالی نیست حالا مجبور است برای تبرئه کردن خود از ضدیت با فوتبال در مصاحبه های مختلف راجع به این مسئله نوضیح دهد .
کد خبر: ۶۴۸۱۳۰
هنور نمی دانم آبی هستم یا قرمز

محمود گودرزی در گفتگویی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران به تشریح مسائل روز ورزش کشور و تبیین نظرات خود پرداخت.
محمود گودرزی گفت: در ابتدای حضور در وزارت ورزش و جوانان با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم که تاثیر زیادی بر روند فعالیت‌های جاری وزارتخانه به طور کلی ورزش داشت.



**سرپرستی در فدراسیون‌ها برنامه ریزی را کوتاه مدت می کند
وی ادامه داد: یکی از این مشکلات تاخیر در برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک‌ بود که پس از حدود 14 ماه بعد از المپیک لندن اتفاق افتاد و این تاخیر باعث شد برنامه‌های اجرایی ورزش به صورت موقت و غیر برنامه‌ای، میان مدت و بعضا کوتاه مدت باشد و تاثیر گذاری آن در روند ورزش مشهود باشد ضمن اینکه 19 فدراسیون به صورت سرپرست اداره می‌شد و سرپرستی به طور کلی به معنای مدیریت موقت است که باعث عدم ثبات و برنامه ریزی است.

**انتخابات فدراسیون‌ها در فضایی آرام و دموکراتیک برگزار شد
گودرزی افزود: یکی دیگر از مشکلات پیش روی ورزش بحث اعتبارات و بودجه در فدراسیون بود که باعث مشکلات عجیب برای مسئولان ورزش در حوزه‌های مختلف در بحث اجرایی و عملیاتی نمودن ورزش بود که از عوامل تاثیر گذار در ورزش است که البته در مورد فدراسیون‌ها ما در حدود 14 یا 17 فدراسیون انتخابات را برگزار کردند و در فضایی آرام بجز یکی 2 مورد که تنش وجود داشت در بقیه موارد سعی کردیم مشکلات برنامه‌های موقت را در انتخاب روسای فدراسیون‌ها برطرف کنیم و مهم‌تر از همه موضوع انتخابات کمیته ملی المپیک بود که کسانی که در انتخابات انتخاب شدند یا نشدند به گواه تمامی آنها و رسانه‌ها انتخابات در فضایی آرام و بستر سالم و دموکراتیک برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه افرادی که آمدند هماهنگ با روند عمومی سیاست‌های دولت هستند و حضور 2 المپین و روسای تخصصی فدراسیون‌ها نشان از مجموعه‌ای کار آمد است که البته می‌تواند این تاخیر و عقب ماندگی را جبران کند.
**بودجه سال 93 به دلیل زمانی برنامه آماده سازی تیم ملی را در بر نمی گیرد
وزیر ورزش و جوانان در مورد اعتبارات گفت: یک چالش اساسی در ورزش ما مسئله ارتباطات و پول است که بزرگترین مانع برای تحقیق اهداف ما در مسابقات آتی از جمله بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات فوتبال جام جهانی است که کمبود و کسری بودجه باعث می‌شود برنامه های تدارکاتی به طور کامل انجام نپذیرد و به دنبال آن تاثیر منفی روی عملکرد تیم‌های ورزش داشته باشد.

وی یاد آور شد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور برگزار شده است شخص رئیس جمهور رویکرد مثبتی نسبت به ورزش دارند دستور کمک‌های لازم را صادر نموده‌اند و معاونت راهبردی رئیس جمهور این اعتبارات را برای ما محقق خواهند کرد تا برنامه‌ها به طور کلی انجام پذیرد اما مسئله پول یکی از مشکلات اصلی و اساسی است که دولت با آن روبرو‌ست و باید با تلاش بیشتر این نقیصه را حل کنیم.

گودرزی ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کرد که بودجه‌ای که در سال 93 برای ما محقق خواهد شد به دلیل فاصله زمانی کم تا مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی، این 2 رویداد را شامل نمی‌شود چرا که ما بودجه 93 را اگر در اردیبهشت دریافت کنیم خرداد ماه مسابقات جام جهانی را در پیش داریم که روی برنامه‌های ما تاثیر گذار نخواهد بود و باید برای این 2 رویداد بزرگ و اجرایی کردن برنامه‌های آماده سازی بودجه‌ای جداگانه محقق شود اما من قول داده‌ام به مردم که فدراسیون فوتبال را در راه جام جهانی یاری کنم.



**اگر کسی فوتبال را درک نکند یا تجاهل می‌کند یا بیمار است
وی در مورد اینکه برخی گفته‌اند وزیر ورزش و جوانان با فوتبال مشکل دارد گفت: این تلقی برخی رسانه‌ها و نویسندگان است. ما درس ورزش خوانده‌ایم و ورزش را عملی و دانشگاهی می‌شناسیم و از دیدگاه ما تمامی ورزش‌هایی که در سیستم بدن، اعصاب مرکزی، قلب و عروق و گوارش به دلیل فعالیت بدنی تاثیر گذارند را به عنوان یک فعالیت و با یک نگاه علمی در قالب رشته‌های مختلف مفید می‌دانیم.

وی ادامه داد: در خصوص فوتبال باید لغت فوتبال یک "دست‌ساخت" بشر است و فراتر از یک مفهوم ورزش است به عبارتی یک هنر است و شاید فراتر از هنر یک جادویست‌ که در مستطیل سبز علاقمندان را مسحور می‌کند و میلیارد‌ها نفر محو آن می‌شوند و فوتبال به طور کلی یک صنعت است و فراتر از یک صنعت که اکثر صنایع را به خدمت می‌گیرد. فوتبال یک اشتغال است و چه حجمی از گردش مالی، اقتصادی را در بر دارد و جذابیت و ویژگی‌ عجیبی دارد چرا که هر کسی با آن آشنا باشد یا نباشد بر حسب آگاهی لذت می‌برند و اشتیاق عجیبی ایجاد می‌کند و از جنبه دیگر رابطه مستقیم و غیر مستقیم فوتبال با همبستگی و انسجام ملی و پدیده‌ای فرهنگی اجتماعی، ورزشی و سیاسی است که اگر کسی آنرا درک نکند یا تجاهل می‌کند یا بیمار است.
گودرزی گفت: گرایش و رویکرد انسان‌های بی شمار که از فوتبال لذت می‌برند و دچار نشئه‌ و لذت می‌شوند در دیگر ورزش‌ها نیست و تاثیرات فرهنگی و ضد فرهنگی، اجتماعی و ضد اجتماعی آن بستگی به نوع نگاه به آن دارد و بدیهی است که درون این پدیده زیبا هولیگانیسم‌ و وندالیسم‌ هم شکل بگیرد.



**ضدیت با فوتبال سوءبرداشت تعمدی وانگ به یک معلم ورزش است
گودرزی ادامه داد: تمامی مشکلات و حاشیه‌های فوتبال به نفس آن مربوط نیست نفس فوتبال سازنده و زیباست. نفس فوتبال یک عنصر سازنده و فراتر از ورزش است و این هنر مطلقا آمیخته با دانش و حاشیه‌اش دیده می‌شود و از نظر جامعه شناختی عنصری مطلوب زیبا و خواستنی است اما اگر طبق دیدگاه‌های مبنایی، مسائل عارض شده بر فوتبال را اگر نقد کردید باید گفت ضدیت با فوتبال؟

گودرزی گفت: شما در راستای تقویت زیبایی‌ها و پالایش از زنگارها‌، جنگ‌ها، قمار‌ها و زد و بند‌ها، دوپینگ، تبانی تلاش می‌کنید تا عارضه‌هایی که بر متن وارد شدند و جزء فوتبال نیستند را از بین ببرید و دست به دست هم بدهید تا یک فوتبال پاک داشته باشید و این ضدیت با فوتبال نیست و اعتقاد من این است که این سوء برداشت‌ها که بعضا تعمدی است را به یک نفر معلم ورزش نسبت می‌دهند و انگ می‌زنند. من به عنوان یک معلم ورزش که کتاب متدولوژی ورزشی دارم نمی‌توانم به طور خودکار با هیچ ورزشی ضدیت داشته باشم.


**هنوز نمی‌دانم آبی هستم یا قرمز
وی در مورد طرفداری از تیم‌های آبی و قرمز پایتخت گفت: من طرفدار فوتبال زیبا هستم و طرفدار تمامی تیم‌هایی که در کشورم حضور دارند و خوب فوتبال بازی می‌کنند اما به واقع هنوز که آبی هستم یا قرمز، اما عموما محظوظ می‌شدم از تیم‌های ملی کشورم که سطح بالایی دارند و افتخار آفرینی می‌کنند.
**به ورزش نمره قبولی می دهم

گودرزی درباره ارزیابی وزارت ورزش و جوانان و به طور کلی ورزش کشور گفت: به اعتقاد من ورزش در برخی محور‌ها نمره قبولی گرفته است اما در مواردی‌ها نمره 10 می‌دهم که البته اگر نمره پایین بدهم به مدیران قبلی نمره کم داده‌ام و میل ندارم به این عنوان عمل کنم از دید من همه زحمت کشیده‌اند اما اینکه مطلوب حاصل نشده یا نه باید ارزیابی کنیم اما از دیده خود من نمره قبولی می‌دهم. ورزش ما رو به رشد است شتاب دارد و امیدواریم که این رشد را بیشتر کنیم و یک گام هم ما به جلو برداریم.



**مرا وادار به اشتباه نکنید
وی در مورد پیش بینی نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: پیش بینی در مورد ورزش‌هایی با مهارت باز، کارشناسانه نیست چرا که رکورد ندارند و خاتمه نامشخص است و ما را وادار به اشتباه نکنید چرا که پیش بینی در این ورزش‌ها اشتباه است اما گمانه زنی در این باره انجام می‌پذیرد اما برای شخصی که باید برحسب دیتاهای‌ خیلی قوی ارزیابی کند این پیش بینی‌ها کارشناسانه نیست البته من معتقدم در صورتیکه شرایط مناسب باشد 2 بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم و این یک آرزوست که امیدوارم محقق باشد و جامعه را حتی برای لحظاتی شاد و خوشنود ببینیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها