یواشکی روزنامه ها

علت خودسوزی مقابل وزارت نفت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۴۷۳۳۱
علت خودسوزی مقابل وزارت نفت

خودمان را فریب می‌دهیم مردم واقعی 22 بهمن به صحنه آمدند

روزنامه کیهان نوشت:مواجهه بی‌واسطه با حقیقت حضور پررنگ مردم در حمایت از انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دایره بسته و کم‌شمار فتنه‌گران آن هم در فضای مجازی، حامیان جریان فتنه را به اعتراف واداشته است. حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله سالروز پیروزی شکوهمند آن همواره توسط رسانه‌های بیگانه با سانسور و تحریف مواجه بوده، در این بین برخی از فعالین سیاسی که در حوادث تلخ سال 88 با اشتباهات فاحشی که در محاسبات خود داشته‌اند، در حلقه بسته خود گرفتارند که این گونه مشاهدات عینی آنان را به اعتراف در این خصوص وا می‌دارد.«ع-الف»، فعال اصلاح‌طلب و از فعالان ستاد میرحسین موسوی یکی از حامیان فتنه 88 از جمله همین افراد بوده است. وی که به جرائمی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در مراجع قضایی محکوم شده است اما پس از مشاهدات عینی خود از حضور پرشور مردم در پاسداشت حماسه 22 بهمن زبان به اعتراف گشوده است.

خانم الف با انتشار از تصاویر حضورش در راهپیمایی 22 بهمن در فیس‌بوک با اعتراف به اشتباه فاحش محاسباتی‌اش از میزان حمایت مردم از انقلاب اسلامی و تلاش عبث حامیان فتنه در دایره بسته هم‌محفلی‌های خود خطاب به آنان می‌نویسد: باید اعتراف کنم که من تا دیروز فکر می‌کردم صحنه‌های راهپیمایی و مصاحبه‌هایی که از صدا و سیما پخش میشه ساختگی هستند. اما من دیروز با خیل عظیمی از این مردم مواجه شدم! دیروز تمام معادلات ذهنی من به هم ریخت... متاسفانه خودمون رو محدود کردیم به همین لیست حداکثر پنج هزار نفری فیس‌بوک و دائم استاتوس‌های دوستان همفکر خودمون رو لایک می‌زنیم... چرا باید خودمون رو فریب بدیم؟ من دیروز دوشادوش مردمی تا میدون آزادی پیاده‌روی کردم که به عشق ساندیس نیومده بودن! به خودمون بیایم! حقیقت جامعه ما هیچ ربطی به فیس‌بوک نداره! اینجا یه عالم دیگه‌ست».

گزینه هاشمی استاندار می‌شود یا روحانی؟

کیهان آورده:معاون پارلمانی دانشگاه آزاد از رایزنی محمد هاشمی رفسنجانی با اسحاق جهانگیری برای انتصاب وی به استانداری خراسان‌رضوی خبر داد.تیمور علی عسگری که از او به‌عنوان یکی از گزینه‌ها برای تصدی استانداری خراسان‌رضوی نام برده می‌شود، در گفت‌وگوی تلفنی با «ندای انقلاب» و در پاسخ به این سؤال که سرانجام انتصاب شما برای استانداری خراسان رضوی به کجا رسید؟ گفت: متأسفانه؛ فعلاً این مباحث در حد رسانه‌ها مطرح است و هنوز چیزی در این باره به صورت رسمی مشخص نیست.عسگری که از نزدیکان هاشمی‌رفسنجانی است با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برخی اشخاص سیاسی با دولت برای واگذاری استانداری خراسان رضوی به وی تصریح کرد در این باره آقای محمد هاشمی نیز با اسحاق جهانگیری رایزنی‌هایی کرده است.

وی تاکید کرد: دوستان قسم داده‌اند که این پیشنهاد را منتفی نکنم.به گزارش ندای انقلاب، مدت‌هاست برخی رسانه‌ها از اختلاف جدی دولت و شماری از حامیان مشارکتی- کارگزارانی درباره انتصاب استاندار استان خراسان رضوی- به ویژه یکی از گزینه‌ها یعنی نجار که به ادعای برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از اقوام نزدیک رئیس جمهور است-حکایت می‌کند.اخیراً در همین زمینه یکی از سایت‌های نزدیک به کارگزاران در مطلبی با عنوان «گشایش قفل استانداری خراسان با اکسیر فامیل و «سرخه‌ای» بودن!؛ هاشمی به مشهد ممنوع‌الورود می‌شود؟» از اختلاف درباره گزینه استانداری خراسان‌رضوی پرده برداشته است.

تحلیل استراتژیک جبهه اصلاحات در چند خط!

روزنامه کیهان نوشت:عضو سازمان منحله مجاهدین انقلاب می‌گوید نامزدی هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات سال 84 خطای استراتژیک و از سر اعتماد به نفس فاقد مبنا بود.عبداله ناصری در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: در سال 84 یکی از خطاهای استراتژیک تنوع نامزد بود، ولی از آن مهم‌تر حضور آقای هاشمی را خطای بزرگ‌تر و استراتژیک‌تر می‌دانم. آقای هاشمی با توجه به اعتماد به نفس بالایی که داشت، معتقد بود که اگر ایشان بیایند به محض اینکه اعلام نامزدی کنند، سوت پایان انتخابات حتی زده می‌شود. بعضی از دوستان و بعضی جریان‌های سیاسی هم تحلیل‌شان این بود که ما هم مثل اصولگرایان حتما باید به فردی غیرروحانی یعنی کلاهی فکر کنیم.یادآور می‌شود نامزد سازمان در آن سال (معین) سرنوشت به مراتب بدتری پیدا کرد و اصلا به دور دوم راه نیافت.

وی در عین حال با نفی ویژگی‌های شخصی حسن روحانی در انتخابات سال جاری گفت: در انتخابات امسال اگر آقای هاشمی و خاتمی نمی‌آمدند، حتما خروجی انتخابات آقای روحانی نبود.ناصری در ادامه درباره سرنوشت جبهه مشارکت و شکست آن گفت: کار جبهه‌ای قائم می‌شود به یک فرد و یک کاریزما و خروجی آنچنانی هم ندارد. مثل همین جبهه مشارکت در سال 77 تحت تاثیر فضای انتخابات 76 تاسیس شد. به قول سعید حجاریان بین‌العباسین شد. از عباس عبدی تا عباس دوزدوزانی. این شد ولی عملا چی؟ نه عبدی ماند در جبهه مشارکت نه دوزدوزانی. حزب باید عضوگیری‌های واقعی داشته باشد از درون بدنه جامعه؛ افرادی که مرامنامه را قبول داشته باشند و پای حزب بایستند. حزب نباید سفارشی شکل بگیرد بلکه باید خودجوش باشد. افرادی باید بنشینند و به ضرورتی پی ببرند.

DNA جان‌کری پر از عشق به اسرائیل است

کیهان آورده:برادر وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد عشق اسرائیل در دی‌ان‌ای جان‌کری و بقیه اعضای خانواده وی است.کامرون کری در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: برادرم جان مانند من عاشق اسرائیل است و برای حفظ آن می‌کوشد.وی با بی‌اساس خواندن برخی ادعاها درباره مخالفت جان‌کری با رژیم صهیونیستی نوشت: DNA علاقه به اسرائیل و نفرت از یهودی ستیزی هم چون سایر اعضای خانواده در «دی‌ان‌ای» جان کری نیز وجود دارد. جان‌کری از زمان نخستین دیدار خود از اسرائیل در دوره جوانی و زمانی که سناتور بود تاکنون به اسرائیل عشق ورزیده است. او همواره تأکید کرده که بایستی امنیت اسرائیل به عنوان خانه تمام یهودیان تضمین شود. او با رهبران مختلف اسرائیل دیدار کرده است.

برادر جان‌کری مقاله خود را با بیان این نکته که «اویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر آن رژیم از مواضع «جان» حمایت می‌کنند به پایان برده است.در همین حال مارتین شولتز رئیس پارلمان اتحادیه اروپا پس از دریافت دکترای افتخاری از «دانشگاه عبری» و در پاسخ به پرسش‌های متعدد خبرنگاران مبنی بر احتمال تحریم رژیم صهیونیستی از سوی اروپا گفت اتحادیه اروپا نمی‌خواهد اسرائیل را تحریم کند.به گزارش جروزالم پست، وی در این باره گفت: تحریم یک کلمه با بار سنگین است. تحریم یعنی قطع کامل همکاری و تجارت بین دو کشور و ما در مورد چنین تحریمی سخن نمی‌گوییم.وی افزود: تحریمی در کار نیست. اطمینان دارم که در پارلمان اروپا اکثریت آرا خواهان تحریم احتمالی نیستند. من به عنوان رئیس پارلمان اروپا، کاملاً موافق مسایلی همانند پیشبرد همکاری‌های علمی بین اتحادیه اروپا و اسرائیل هستم.

ماموریت ویژه دولت به مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته

روزنامه خراسان نوشت:پس از تشکیل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته در گمرک طی سال گذشته، اخیرا دستوری از سوی مسئولان اقتصادی دولت به این مرکز ارسال شده که بر اساس آن مقرر شده فهرست پرونده های قاچاق با ارزش بیش از یک میلیارد ریال که در مبادی ورود و خروج کالا به کشور تشکیل شده یا مفتوح است برای رسیدگی متمرکز در اختیار این مرکز قرار بگیرد. همچنین بر اساس این دستور مقرر شده از این پس پرونده های قاچاق های میلیاردی به صورت ماهانه به این مرکز گزارش شود.

کمک 600 میلیاردی به نعمت زاده برای نظارت بر بازار

خراسان آورده:پس از بروز مشکلاتی که در زمینه پرداخت حق الزحمه و هزینه های طرح نظارت و بازرسی در سال های گذشته رخ داد، طی روزهای اخیر ابلاغیه ای از سوی معاون اول رییس جمهور به نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که بر اساس آن به منظور تأمین هزینه های جذب نیروهای مورد نیاز برای بازرسی و نظارت بر طرح های مصوب بازار، مبلغ 600 میلیارد ریال از محل وجوه در اختیار دولت ، در اختیار وزارت مذکور قرار می گیرد.

افشای ابعاد تازه‌ای از پرونده «بابک زنجانی»

روزنامه تهران امروز نوشت:روح‌الله غلامی وکیل‌مدافع شاکی خصوصی بابک زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، در بیان دلیل شکایت موکلش از بابک زنجانی گفت: اردیبهشت امسال اینجانب شکایتی در یکی از دادسراهای تهران علیه آقای بابک زنجانی تحت عنوان کلاهبرداری مطرح کردم که مبنای این شکایت اعلام تقلبی بودن محموله 1500 کیلو طلای معروف توقیف شده در ترکیه بود که گفته می‌شود با پرداخت یک‌ونیم میلیون دلار به برخی مسئولان ترکیه از توقیف رها شده و به کشور امارات منتقل شده است، البته ماجرا از این جهت که باعث تحریم طلای ایران هم شد بیشتر حائز اهمیت است. وی با اشاره به اینکه زنجانی به بهانه تقلبی بودن طلاهای خریداری شده به تعهدات خود عمل نکرد، افزود: جزئیات همان مواردی است که نهایتا باعث تحریم طلای ایران شد، ولی به هر حال در حالی که ایشان تاکنون و در هیچ جایی ادعا یا اشاره‌ای درباره تقلبی بودن محموله نکرده و حتی به‌طور ضمنی در مصاحبه‌ای به اصل بودن محموله 1500 کیلو طلا اشاره کرده بود از تعهداتش به موکلم به بهانه تقلبی بودن کالا بدون ارائه مستندات شانه خالی کرد.

ترکان مشکل قلبی ندارد

تهران امروز آورده:روابط‌عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ضمن تکذیب خبر بستری شدن اکبر ترکان در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی، اعلام کرد که مشاور ارشد رئیس‌جمهور مشکل قلبی ندارد. به‌دنبال انتشار خبری باعنوان بستری شدن ترکان در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی، روابط‌عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد اعلام کرد که اکبر ترکان روز گذشته به دلیل کسالتی جزئی راهی بیمارستان شد و پس از مداوای سرپایی به محل کار خود مراجعه کرد. بر اساس اعلام مسئولان روابط‌عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشاور ارشد رئیس‌جمهور هم‌‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد. پیش‌تر برخی رسانه‌ها از بستری شدن اکبر ترکان، رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بیمارستان به دلیل دچار شدن به عارضه قلبی خبر داده بودند.

آخرین وضعیت پرونده معاون اول احمدی‌نژاد

تهران امروز نوشت: وکیل مدافع محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری دولت دهم درباره آخرین وضعیت پرونده موکل خود گفت که به دادستانی مراجعه کرده و هنوز کیفرخواست این پرونده صادر نشده است. محمدرضا نادری افزود: تحقیقات این پرونده تکمیل و برای دادستان تهران به منظور اظهارنظر نهایی ارسال شده است.

هیاهوی اصلاح‌طلبان مانع رفع حصر شد

روزنامه تهران امروز به نقل از سایت مشرق نوشت: علی مطهری نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره حصر موسوی و کروبی گفت: در ایام غدیر خم بنا بر این بود که رفع حصر شوند ولی جوی که در مطبوعات به راه افتاد و برخی اصلاح‌طلبان آن را به عنوان پیروزی خود قلمداد کردند، شنیده‌ام به همین دلیل این موضوع کنار گذاشته شد.

اقدام به فروش مزایده‌ای مرغوب‌ترین املاک

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اقدام به فروش مزایده‌ای املاک موسوم به تعاونی مسکن شهرداری اهواز که از مرغوب‌ترین املاک است و در گران‌ترین نقطه شهر اهواز، که منطقه‌ای تجارت محسوب می‌شود، واقع شده، نگرانی‌هائی را پدید آورده است. گفته می‌شود این اقدام با تصمیم اعضاء تعاونی صورت گرفت ولی از آنجا که احتمال خطا و یا سوءاستفاده در این فروش وجود دارد، برخی از اعضای این تعاونی از سازمان بازرسی کل کشور انتظار دارند نظارت ویژه‌ای برای ادامه مراحل فروش این املاک به عمل آورد. قبلاً در رابطه با همین املاک سوءاستفاده‌های زیادی صورت گرفته بود و افرادی برکنار و یا بازداشت شده بودند.

تکذیب مرتضوی

جمهوری اسلامی آورده: سعید مرتضوی خبر برخی سایت‌ها را مبنی بر اینکه اخیراً در جلسه‌ای با مدیران سابق تأمین اجتماعی اعلام کرده در موضوع فاضل لاریجانی از سوی احمدی نژاد تحت فشار بوده، تکذیب کرد و آن را از اصل و اساس دروغ دانست. به گزارش ایسنا به نقل از عصر ایران، مدیر عامل سابق سازمان تأمین اجتماعی ضمن تکذیب این خبر گفت: اساساً اینجانب در یک ماه گذشته با هیچ خبرنگار و رسانه‌ای مصاحبه یا گفت و گو نداشته‌ام. وی اضافه کرد: "همچنین نه تنها در خیابان شهید بهشتی بلکه در هیچ جای تهران دفتری ندارم که مطلب مورد اشاره صحیح باشد و هیچگونه جلسه‌ای نیز با مدیران سابق تأمین اجتماعی به نحوی که در اخبار آمده نداشته‌ام؛ لذا اصل خبر و محل آن و جلسه با مدیران سابق سازمان تأمین اجتماعی ساختگی و دروغ است." اگر در این تکذیبیه دقت شود مشخص است که فقط جلسه و مصاحبه تکذیب شده‌اند اما محتوای آنچه در خبر منتشر شده مبنی بر تحت فشار بودن توسط احمدی نژاد برای طراحی آنچه به موضوع فاضل لاریجانی معروف گردیده تکذیب نشده است.

چرا ظریف انگلیسی مذاکره می‌کند؟

روزنامه قدس نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره علت صحبت کردن به زبان انگلیسی در مذاکرات با مقامهای غربی گفت: باید این نکته را درباره این موضوع که مذاکرات به انگلیسی انجام می‌شود، تأکید کنم. علت این امر این نیست که من معتقدم انگلیسی زبان برتر است، بلکه معتقدم براساس مطالعاتی که انجام شده است، هیچ مترجمی نمی تواند صد درصد مفهومی که ارایه می‌شود را منتقل کند. اولاً اینکه مترجم اختصاصی در همه رشته ها نداریم، چرا که هر عرصه ای زبان مختص خود را دارد. یعنی وقتی درباره خلع سلاح مذاکره می‌شود، PROLIFERATION یک معنی می‌دهد، در مبحث دیگر معنی متفاوتی دارد. مترجمی هم نیست که بتواند ظرافتهای یک موضوع را با موضوع دیگر تشخیص دهد. حتی بارها من دیده ام با وجود اینکه تسلط من به زبان عربی چندان خوب نیست، اما گاهی متوجه می‌شوم که درمباحث تخصصی دچار اشتباه شده است و بنابراین مجبور هستم که نصیحتش کنم و می‌فهمم که مترجم اشتباه می‌کند.

علت خودسوزی مقابل وزارت نفت

قدس از قول سایت افکار نیوز نوشت: روز گذشته یکی از کارکنان صنعت نفت در مقابل وزارت نفت اقدام به خودسوزی کرد. این فرد که 58 سال سن دارد، پس از خودسوزی بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان نفت منتقل شد. گفته می‌شود، این فرد بازنشسته وزارت نفت بوده و وزارت نفت تصمیم داشته که خانه سازمانی وی را پس بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
تو كه بازنشسته وزارت نفت بودی خودسوزی كردی اگه آموزش و پرورشی یا كارمند مركز بهداشت بودی چكار می كردی؟ خدا به معلمان و پرستاران صبر بده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
بنظر من كسی به فكر ما كارگرها نیست
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
به نرخ امید به زندگی تو كشورمون توجه بیشتری داشته باشید؛ ضرورت این مساله پیر و جون هم نداره،اونوقت مسئولین تو فكر سبد كالا و كم كردن یارانه و ...... هستند ، كاش یه خورده دلسوز باشند!
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
اینكه كی بیشتر میگیره مهم نیست ؛مهم اینه كه دولت به فكر هیچكس نیست ؛تواین بالای صفحه كه نكاتی برای نظر دادن نوشتید ؛نگاه كنید انسانیت چقدر پایین اومده كه همه به پول كه میرسن چی برای هم مینویسن...
sonia
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
آموزش و پرورشی ها كه دیگه توقعشون خیلی زیاده
مخصوصا بعضی معلم ها كه نه به بچه ها درست درس میدن نه اخلاق بچه ها رو درست میكنن..
دایم هم تعطیلند
بیاین سهمیه ها ما رو هم بگیرید بدید به اموزش و پرورشی ها
گیلی خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
بنده نه تنها كاركارمند 58 ساله وزارت نفت كه تو سن 58 سالگی واسه گرفتن خونه سازمانی خودسوزی كرده رو نمی پسندم بلكه اعتراضم می كنم .یه آبدارچیه ساده متولد 70 دیدم كه با حداقل حقوق با زن و بچه ش دارند تو یه اتاق خوش و خرم زندگی می كنند بعد این آقای محترم بعده اینهمه سال حقوق بگیری و كسب تجربه كه مطمئنا كم هم نبوده نتونسته یه سرپناه اجاره ای تهیه كنه؟ یعنی اصلا نمیدونسته خونه سازمانی رو باید پس بده؟من موندم چرا بعضیها بی لیاقتی خودشون رو تو مدیریت زندگی پای بی كفایتی دولت می ذارند! بد كرده خونه سازمانی داده؟ انكار نمی كنم ما تو مملكت مشكلات زیاد داریم . تا وقتی كه فقر فرهنگی هست بهترین دولت هم باشه وضعمون همینه!
seraj
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
سلام معلما بدبخت ترین قشر ایرانن
بیچاره معلما
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
سلام به همه دوستان
وضع مالی اكثر مردم خوب نیست . یكی از اشناهایمون شركت نفت، ماهی 6-5 میلیون حقوق میگیره ولی انصاف داشته باشیم كه معلمان حقوقشون كم هستش اونایی كه دارن فرزندانمون رو تربیت میكنن و اونا هم باید كشور رابسازن
علی از بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
سلام.هیچ افسوسی بدتر از ناامنی و بیماری و جهل نیست.موقع حسرت سری به بیمارستانها بزنید.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
شما فكر نكنید كه همه تو بانك یا شركت نفت حقوق بالا می گیرند بیایید نیروهای شركتی ببینید با چه وضیتی كار می كنند حجم كار بالا حقوق550/000تومان بعد تحقیر میشن ومی گن حتی حق اعتراض ندارید خوشتون نمیاد به سلامت نمیدونم این اقایون از كجا اومدن اصلا نیروی شركتی یعنی چی اگه تو سازمانت نیرو لازم داری باهاشون قرار داد ببندید نیروی شركتی یعنی=برده داری نوین اگه بهانتون ازمونه همون اول كار می گرفتید به نظر من هم هر كسی كه این طرح رو پیدا كرده واگذارش كردیم به خدا

نیازمندی ها