مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز خود در حالی تبصره 21 قانون بودجه 93 را که مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها است تصویب کرد که نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در همین جلسه اعلام کرد که دولت شجاعانه آن را اصلاح می‌کند.
کد خبر: ۶۴۶۹۴۷
دولت شجاعانه قانون هدفمندی را اصلاح می‌کند

به گزارش خبرنگار مجلس جام جم آنلاین، مجلس شورای اسلامی که پیش از این تبصره 21 هدفمندی یارانه‌ها را تا پایان خرداد برای ایجاد اصلاحات و تغییرات اساسی از سوی دولت مسکوت گذاشته بود، با مخالفت شورای نگهبان، در جلسه امروز خود آن را دوباره تصویب کرد و از آغاز سال 93 قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود.

نمایندگانی که پیش از این رأی به عدم اجرای هدفمندی تا پایان خرداد ماه داده بودند اعتقاد داشتند که دولت باید طبق اعتقادی که درباره این قانون دارد اصلاحات اساسی در این قانون ایجاد کند.

دولت یازدهم از همان آغاز به کار خود اعتقاد داشت این شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شیوه درستی نیست و قابلیت اجرا شدن ندارد.مجلس هم نسبت به این شیوه اجرا توسط دولت پیشین انتقاد داشت.

به همین خاطر در جریان بررسی تبصره 21 مجلس شورای اسلامی به دولت چهار ماه زمان داد تا بتواند لایحه‌ای جامع و اصلاح شده از قانون هدفمندی یارانه‌ها ارائه دهد تا نمایندگان در تیر ماه سال آینده آن را مورد بررسی و تصویب قرار دهند.

برخی نمایندگان مجلس هم اعتقاد دارند با اجرای این قانون از سالآینده شاهد افزایش قیمت حامل‌های انرژی به اندازه 71 درصد خواهیم بود که این اتفاق باعث تورم زیاد در سال آینده می‌شود.

اما معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که امروز به مجلس رفته بود با اشاره به پیشنهاد جدید دولت و کمیسیون تلفیق، روند فعلی اجرای قانون هدفمند یارانه‌ها را نامطلوب عنوان کرد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به ضرورت تصویب تبصره 21 هدفمندی گفت: آنچه در سال‌های اخیر گذشت حاکی از عدم اجرای کامل و دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که آثار آن را هم دیدیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: استمرار این مسئله نه تنها آنچه که با عنوان کاهش یارانه‌ها و بازتوزیع آن صورت می‌گیرد و همچنین 11 هزار و 200 میلیارد تومان برداشت از خزانه و عدم توجه به تولید را به همراه می آورد و همه به آن معترض هستند آیا ما این وضع را یکسال دیگر ادامه بدهیم و یا شجاعانه برای اصلاح آن اقدام کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: آنچه که هم اکنون صورت گرفته است و این متن تهیه شده است بر این پایه است که ما آنچه از هدفمندی یارانه‌ها درآمدی کسب می‌شود در اختیار خانوار قرار بگیرد و بقیه آن را مطابق آن برای بهداشت سلامت و تولید و مشکلات درمانی کشور بهره بگیریم و 10 هزار میلیارد تومان آن را به تولید اختصاص دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
با سلام آقای نوبخت ، از شما و تمام مسئولین استدعا دارم تمنا دارم دور این قانون هدفمندی را خط قرمز بكشید من بشما راه حلی نشان میدهم كه هزینه خرید وزارت نفت به یك پنجم تقلیل یابد و در صنعت اتومبیل و فولاد از
ریزش 40% جلوگیری كنم بخدا بخون حسین اگر بنزین لیتری یك میلیون شود با این مدیران ...
كاری از پیش نخواهید برد این طرح را اینجا نمیتوانم بنویسم از مسئولین جام جم خواهش میكنم این مطلب را به سمع مبارك برسانند
همانگونه كه آقای توكلی گفت یك تورم 300 الی 500 در صدی در راه است
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
این دفعه همه چیز كه 500 درصد اضافه میشود فكر كنم دیگه چیزی هم برای خوردن گیر نمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
نوبخت جان نمیتونید ابرو درست كنید ،چشم راهم درنیاورید.
كمك
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
نشان دادن شجاعت دیگه چیه!!!
علیرضا
United States
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
اقای احمدی نژاد یك بار شجاعت به خرج داد به كافیه شما دیگر از این كارهای شجاعانه نكنید
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
دوست عزیز ... نشان دادن شجاعت یعنی طبقه پایین و متوسط رو بیشتر تحت فشار قراردادن!!!!
ا. داد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
هدفمندی رو به نظرخواهی بزارین !!!

نیازمندی ها