می‌گویند وزیر ورزش و جوانان، فوتبالی نیست و زیاد این رشته را دوست ندارد. این نکته البته چیزی نیست که دور از ذهن باشد.
کد خبر: ۶۴۶۸۹۹
خیمه گوش‌شکسته‌ها در وزارت ورزش

می‌گویند وزیر ورزش و جوانان، فوتبالی نیست و زیاد این رشته را دوست ندارد. این نکته البته چیزی نیست که دور از ذهن باشد، زیرا محمود گودرزی هر جا که نشسته اعلام کرده دیگر رشته‌ها نباید قربانی فوتبال شوند که البته حرف درستی است.
اما از این‌که وزیر ورزش فوتبالی نیست نیز جای تعجب وجود ندارد و گوش‌های شکسته او حکایت از فعالیت حرفه‌ای جناب وزیر در ایام شباب در این رشته ملی و پهلوانی دارد. اما به هر حال دکتر گودرزی اکنون وزیر ورزش و جوانان است و در حیطه مسئولیتش تمام رشته‌ها را فراخور جایگاه، اقبال و اهمیتشان در جامعه مورد توجه قرار خواهد داد. طی این مدت نیز شاهد اقبال و توجه ویژه‌ای از سوی وزیر ورزش به رشته کشتی نبوده‌ایم، الا این‌که رسول خادم به عنوان تحصیلکرده ورزش با سابقه قهرمانی جهان و المپیک و از طریق انتخابات به ریاست فدراسیون کشتی رسیده است تا مدیریتی خالص در کشتی اعمال شود. اما در این‌که وزیر ورزش در انتخاب‌های همکاران و دستیارانش، هوای گوش‌شکسته‌ها را بیش از دیگران داشته است، جای ابهام و تردیدی نیست. بگذریم از این‌که در این انتخاب‌ها اصل شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گرفته و نمی‌توان خرده‌ای به این انتخاب‌ها گرفت، اما به هر حال چون خود او از جامعه کشتی برخاسته، هر انتخابی که از این دست صورت می‌گیرد، این شائبه را ایجاد می‌کند که وزیر با چشم دیگری به جامعه کشتی نظر دارد. البته این نکته را با هم نباید از نظر دور داشت که طی این سال‌ها که قهرمانان ملی توانسته‌اند از سهمیه تحصیلات عالیه بهره‌مند شوند، کشتی‌گیران بیش از دیگر رشته‌ها، از این سهمیه استفاده کرده‌اند و برای همین نیز هست که در یک قیاس ساده، تعداد تحصیلکردگان کشتی از دیگر رشته‌ها در دهه اخیر بیشتر است.

اکنون امیررضا خادم با مدرک دکترای مدیریت دولتی، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان است. حمیدرضا گرشاسبی، رئیس دفتر و مدیرکل حوزه وزارتی و همین‌طور ایرج رحمانی به عنوان مدیرکل امور استان‌های وزارت، از جمله مدیرانی هستند که با سابقه کشتی‌گیری در وزارت ورزش و جوانان مسئولیت گرفته‌اند تا با توجه به سابقه طولانی مدیریتی‌شان در ورزش، گره‌گشای امور باشند. جدا از امیر خادم که همه با سابقه قهرمانی او آشنایی دارند، گرشاسبی و رحمانی نیز از قهرمانان کشتی بوده‌اند که پیش از این در مسئولیت مدیرکلی ورزش و جوانان استان‌های خوزستان و زنجان انجام وظیفه کرده‌اند. به‌هر‌صورت و همان‌طور که گفتیم فارغ از این‌که خدمتگزاران امروز ورزش از جامعه کشتی باشند یا بسکتبال و... آنچه مهم است نگاه تخصصی به امور مدیریتی ورزش است که در دل خود چشم‌انداز روشنی را به تصویر می‌کشد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها