گفت و گوی تفصیلی دیلی میل با مهاجم تیم ملی ایران

قوچان نژاد در تاریخ فوتبال انگلیس رکورد دار شد!

مهاجم خراسانی تیم ملی فوتبال ایران به یکی از سوژه های مورد علاقه رسانه های انگلیسی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۴۵۸۳۵
قوچان نژاد در تاریخ فوتبال انگلیس رکورد دار شد!

سایت جام جم ورزشی - "گوچی" فوتبال ایران به این دلیل مورد توجه انگلیسی ها قرار گرفته است که طولانی ترین نام خانوادگی را در انگلیس دارد! پایگاه خبری تحلیلی دیل میل انگلیس از این لحاظ قوچان نژاد را در فوتبال انگلیس رکوردار تاریخ معرفی کرده است که از لحاظ طولانی بودن نام خانوادگی هیچ کس به پای او نمی رسد. دیلی میل گفت و گویی مفصل با این بازیکن انجام داده است که خلاصه این گفت و گو را در ادامه می خوانید با این توضیح که گزارش دیلی میل درباره قوچان نژاد ابتدا به نام خانوادگی طویل او می پردازد!

او که در نقل و انتقالات ژانویه از استاندارد لیژ راهی چارلتون شد یکی از مهمترین خریدهای باشگاه چارلتون محسوب می شود. قوچان نژاد نام رضا را پشت پیراهنش حک کرده. در ایران به قوچان نژاد گوچی می گویند که مقایسه این لقب با برند معروف دنیای فشن کمی عجیب و غیر منطقی به نظر می رسد. رضا در مورد نام خانوادگی اش که برای هواداران چارلتون و انگلیسی ها نام بسیار سختی است می گوید:" نام خانوادگی من بسیار طولانی است. در ایران به من گوچی می گویند و فکر کنم اینجا هم همین لقب را به من دهند اما باور کنید که این لقب را خودم درست نکرده ام و هیچ ربطی به آن برند معروف ندارد. بلکه گوچی خلاصه شده نام فامیلی من است. نام خانوادگی من برای خیلی ها سوژه خنده شده و آنقدر طولانی است که نمی توان آن را پشت پیراهن حک کرد. دیگو پویت هافبک چارلتون به من می گوید که تو صاحب طولانی ترین نام خانوادگی در تاریخ فوتبال انگلیس هستی"
گوچی ادامه می دهد:" مشکلی با این قضیه ندارم اما مردم می توانند مرا رضا صدا کنند و این بستگی به هواداران دارد که بتوانند با نام من شعار درست کنند البته فکر می کنم که کار آنها راحت تر شود" نویسنده دیلی میل در ادامه گزارشش به این نکته اشاره کرده که قوچان نژاد آدم شوخ طبعی است و انگلیسی را بسیار خوب صحبت می کند. انگلیسی یکی از چهار زبانی است که رضا تسلط کامل رو آنها دارد. او سه سال قبل وقتی از تیم کامبور هلند راهی سنت ترویدن بلژیک شد، تحصیل در رشته حقوق را کنار گذاشت و قصد دارد بعد از فوتبال، تحصیلاتش را ادامه دهد. او به جز ویولون، توانایی نواختن پیانو و گیتار را هم دارد:" البته زیاد حرفه ای نیستم. می توانم بگویم که مردم مرا موتزارت بعدی می دانند اما این قضیه صحت ندارد" رضا متولد ایران است اما دوران فوتبالی او در هلند شروع شده. وقتی او 8 ساله بود به همراه خانواده اش و برادرش مهدی – که آن زمان 13 ساله بود و الان فیزیوتراپ است – به هلند رفتند. او در تیمهای پایه هلند بازی کرده اما وقتی کارلوس کی روش مربی سابق منچستر یونایتد و سرمربی فعلی ایران از او برای بازی در تیم ملی کشورش دعوت کرد، رضا به راحتی این دعوت را قبول کرد:" من هم با فرهنگ ایرانی آشنا هستم هم هلندی اما اصلیتم ایرانی است و به این موضوع افتخار می کنم. وقتی با کی روش صحبت کردم او به من گفت که فکر می کنم می توانی به من کمک کنی و اگر دوست داری که لباس تیم ملی را بپوشی و به این موضوع افتخار می کنی به من زنگ بزن. من هم گفتم که نیازی به زنگ زدن نیست چون همین الان می توانم به شما جواب مثبت دهم" قوچان نژاد در هر سه بازی آخر تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی گل زد تا تاثیر زیادی در صعود تیم ملی به جام جهانی داشته باشد. تیم ایران در برزیل با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شده. درست است که لیونل مسی یکی از الگوهای گوچی محسوب می شود اما او در حال حاضر بیشتر از آنکه به تیم ملی به فکر می کند به فکر نگه داشتن چارلتون در دسته اول انگلیس است. بازی در انگلیس رویای کودکی رضا بوده. او می گوید:" در چارلتون من فرصت کافی برای بازی پیدا می کنم که این موضوع بسیار مهمی است. اینجا هیچ فشاری احساس نمی کنم. زمان می برد که با بازیکنان دیگر به هماهنگی کامل برسم. امیدوارم مقابل شفیلد ونزدی نتیجه خوبی بگیریم چون پیروزی در این دیدار، از نظر روحی کمک زیادی به ما می کند و منتظر این بازی هستم" رضا ادامه می دهد:" در حال حاضر فقط به چارلتون فکر می کنم و وقتی زمان جام جهانی برسد، طبیعتا روی آن تورنمنت تمرکز می کنم. اولین کاری که باید بکنم، نگه داشتن چارلتون در حاشیه امنیت است و بعد از آن می توانم از جام جهانی لذت ببرم چون این موقعیت در اختیار هر کسی قرار نمی گیرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها