منابع خبری گزارش دادند: پلیس ایتالیا و آمریکا در عملیاتی همزمان اعضای دو باند بزرگ مافیا را دستگیر کرده اند که مقادیر گسترده ای ماده مخدر کوکائین را در قوطی های کمپوت آناناس و نارگیل از قاره امریکا به اروپا انتقال می دادند.
کد خبر: ۶۴۵۱۱۶
توزیع کوکائین با قوطی های کمپوت

بنا به گزارشها، این دو باند از اعضای خانواده های مافیایی "گامبینو" و اندارنگتا" معرفی شده اند.

پلیس فدرال آمریکا هشت نفر از اعضای خانواده "گامبینو" را بازداشت کرد؛ در ایتالیا نیز هجده نفر از جمله چند عضو خانواده "اِندارانگتا" در عملیاتی با نام "پل جدید" دستگیر شدند. این افراد متهم به پولشویی، قاچاق مواد مخدر و اسلحه از آمریکای جنوبی به ایتالیا، آمریکا و کانادا هستند.

به گفته پلیس، این عملیات دو سال طول کشیده است و از انتقال محموله عظیم مواد مخدر از راهی جدید به ایتالیا جلوگیری کرد. "آندرهآ گراسی" از فرماندهان مسئول این عملیات به تلویزیون اسکای ایتالیا گفت بجز ۲۶ نفری که بازداشت شده‌اند، تحقیقات در مورد ۴۰ نفر دیگر هم در جریان است.

خانواده گامبینو یکی از "پنج خانواده" ایتالیایی-آمریکایی هستند که جرائم و جنایت سازمان یافته را در نیویورک در کنترل دارند و خانواده اندرانگتا که پایگاه اصلی‌شان در کالابریا در جنوب ایتالیاست یکی از مهمترین گردانندگان تجارت کوکائین در دنیا هستند.

گراسی گفت: تحقیقات نشان داد بین خانواده گامبینو در نیویورک و خانواده اِندرانگتا در ایتالیا رابطه مجرمانه وجود دارد. این دو خانواده در "مراحل پیشرفته" برنامه ریزی برای قاچاق مقادیر عظیم مواد مخدر و اسلحه از آمریکای جنوبی به ایتالیا بودند.

مواد مخدر در قوطی‌های کمپوت آناناس و نارگیل مخفی شده و بعد با کانتینر از آمریکای جنوبی به بندر جویاتائورو در کالابریای ایتالیا منتقل شده بود. ماموران مخفی و پلیس ایتالیا و اف‌بی‌آی در این عملیات این محموله را توقیف کردند که شامل صدها کیلو کوکائین، هروئین و ماری‌جوانا بود.(بی.بی.سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها