سه برنامه شاخص رادیو قرآن

بهره‌ای از کلام بزرگان

میان‌برنامه بهره‌ای از کلام بزرگان، برنامه کوتاه پنج دقیقه‌ای است که پنج دقیقه مانده به راس هر ساعت از رادیو قرآن پخش می‌شود و مخاطبان این شبکه رادیویی، از این میان برنامه، یک پیام درباره سبک زندگی اسلامی، اصول اخلاقی و قرآنی مخاطبان رادیو قرآن دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۴۱۱۹

بهره‌ای از کلام بزرگان، کاری از گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن که است و علی سلمان‌طاهری، مدیر این گروه هدف از ارائه این میان‌برنامه‌ را برداشت درست معنایی از موضوعات اخلاقی و عقیدتی برگرفته از آیات نورانی قرآن و کلام نافذ بزرگان دین و علما می‌داند. موضوعات این میان‌برنامه شامل قرآن، تفسیر، معارف، اخلاق، دعا، نماز، معاد، دوری از گناه، فروع دین، خانواده و سخن معصومین است.

افق

برنامه افق، کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن است که هر هفته روزهای شنبه از ساعت 14 و 15 دقیقه به مدت یک ساعت به طور زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود. عوامل برنامه می‌گویند کلمه افق از سه حرف اول «آینده فعالیت‌های قرآنی» گرفته شده است. فاطمه رحمانی، تهیه‌کننده و سردبیر برنامه افق می‌گوید: در برنامه افق وضع موجود جامعه قرآنی کشور، فعالیت‌های گذشته و کارهای در دست اقدام بررسی می‌شود و راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نور باران

این برنامه که در گروه آموزش رادیو قرآن ساخته می‌شود، هر هفته روزهای زوج از ساعت 16 و 15 دقیقه به مدت یک ساعت به صورت زنده از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. نور باران از اواسط بهمن سال 1390 روی آنتن رفته است. مسعودرضا خالقی، تهیه‌کننده و سردبیر این برنامه می‌گوید: رادیو قرآن جزو اولین نهادی است که طرح تربیت ده میلیون نفر حافظ قرآن کریم را در برنامه کاری خود قرار داد که خوشبختانه از آن سال تاکنون رادیو قرآن با تعامل و مشارکت بیش از پیش شنوندگان خود توانسته در نیل به این هدف، گام‌های موثری در جامعه بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها