تاکنون هفت فوتبالیست و فوتسالیست زن از حضور در مسابقات محروم شده اند.
کد خبر: ۶۴۳۱۰۳
معاینه تعیین جنسیت، بازیکنان زن را محروم کرد

احمد هاشمیان گفت : از سه سال پیش تاکنون براساس درخواست رییس فدراسیون فوتبال دستورالعمل مشترکی از سوی کمتیه پزشکی و کمتیه انضباطی این فدراسیون در خصوص تعیین جنسیت ورزشکاران زن به باشگاه ها ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل تمامی زنان فعال در لیگ های کشور قبل از عقد قرارداد باید در معاینات پزشکی شرکت کرده و پس از تکمیل فرم مخصوص توسط پزشک معتمد باشگاه و تاییدنهایی آن می توانند اقدام به عقد قرارداد با باشگاه برای یک یا چند فصل کنند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: بر این اساس ابتدای هر فصل نیز این دستور العمل به تمامی باشگاه های فعال در فوتبال و یا فوتسال زنان و هیات ها ابلاغ می شود.

وی در خصوص امکان حضور مجدد این ورزشکاران در مسابقات گفت: در صورتی که این افرادبتوانندمشکلات خود راازطریق جراحی حل کرده و درمعاینات پزشکی صلاحیت لازم رااحرازکنندامکان فعالیت درعرصه فوتبال و فوتسال راخواهندداشت.

هاشمیان تصریح کرد: نمایندگان این کمیته بصورت سرزده به باشگاه های فوتبال وفوتسال فعال در بخش زنان خواهندرفت و پرونده ها را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: تمام باشگاههای لیگ برتری فعال در فوتبال یا فوتسال زنان باید پرونده پزشکی کامل هریک ازبازیکنان را در اختیار این نمایندگان قرار دهند و نبودن پرونده یا تکمیل نبودن پرونده ورزشکار تخلف محسوب شده و در کمیته انضباطی به آن رسیدگی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها