جام جم ورزشی / گرچه با حذف استقلال از جام حذفی ، چیزی برای آبی ها تمام نشده و این تیم مدعی قهرمانی نخست در لیگ برتر است ، اما باید واقع بینانه با این نتیجه برخورد کرد .
کد خبر: ۶۴۳۰۸۹
آقای قلعه نویی ، شما هم مقصری !

امیر قلعه نویی در پایان بازی با مس و حذف از گردونه جام حذفی ، اعلام کرد که در این بازی دچار اشتباه شده است و شاید اگر در دقیقه 60 بازی تعویض می کرد و یک جوان را به بازی فرا می خواند ، به بازیکنان استقلال این همه فشار وارد نمی آمد که بویژه در نیمه دوم تحلیل رفته در میدان ظاهر شوند .
به گفته قلعه نویی ، میانگین سنی بازیکنان تیمش بالاست و برای همین در بازیهای پر فشار و بویژه بازیهایی که با برف و باران نیز همراه باشد ، قدرت شان تحلیل می رود . اما در اینجا این سئوا مطرح است که مسوول بستن این تیم با این شرایط سنی چه کسی است ؟ مگر این تیم با نظر امیر قلعه نویی بسته نشده ؟ بطور مسلم او با توجه به درگیری تیمش در سه جام لیگ برتر ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ، باید بستری را فراهم می کرد که انرژی جوانی به پیکر تیمش تزریق شود . قلعه نویی نه تنها این کار را نکرد بلکه تا توانست بازیکنان با تجربه و پا به سن گذاشته به ترکیب تیمش اضافه کرد تا هر هفته که به پایان فصل نزدیک می شویم ، آن طراوت و شادابی در بین استقلالی ها موجود نباشد . همین مساله باعث شده که استقلال در این فصل زیبا و اثر گذار بازی نکند و به حداقل نتیجه بسنده کند . استقلال در این فصل آن زیبایی همیشگی و تنوع تاکتیکی در تیمش مشاهده نشده و بیشتر سعی کرده با حریفانش مدارا کرده و با دل بستن به اتفاق های بازی و تجربه بازیکنانی چون آندو تیموریان که انصافا در این فصل یکی از بهترین ها و ستاره های تیمش بوده ،‌ امتیازهای لازم را با حداقل گل زده به نام خود بنویسد . البته استقلال در آخرین دقیقه ها شانس آورد که آندو را نیز در ترکیب تیمش حفظ کرد ، چه در غیر این صورت معلوم نبود که با جدایی آندو ، چه کسی میانه میدان استقلال را جمع خواهد کرد .
به هر صورت نیروی جوانی و فاکتور دوندگی و طراوت و شادابی در فوتبال امروز ، نکته ای است که هیچ مربی نمی تواند از آنها چشم پوشی کند و امیر قلعه نویی باید بپذیرد که در رقم خوردن این نتیجه و عملکرد تیمی استقلال در این فصل ، مسوولیت اصلی متوجه خودش است .
البته همه اینها این معنی را ندارد که امیر قلعه نویی مربی کوچکی است ، بر عکس امیر در این فوتبال در زمره بهترین مربیان است . کسی که خوب می داند از بازیکنان تیمش ولو اینکه آماده نباشند ، چگونه استفاده کرده و از توان شان بهترین استفاده را بعمل آورد .

حجت اله اکبرآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها