"من" تیم را به نیمه نهایی آوردم

مظلومی: قلعه‌نویی مس را نادیده گرفت

سرمربی سابق تیم فوتبال مس کرمان گفت: باشگاه مخالف حضور جدی در جام حذفی بود اما با پافشاری من این تیم به نیمه‌نهایی رسید.
کد خبر: ۶۴۳۰۷۴
مظلومی: قلعه‌نویی مس را نادیده گرفت

سایت جام جم ورزشی - پرویز مظلومی در مورد فینالیست شدن تیم مس کرمان در جام حذفی، گفت: خوشحالم که تیم مس فینالست شد این پیروزی را به مردم کرمان تبریک می‌گویم البته من تیم مس را به نیمه‌نهایی جام حذفی آوردم آن هم در شرایطی که باشگاه مخالف حضور جدی در جام حذفی بود و مسئولان باشگاه بیشتر نگران لیگ برتر بودند و البته حق هم داشتند چون حیف است که تیم مس در لیگ برتر نباشد. مردم خونگرم کرمان شایسته داشتن تیم لیگ برتری هستند.

وی ادامه داد:‌ من با تیم مس، شهرداری دزفول را حذف کردم. بعد از آن نفت ماهشهر را بردیم تیمی که صبا را حذف کرده بود و در نهایت هم نفت آبادان که سپاهان و گسترش فولاد را حذف کرده بود را شکست دادیم و به نیمه‌نهایی رسیدیم. من اصرار داشتم که تیم باید در جام حذفی هم باشد زیرا می‌دانستم حضور در جام حذفی و پیروزی در این مسابقات از نظر روحی و روانی می‌تواند به تیم کمک کند. به هر حال به باشگاه مس و مردم خونگرم کرمان اولین حضورشان در فینال جام حذفی را تبریک می‌گویم.

سرمربی سابق مس کرمان با اشاره به دلایل جدایی خود از این باشگاه گفت: من از دو ماه پیش به خاطر بیماری که برای همسرم پیش آمده بود به باشگاه گفته بودم که اگر فرد بهتری را می‌شناسند به جای من بیاورند و خوشحالم که آنها لوکا بوناچیچ را آوردند. مربی‌ای که کرمانی‌ها بعد از مظلومی او را دوست دارند. لوکا شناخت خوبی از باشگاه مس و شرایط کرمان داشت و شاید اگر هر مربی دیگری به جای او می‌آمد نمی‌توانست در این تیم موفق عمل کند. باشگاه مس سرمایه‌گذاری خوبی در فوتبال انجام داده و یک ورزشگاه 30هزارنفری هم در حال ساخت دارد. در نهایت باید بگویم من به خوش‌شانسی لوکا بوناچیچ نبودم خوشحالم که او توانست با تیم مس موفق شود و به فینال برسد. البته من این تیم را به نیمه‌نهایی رسانده بودم.

سرمربی سابق استقلال در مورد اینکه در جریان بازی مس و استقلال دوست داشت کدام تیم برنده شود، گفت: تماشای این بازی برای من خیلی سخت بود زیرا یک طرف تیم استقلال حضور داشت و در طرف دیگر هم مس. امیر قلعه‌نویی قبل از بازی با مس در نشست خبری گفت با حضور لوکا بوناچیچ تیم مس بهتر شده است و اکنون هم فکر می‌کنم حرف قلعه‌نویی درست است چون مس توانست استقلال را شکست دهد و این نشانه بهتر شدن تیم مس است. استقلال در لیگ هم نتوانست مس را ببرد. در بازی رفت که من سرمربی بودم بازی یک بر یک مساوی شد در حالیکه ما یک پنالتی را هم از دست دادیم. در بازی برگشت هم بازی مساوی شد.

مظلومی در مورد اینکه قلعه‌نویی قبل از شکست دادن ذوب‌آهن گفته بود ما قهرمان 90درصدی جام حذفی هستیم، گفت: قلعه‌نویی مس را حساب نکرده بود این در حالی است که مس همیشه سد راه استقلال بوده همانطور که گفتم در این فصل هم استقلال نتوانست مس را در لیگ شکست بدهد و مس لقمه راحتی برای استقلال نبود در هر صورت تماشای این بازی برایم واقعاً سخت بود خوشحال شدم که مس به فینال رسید و از طرف دیگر هم از باخت استقلال متأسف شدم. زیرا استقلال را دوست دارم.

مظلومی در مورد اینکه قلعه‌نویی بعد از بازی گفت شرایط سنی استقلال بالاست و به دلیل اینکه دیر تعویض کرده مقابل مس شکست خورده، گفت: در هر صورت استقلال جام حذفی را از دست داد و اکنون باید تمرکزشان را بر روی لیگ بگذارند آن هم در شرایطی که نفس رقبا پشت گردن استقلال است. من بیرون از گود هستم و قلعه‌نویی بهتر شرایط تیم را می‌داند. اما آنچه که من در دیدار با مس دیدم این بود که استقلال کیفیت خوب همیشگی‌اش را نداشت نبود خسرو حیدری به این تیم لطمه زد زیرا تاکتیک استقلال سانتر از کناره‌هاست تا بازیکنان سرزن استقلال از این توپ‌ها استفاده کنند.

سرمربی سابق تیم ملی «ب» ایران در مورد اختلاف‌نظر کی‌روش با مربیان باشگاهی مثل قلعه‌نویی و کرانچار گفت:‌باید احترام یکدیگر را حفظ کنند، کرانچار،‌قلعه‌نویی و کی‌روش هم‌صنف هستند و همه آنها مربی هستند در هر صورت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مسابقه‌های مهمی است و هر پیروزی در این مسابقات باعث می‌شود پول خوبی به باشگاه‌ها داده شود و نوعی درآمدزایی برای باشگاه‌های ایرانی است. می‌دانید که اکنون باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشکل مالی دارند در نهایت تصور می‌کنم با تعامل و گفت‌وگو می‌توان این مسئله را حل کرد.

وی ادامه داد: من بارها گفته‌ام کی‌روش بهتر است فوتبال ما را در سطح خودمان نگاه کند و از بالا به فوتبال ما نگاه نکند و حرف نزند. فدراسیون فوتبال هم باید به این مسئله ورود کند این باشگاه‌ها بودند که بازیکن به تیم ملی دادند و تیم ملی به جام جهانی رفت. باید این تعامل ادامه داشته باشد.

مظلومی با اشاره به حضور 6-7 لژیونر در تیم ملی ایران به فارس گفت:‌ مشکل اصلی تیم ملی لژیونرها هستند. زیرا باشگاه‌های خارجی در هر زمانی که ما بخواهیم اردو برگزار کنیم به ما بازیکن نمی‌دهند باید برای این مسئله فکر و برنامه‌ریزی داشته باشیم. زمانی هم که من انتقادهایی را مطرح می‌کردم به خاطر این بود که این مسائل را می‌دیدم و دوست نداشتم فوتبال ما به اینجا برسد که متأسفانه رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كیان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
۰
۰
تو اگر اینكاره بودی لااقل یك برد با مس كسب میكردی.نه جانم تو اینكاره نیستی حالا هم بی خود منم منم نزن. تیم مس را لوكا به فینال آورد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها