نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه 93 مقرر کردند، اشخاصی که مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی می شوند در صورت عدم ثبت نام از کلیه معافیت های مالیاتی در سال 93 محروم می شوند.
کد خبر: ۶۴۲۲۹۴
تاجرانی که شماره اقتصادی نگیرند معاف مالیاتی نمی شوند

در جلسه علنی روز دوشنه مجلس شورای اسلامی بندهای های درآمدی لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بندی از تبصره لایحه بودجه 93 در خصوص درآمدهای مالیاتی مقرر کردند، اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال 93 طبق قانون مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی می‌شوند، در صورت عدم ثبت نام در مهلت تعیین شده توسط سازمان مذکور از کلیه معافیت ها و بخشودگی جریمه های مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال مربوط، محروم می شوند.

علاوه بر این، با تصویب بند دیگری، وزارت نیرو مکلف شد از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ 100 ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. صددرصد وجوه دریافتی تا سقف 390 میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می‌یابد.

اعتبار مذکور حسب وصولی ها صددرصد تخصیص یافته است و وجوه فوق به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نمی گردد و مشمول مالیات نمی شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها