سخنگوی مجلس شورای اسلامی با بیان این که جلسه امشب دولت و مجلس در فضایی برادرانه و صمیمی برگزار شد، افزود: رئیس جمهور در این جلسه از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه تشکر و ابراز امیدواری کرد این لایحه قبل از 22 بهمن به دولت ابلاغ شود.
کد خبر: ۶۴۰۸۴۷
ابراز امیدواری روحانی برای ابلاغ لایحه بودجه قبل از 22 بهمن

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا مصری در حاشیه دومین جلسه مشترک نمایندگان مجلس با اعضای هیات دولت در جمع خبرنگاران آمد و افزود: این جلسه که از حدود ساعت 18 و 45 دقیقه آغاز شد و تا ساعت 21 ادامه داشت، در آن روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، بهداشت ودرمان، امنیت، اقتصاد، صنایع، کشاورزی، عمران و فرهنگی بحث‌های مختلفی را مطرح کردند.

مصری پایداری انرژی، اکتشافات جدید، ذخایر نفتی و گازی را از جمله مواردی اعلام کرد که رئیس کمیسیون انرژی به آن اشاره کرده بود و گفت: توجه به معیشت مرزنشینان، جمعیت جوان، بهداشت و درمان و نیز سیاست خارجی، حفظ اقتدار نظام اسلامی و پاسخ به ادبیات سخیف آمریکا از جمله مواردی بود که روسای کمیسیون‌های بهداشت و امنیت مجلس به آنها اشاره کردند.

سخنگوی مجلس افزود: رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس چشم انداز آینده را در این عرصه مثبت ارزیابی کرد.

مصری همچنین وضع اقتصادی کشور، رکود، تورم، پدیده بیکاری و ضرورت همکاری تنگاتنگ دولت و مجلس را از جمله مواردی دانست که رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس در این جلسه به آن اشاره کرده بود.

تقدیر از مواضع دولت

وی همچنین تقدیر از مواضع دولت و رفتار عقلای آن در بحث اقتصادی و همکاری خوب دکتر نوبخت در زمینه ارتباط با مجلس را از دیگر مواردی اعلام کرد که در سخنان رئیس کمیسیون اقتصادی بوده است.

وی بیمه محصولات کشاورزی و افزایش اطمینان کشاورزان، اقتصاد، تسهیلات بانکی با نرخ کم و مصرف بهینه آب را از جمله مسائل مطرح شده نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس دانست و گفت: در بخش معدن نیز توجه جدی به معادن که قابلیت جایگزینی نفت را دارند و حمایت از تولید از دیگر مسائلی بود که توسط نمایندگان مطرح شد.

سخنگوی مجلس همچنین افزود: ‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به مظلومیت بخش فرهنگی و ضرورت توجه جدی مجلس و دولت به این بخش با توجه به هجمه سنگین استکبار اشاره کرد و گفت: ‌ساختار شکنی‌ها علیه جمهوری اسلامی نیازمند توجه جدی مسوولان به بخش فرهنگی دارد و قرار است منشوری 8 ماده‌ای در این زمینه تدوین شود که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی توجه به اشتغال را از جمله مسائل کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد و افزود: با توجه به طرح‌های نیمه تمام زیادی که در کشور وجود دارد، در چند سال آینده این طرح‌ها به پایان نمی‌رسد و باید به بخش خصوصی واگذار شود.

دستاوردهای مفید دیپلماسی خارجی

سخنگوی مجلس گفت:‌ وزیر امور خارجه نیز تنها فردی بود که از هیات دولت در این جلسه سخنرانی کرد و درباره مذاکرات ژنو توضیح داد.

وی افزود: دکتر ظریف اطمینان خاطر داد که ذره‌ای از حقوق و منافع ملی در مذاکرات کوتاه نمی‌آید و با اصول نظام و تاکتیک‌های به کار گرفته شده توفیقات خوبی حاصل شده است.

مصری افزایش مراودات بین‌المللی را یکی از دستاوردهای مفید دیپلماسی خارجی دانست وگفت: توفیقات زیادی در زمینه مقابله با سیاست آمریکا در منزوی کردن جمهوری اسلامی داشته ایم.

ابلاغ لایحه بودجه به دولت قبل از 22 بهمن

وی همچنین به سخنان رئیس جمهور در این نشست اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه تشکر و ابراز امیدواری کرد این لایحه قبل از 22 بهمن به دولت ابلاغ شود تا قبل از آغاز سال جدید دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های آن برای اجرایی شدن آماده شود.

مصری افزود: رئیس جمهور توفیقات خارجی و عصبانیت رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران را نشانگر دستیابی به توفیقات زیاد ایران دانست.

سخنگوی مجلس گفت: رئیس جمهور به بخش اقتصاد، تورم، رکود و رشد اقتصادی نیز اشاره داشت.

مصری همچنین توجه به محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها را از دیگر مواردی دانست که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است و خواستار همکاری بیشتر دولت و مجلس برای فائق آمدن به مشکلات این بخش بود.

سخنگوی مجلس گفت: رئیس جمهور اعلام کرد که دولت آمادگی کامل دارد تا مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند.

مصری افزود: به نظر آقای روحانی راه برون رفت کشور از وضع اقتصادی موجود همکاری دولت و مجلس برای اجرا شدن این قانون و توجه به نیازمندان جامعه است.

وی گفت: راهکارهای غیر نقدی به ویژه بیمه درمان که سال آینده پوشش آن به صورت صددرصدی خواهد شد و جایگزینی کالاهای مورد نیاز برای حفظ امنیت غذایی مردم از جمله مباحثی بود که رئیس جمهور به آن پرداخت.

مصری همچنین به سخنان رئیس مجلس در این نشست مشترک اشاره کرد و گفت: لاریجانی ضمن تشکر از دولت ابراز امیدواری کرد به دنبال این فضای مودت و دوستی میان دو قوه، مشکلات برطرف و همکاری‌ها افزایش یابد.

افزایش همکاری مجلس و دولت در زمینه یارانه‌ها

وی افزود: لاریجانی توجه دولت به مشکلات مطرح شده نمایندگان و ریشه یابی آنها را از دولت خواستار شد و افزود: علت برخی از مشکلات مطرح شده اجرا نشدن قوانین در گذشته بوده است و باید ضمن توجه به این مساله در زمینه یارانه‌ها نیز همکاری مجلس و دولت افزایش یابد.

ارتباط بیشتر وزرا با نمایندگان مجلس

سخنگوی مجلس گفت:‌رئیس مجلس از دولت تقاضا کرد ارتباط وزرا با نمایندگان مجلس بیشتر شود تا سوالات نمایندگان از هیات دولت کاهش یابد.

وی همچنین فعالیت بیشتر معاونان پارلمانی دستگاههای اجرایی با نمایندگان را از دیگر تاکیدات رئیس مجلس اعلام کرد و افزود:‌ لاریجانی معتقد بود با همگرایی بیشتر دولت و مجلس، اجازه ایجاد فاصله میان دو قوه داده نخواهد شد و تعامل افزایش خواهد یافت.

مصری گفت: رئیس مجلس نصیحتی هم به رسانه‌ها داشت تا ضمن پرداخت دقیق به اخبار دو قوه به استحکام فضای صمیمی و تعامل بیشتر مجلس و دولت کمک کنند تا حاشیه‌ها کمتر شود.

سخنگوی مجلس افزود: از راه تعامل دولت و مجلس مشکلات اساسی کشور برطرف خواهد شد.

مصری گفت: امیدواریم تداوم جلسات میان دو قوه به راهکارهایی منجر شود که ارائه خدمت به مردم افزایش یابد.

وی افزود:‌هرچه گفت‌وگو و تعامل و جلسات میان دولت و مجلس بیشتر شود ابهامات رفع خواهد شد چرا که مسوولان کشور علاقه‌مند به خدمت به مردمند و هر چه فاصله میان دو قوه ایجاد شود ممکن است برخی‌ها از این فضا سوء‌استفاده کنند وتعامل از بین برود.

مصری گفت: ما در صدد رفع مشکلات کشور هستیم و هرچه تعامل میان دولت و مجلس بیشتر باشد مشکلات کشور کمتر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها