نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مسلح عشایر توانستند مناطق صقلاویه، البوبالی و جزیره خالدیه را در استان الانبار به تصرف خود در آورند. این مناطق پس از درگیری های شدید با گروه های مسلح به تصرف ارتش درآمد.
کد خبر: ۶۳۷۹۸۲
گروه داعش در عراق به محاصره در آمد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم،از سوی دیگر عشایر عراق با حمایت نیروهای نظامی این کشور خود را برای اخراج گروه‌های مسلح وابسته به گروه موسوم به داعش (گروه دولت اسلامی عراق و شام) از فلوجه آماده می کنند.

اشرف العزاوی خبرنگار این شبکه در عراق در گزارشی همراه با پخش تصاویری از نقل و انتقال تجهیزات و خودروهای نظامی ارتش عراق در استان الانبار گفت: پس از ورود نیروهای نظامی عراق با حمایت عشایر به منطقه البوبالی و صقلاویه و اخراج گروه های مسلح از آنجا نیروهای امنیتی عازم جزیره خالدیه شدند و توانستند آنها را تحت سیطره خود در آورند.

به این ترتیب ارتباط گروه‌های مسلح موجود در فلوجه و الرمادی قطع شده است و گروه های موسوم به داعش از همه جهات تحت محاصره نیروهای نظامی عراق قرار گرفته اند.

سرور احمد افسر ارتش عراق گفت: عناصر داعش را در مناطق غربی عراق هدف حمله قرار می دهیم و آنها را نابود می کنیم.

نیروهای امنیتی در الرمادی نیز توانستند یکی از فرماندهان داعش را به هلاکت برسانند و چهار تن از معاونان وی را بازداشت کنند.

به دنبال شکست مذاکرات بین عشایر الرمادی و افراد مسلح در فلوجه برای پایان دادن مسالمت آمیز به بحران، برخی از مناطق شرق الرمادی و غرب فلوجه شاهد درگیری های پراکنده است و این در حالی است که نیروی هوایی عراق نیز به حملات خود علیه افراد مسلح ادامه می دهد. همزمان با این درگیری‌ها و تعقیب و گریزها بین نیروهای ارتش عراق و افراد مسلح، انفجارهایی در مناطق مختلف بغداد روی داد.

وزارت کشور عراق این حملات را قابل پیش بینی دانست و افزود: هدف از این انفجارها از هم گسیختن انسجام اجتماعی عراق است و نشان می دهد افراد مسلح از مقابله با نیروهای امنیتی عراق ناتوان هستند.

عملیات امنیتی علیه داعش و گروه های وابسته در الاانبار توانسته است تا حد زیادی قدرت افراد مسلح را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
غلام رضا پورخاقان
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۰
۰
درمقابل این گروه خون ریزو بی رحم چرا ما كاری نمی كنیم دعوت كنید برای مقابله با آنها
اسی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
۰
۰
داعش هیچ كاری نمیكنه ، ایران رو دست كم نگیر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها