من و مظلومی قربانی نداشتن فرهنگ باخت در دربی شدیم

استیلی: پرسپولیس امسال با دایی می تواند قهرمان شود

پرسپولیس با تساوی که مقابل استقلال کسب کرد نتوانست اهداف دایی را محقق کرده و فاصله اش را تا صدر جدول نزدیک تر کند.
کد خبر: ۶۳۷۲۷۶
استیلی: پرسپولیس امسال با دایی می تواند قهرمان شود

حمید استیلی سرمربی اسبق پرسپولیس گفت و گویی را با سایت گل در همین رابطه ترتیب داده که از نظر می گذرانید:

دربی را چطور دیدید؟

به نظر من این بازی بار فنی بالایی نداشت.شما ببینید، وقتی که این دربی را آنالیز کنید ، از سانتر از کناره ها گرفته تا حفظ توپ و مالکیت آن  ، بار فنی زیادی را در بازی نمی شود دید . مضاف بر آن تنها نکته ای که می شود از این بازی دریافت کرد ، بازی با توپ در میانه میدان بود که زمان زیادی را از بازی کشت و نبض بازی را گرفت . به نظر من استرس این بازی و ترس دو مربی از باخت باعث شد که کیفیت کمتری را در آن ببینیم .

به نظر شما این ترس از باخت ، از دربی یک نمایش کسل کننده نساخته است ؟

چرا دقیقا همین طور است ، شما ببینید باید فرهنگ باخت در دربی را جا بیندازیم تا این مسئله یک طلسم وحشتناک برای مجموعه بازیکنان ، مربیان و حتی هواداران تیم ها نباشد . مثلا در ال کلاسیکو وقتی رئال از بارسا 5 ، 6 گل می خورد  ، آقای مورینیو همچنان کارش را ادامه می دهد ترسی از رفتن ندارد ولی در کشور ما همین مسئله گردن من هم افتاد و در حالی که ما با یک مشت جوان بازی های خوبی را انجام می دادیم ، جلوی استقلال نتیجه را واگذار کردیم و ترکش این باخت باعث رفتن من شد . من همینطور می توانم پرویز مظلومی را هم مثال بزنم که وقتی ایشان چند دربی را هم پشت سر هم برده بود ولی زمانی که نتیجه 2 بر صفر را با 3 بر 2 عوض کرد ، اخراج شد و همین بی فرهنگی است که فوتبال ما را واقعا اذیت می کند .

بعد از دربی عده ای معتقد بودند که نتیجه تساوی از پیش تعیین شده بود و یا شاید هم با نتیجه تساوی . این مسئله را چطور می بینید ؟

نه اصلا اینطور نیست . شما ببینید ، وقتی یک مربی دربی را ببرد ، یکسال راحت مربیگری اش را می کند و برعکس وقتی یک مربی دربی را ببازد به راحتی کنار گذاشته می شود . من خودم سالها در این فوتبال بوده ام و دربی را چندیدن و چند بار تجربه کرده ام و با قدرت می گویم که تساوی در دربی نه سیاسی است و نه از پیش تعیین شده . بلکه به عقیده من استرس باخت در دربی و مسائل روحی روانی بیشتر باعت احتیاط دو تیم می شود و در نهایت هم نتیجه تساوی .

شعارهایی را در این بازی شاهد بودیم و به یک سری از بازیکنان لقب " قلیونی " داده شد ، این مسئله را چگونه ارزیابی می کنید ؟

ببینید ، وقتی اینطور مسائل یکبار مطرح شود و یک تلنگری باشد بد نیست ولی وقتی ادامه داشته باشد ، دیگر آن خروجی لازم را نخواهد داشت . وقتی یکبار این مسئله در برنامه نود مطرح شد کافی بود و خیلی ها را بیدار کرد ولی نباید دیگر دنبال اینطور مسائل رفت و آن را ادامه داد . یک بازیکن اگر آماتور یا نیمه آماتور باشد ، می تواند بعد از تمرین در اختیار خودش باشد ولی وقتی بازیکنی قرارداد حرفه ای می بندد ، در تمام طول مدت قراردادش در اختیار باشگاه است و باید از رفتار خود مراقبت کند.

به نظر شما پرسپولیس می تواند بعد از سالها بالاخره طعم قهرمانی را بچشد ؟

امسال از نظر من پرسپولیس شرایط فوق العاده ای دارد چرا که تیم در ابتدای فصل خیلی خوب شروع کرد ، مربی بسیار بزرگی را در اختیار گرفت ، بدنسازی خوب ، مهره های جوان و کارآمد و همه و همه از دلایلی است که من اعتقاد دارم امسال پرسپولیس تواناایی های زیادی دارد و می تواند به قهرمانی هم برسد . به هر حال 7 هفته تا آخر لیگ زمان مانده و می توان با قدرت و با هواس جمع ، راه قهرمانی را طی کرد و دل هواداران پرسپولیس را شاد کرد .

زمزمه هایی از حضور شما در تراکتورسازی به گوش می رسد ، در این باره چه نظری دارید ؟

خب البته باید بگویم که مردم تبریز همیشه مردم خونگرم و فوتبال فهمی هستند وشور و نشاط آنها فوتبال ایران را گرمای خوبی بخشیده و  حضور در کنار آنها می تواند برای هر مربی افتخار بزرگی باشد ولی هنوز این مسئله مراحل نهایی اش را طی نکرده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط چگو.نه پیش خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها