رئیس​جمهور در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

تفرقه‌افکنان دینی دشمنان پیامبرند

رئیس جمهور گفت: کسانی که می‌گویند لااله الاالله و محمد رسول‌الله و بعد با زشت‌ترین حربه یعنی حربه تکفیر بین امت اسلامی فاصله می‌اندازند نه دوستان اهل سنت و نه دوستان تشیع هستند؛ آنها دشمنان اسلام، قرآن و پیامبر(ص) هستند.
کد خبر: ۶۳۶۶۵۳

حسن روحانی روز گذشته در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شده بود،‌ با بیان این‌که فکر تقویت تروریست‌ها در منطقه با هدف از میان بردن یک حکومت اشتباه است، اظهار کرد: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک تلاش فراگیر برای ترمیم شکاف‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: متاسفانه گروهک‌هایی که از فرهنگ اسلام، حقیقت اسلام و ابعاد اخلاقی اسلام مطلع نیستند به نام اسلام و جهاد چهره اسلام را منحرف و واژگون به جهان معرفی می‌کنند و اختلاف‌ها و شکاف‌ها را بین مسلمانان بیشتر می‌کنند. وی ایران را پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری دانست و تصریح کرد: آنها‌یی که فکر می‌کنند شمشیر ارعاب بر بی‌گناهان بکشند خود محفوظ می‌مانند در خطایی مطلق هستند.

امروز در دنیای اسلام در سوریه، لبنان، مصر، عراق، افغانستان، بحرین و در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر نیاز به گفت‌وگو و تعامل داریم. ما امروز باید تمام توان خود را برای جلوگیری از ادامه خونریزی در امت اسلامی به بهانه‌های واهی به کار ببریم.

وی با بیان این‌که قرآن بین ما پیوند ولایت برقرار کرده، گفت: باید پیوند ولایت میان همه ما مسلمانان برقرار باشد و هرکس به این پیوند و ریسمان محبت و ولایت ضربه بزند مخالفت با اسلام،‌ قرآن و پیامبر اسلام را دنبال می‌کند.رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود با بیان این‌که پیامبر اسوه حسنه برای ماست تاکید کرد همه ما باید درباره ایجاد اتحاد و وحدت در دنیای اسلام و کشورهای اسلامی تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها