قاتل تصور می‌کرد مقتولان جادوگر هستند

قتل 2 نفر به بهانه جادوگری

همشهری‌های متوفی با برگزاری مراسم یادبود، اعتراض خود را به نحوه مرگ او نشان دادند

مرگ مرموز پسر نوجوان در خودروی پلیس

مراسم یادبود نوجوانی که در بازداشت پلیس آمریکا جان خود را از دست داده بود، به خشونت کشیده شد. پلیس به منظور پراکنده کردن جمعیتی که برای یادبود این نوجوان در دورهام کارولینای شمالی تجمع کرده بودند، از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کرد. دست‌کم شش نفر در این مراسم بازداشت شدند. هدف آنها از این تجمع، اعتراض به نحوه مرگ عیسی هورتا نوجوان هفده ساله بود. رئیس پلیس دورهام در واکنش به این اتفاقات گفت: عملکرد همکارانم در این مراسم قابل تحسین است. آنها آسیب‌های احتمالی به مردم را به حداقل رساندند.
کد خبر: ۶۳۶۰۲۵

او ادامه داد: این یک مراسم یادبود نبود بلکه راهپیمایی اعتراضی بود. ما هم برای کنترل آن، از بهترین تجربیات خود در چارچوب قانون استفاده کردیم.

خواهر هورتا در واکنش به آنچه اتفاق افتاده است، گفت: فکر می‌کنم پلیس باید این موضوع را بررسی کند. اقدامات پلیس دورهام در مراسم یادبود برادرم، برای ترساندن مردم بود. ما از مامور پلیسی که آن شب دستور حمله داد، می‌خواهیم هرچه سریع‌تر استعفا کند چرا که با این دستور حمله، مراسم یادبود برادرم که قرار بود با صلح و آرامش برگزار شود، به میدان جنگ تبدیل شد. پلیس دورهام باید بداند نمی‌تواند با این اقدامات ما را بترساند و ما به اعتراض خود ادامه خواهیم داد.

سخنگوی پلیس گفته ابتدا معترضان به سمت ماموران سنگ و بطری پرتاب کردند و پلیس در واکنش مجبور به اعمال زور شد.

پلیس دورهام اعلام کرده مرگ هورتا بر اثر شلیک گلوله‌ای اتفاق افتاده که خود باعث شلیک آن شده است. او هنگام حادثه پشت یک خودروی پلیس نشسته بود و دستبند به دست داشت. این اتفاق ساعت سه بامداد و در حالی رخ داد که هورتا به اتهام ارتکاب خشونت خیابانی دستگیر شده و در حال انتقال به بازداشتگاه بود. پلیس گفته نتایج تحقیقات نشان می‌دهد هورتا دستکشی به دست داشته که آثاری از بقایای یک گلوله شلیک شده بر آن بوده است. ماموری که این نوجوان را بازداشت کرده، گفته است هیچ اثری از زخم گلوله روی دست‌هایش نبود. تحقیق درباره این‌که سلاحی که به مرگ این نوجوان منجر شده، متعلق به چه کسی بوده، ادامه دارد.

خانواده هورتا همراه فعالان اجتماعی می‌گویند پلیس در حال صحنه‌سازی برای پوشاندن دلیل اصلی مرگ اوست. به گفته رسانه‌های محلی، خانواده هورتا، توماری تسلیم مقامات محلی کرده و از آنها خواسته‌اند آرشیو تحقیقات انجام شده را در اختیارشان قرار دهند. ماموری که هورتا را بازداشت کرده، در مرخصی اجباری با حقوق به سر می‌برد.

ماه گذشته نیز خانواده و دوستان هورتا، مراسم یادبودی برگزار کردند که آن هم به خشونت انجامید. خانواده این نوجوان اعلام کرده‌اند تا روشن شدن حقیقت، روز نوزدهم هر ماه مراسم مشابهی برپا خواهند کرد. یک فعال اجتماعی در مقاله‌ای درباره مرگ مشکوک هورتا نوشته است: به نظر من و خیلی افراد دیگر، پلیس دورهام می‌خواهد بر اقدام ماموران خود سرپوش گذارد و با یک سناریوی ساختگی، حقیقت را پنهان کند. آنها داستانی تعریف کرده‌اند که به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد و مدرکی نیز برای آن وجود ندارد. من گفته‌های پلیس را باور نمی‌کنم. آخرین بار حدود 150 تا 200 نفر از شهروندان با مشارکت در مراسم یادبود، فاصله میان سالن عمومی شهر دورهام و مرکز پلیس را طی کردند. آنها پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود او توسط پلیس به قتل رسید. عده دیگری هم پلیس را متهم کردند که دربرابر یک شخص بی‌دفاع خشونت بی‌حد و حصر از خود نشان داده است. یکی از تظاهرکنندگان گفت: آنها برای کتک زدن ما وسیله‌هایی در دست داشتند که از باتوم بلندتر و باریک‌تر بود. ماموران از این‌که مردم آنها را قاتل خطاب می‌کردند، بوضوح ناراحت بودند. واقعیت این است که آنها یک نوجوان هفده ساله را به قتل رسانده‌اند و مردم در همین ارتباط صحبت می‌کردند.

پلیس اعلام کرده در این درگیری یک تظاهرکننده به صورت جزئی زخمی شده ولی از نیروهای پلیس، کسی آسیبی ندیده است.

پلیس همچنین طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است:برای چنین مراسمی به اجازه رسمی نیاز است. پلیس با ملاطفت به خانواده متوفی اجازه داد با این‌که مجوز نداشتند، مراسم را برگزار کنند. ماموران پلیس خواستند با شرکت‌کنندگان در این مراسم صحبت کنند تا به خشونت کشیده نشود اما آنها از صحبت کردن با پلیس امتناع کردند. این تظاهرات پس از آن‌که تظاهرکنندگان ایستگاه پلیس را ترک کردند، به خشونت انجامید.

منبع:سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها