تداوم مه گرفتگی تا سه روز آینده

همدان غرق در مه شد

سردی هوا و وجود رطوبت بالا در استان همدان موجب شد که مه بخش وسیعی از همدان را فراگیرد که مشکلاتی را برای تردد در جاده های این استان، ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۳۵۵۷۵
همدان غرق در مه شد

در چند هفته اخیر مردم استان همدان با بارش مداوم برف و سرمای بی سابقه هوا مواجه شده اند به طوری که براساس نظر کارشناسان هواشناسی این چنین آب و هوایی حداقل در هفت سال اخیر در استان همدان بی سابقه است.

از شب گذشته جاده های برخی محور های مواصلاتی استان همدان از شمال تا جنوب گرفته  شاهد وقوع مه بسیار غلیظ است که این امر موجب وقوع تصادفات مرگبار نیز شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان در این خصوص گفت: با توجه به برودت هوا هم اکنون در جاده های استان همدان شاهد کاهش دید افقی با وقوع مه گرفتگی هستیم که رانندگان باید در این شرایط با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل تردد کنند.

شهروندان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

محمد خیری با تاکید براینکه شهروندان از سفرهای غیر ضروری در این شرایط خودداری کنند، افزود: خودروهایی که قصد عبور از جاده های استان را دارند باید به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و قوانین را انجام دهند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان از مه آلود بودن جاده همدان به اسدآباد، سنندج و ملایر خبر داد و افزود: در محور تویسرکان به جوکار نیز شاهد مه آلودگی هوا هستیم.

محمد رودباری با تاکید براینکه وقوع کولاک مقطعی در این جاده ها خطرناک تر از بارش برف باشد، اذعان داشت: رانندگان برای عبور از جاده های برف گیر و زمستانی حتما زنجیر چرخ و غذای گرم به همراه داشته باشند و با احتیاط حرکت کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی همدان نیز از تداوم مه گرفتگی تا سه روز آینده خبر داد.

 آغاز بارش برف از فردا

نادر پیرتاج با اشاره به سردی هوا، فراگرفتن پوشش برف در همه نقاط استان و وجود لایه هوای مرطوب که امکان صعود هوا را نمی دهد که موجب مه گرفتگی در استان همدان شده است، اذعان داشت: مه آلودی هوا تا سه روز آینده ادامه دارد و بارش برف از فردا در استان همدان آغاز می شود که سامانه بارشی قوی نخواهد بود و به سرعت از استان عبور خواهد کرد.

وی افزود: از اواخر روز جمعه شاهد ورود سامانه بارشی قوی به استان همدان خواهیم بود.

سازمان آموزش و پرورش استان همدان نیز با توجه به وقوع مه گرفتگی شدید در جاده های شمالی استان تصمیم گرفت که معلمان شاغل در این منطقه یک ساعت دیرتر کلاس درس را شروع کنند.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به علت مه آلودی جاده ها و کندی تردد در آنها معلمان شاغل در رزن، قروه درجزین، سردرود، فامنین، قهاوند، کبودر آهنگ که در شهر همدان ساکن هستند می توانند با یک ساعت تاخیر در شیفت صبح امروز در محل کار خود حاضر شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها