حالا که خیالمان از بابت ماندن کارلوس کرش تا پایان رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل راحت شده، این پرسش ذهن فوتبالدوستان را به خود مشغول کرده که آیا کرش بعد از برزیل، به همکاری‌اش با ایران ادامه می‌دهد یا خاتمه جام‌جهانی، سوت پایان حضور او در تیم ملی خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۴۷۶۲
بلیت طلایی کرش

هر چند این روزها سرمربی پرتغالی تیم ملی روی بورس بوده و مشتریان زیادی را دور و بر خود دیده است، اما او به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای به قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران پایبند بوده و نمی‌خواهد حالا که افتخاری دیگر در کارنامه مربیگری خود رسیده، از کنار آن بسادگی بگذرد.

در حقیقت صعود به جام‌جهانی، به برای سرمربی پرتغالی تیم ملی به منزله بلیت طلایی بود تا او که بعد از جام‌جهانی دوره گذشته و نتیجه نگرفتن با پرتغال، اعتبارش تا حدودی خدشه‌دار شده بود، دوباره با بردن تیمی دیگر به جام‌جهانی، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

کرش که به نتایج لازم با تیم‌های ملی مختلف از جمله آفریقای جنوبی، پرتغال و ایران رسیده، بخوبی می‌داند که باید از فرصت حضور در جام‌جهانی نهایت بهره را ببرد.

در حقیقت کرش آینده کاری خود را در حضور در فوتبال باشگاهی اروپا و بویژه لیگ جزیره می‌بیند و به همین دلیل است که وقتی یک تیم انگلیسی با بحران روی نیمکتش مواجه می‌شود، بلافاصله نام کرش در بین گزینه‌های آن باشگاه مطرح می‌شود.

کرش این نکته را بخوبی می‌داند و برای همین نیز در این مقطع با جواب رد به تیم تاتنهام انگلیس، به انتظار نشسته است تا در خلال رقابت‌های جام جهانی برزیل، پیشنهاد بهتر و دندانگیرتری به لحاظ مالی به وی ارائه شود.

برای همین نیز هست که کرش به پیشنهاد علی کفاشیان، رئیس فدراسیون برای تمدید قرارداد همکاری و حضور در جام ملت‌های آسیا در استرالیای 2015 پاسخ رد داده و قرار شده گزینه بعدی خارجی را به کفاشیان معرفی کند.

البته طبیعی است که کرش بعد از برزیل 2014 ، همکاری خود را با فوتبال ایران قطع کند، چون او با تیم ملی ایران به بالاترین سطح موفقیت یعنی گرفتن بلیت طلایی برزیل رسیده و دلیلی نمی‌بیند که بخواهد در سطحی پایین‌تر همچون جام ملت‌های آسیا، هدایتگر تیم ملی باشد.

با توجه به رابطه دوستانه کرش با سر الکس فرگوسن، هیچ بعید نیست او برای فصل بعد لیگ جزیره، سر از تیمی چون منچستر یونایتد درآورد، چون دیوید مویس با شیاطین سرخ در این فصل نتایج لازم را نگرفته وطبیعی است که به سفارش فرگوسن، سران تیم منچستری به مربی دیگری چون کرش روی بیاورند.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها