رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: جک استراو رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران و هیات همراه امروز با فرزندان شهدای ترور و رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
کد خبر: ۶۳۳۹۴۰
جک استراو امروز با فرزندان شهدای ترور دیدار می‌کند

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر منصوری آرانی در نشست خبری که با حضور جک استراو و هیات پارلمانی انگلیس در محل کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: حضور ایران در ژنو، محکوم کردن کودتای سال 1332، محکومیت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، مخالفت با تحریم‌های جدید علیه ایران، تروریست خواندن منافقان و بازگشایی سفارت انگلیس در ایران از مهم‌ترین مواضع استراو رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران بوده است.

وی اضافه کرد: در صورت حضور جک استراو در بازار و بنگاه‌های اقتصادی ایران، از نزدیک مشاهده خواهد کرد که زبان تحریم در ایران بی‌اثر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:علت سفر هیات گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران به کشورمان این بود که گروه‌های پارلمانی برای تبادل تجربیات و رفع موانع بخش‌های دولتی و خصوصی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و این سفرها کاملا معمولی و عادی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس افزود: دوستان ما از پارلمان انگلیس با بنده تماس گرفتند تا برای همسویی در دیدگاه‌ها این سفر انجام شود ازجمله مواضع استراو و هیات همراه درخصوص حق غنی‌سازی، تروریست دانستن گروهک منافقین و اشغالگر دانستن صهیونیست‌ها مواضع خوبی بود.

وی گفت: مواضع جک استراو باعث بی‌اثر شدن میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری رژیم اشغالگر قدس شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اشاره به مذاکرات و دیدارهای هیات پارلمانی انگلیس در دو روز گذشته گفت:مذاکرات پارلمانی درخصوص مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفت تا در ارتقا روابط دو کشور تلاش شود هرچند متاسفانه روابط دو کشور طی سال‌های گذشته به نحوی نبوده است که به آن افتخار کنیم، اما قرار نیست که در گذشته بمانیم بلکه باید آینده را بسازیم. منصوری‌آرانی افزود: جک استراو و هیات همراه روز گذشته با نعمت‌زاده و ظریف وزرای صنعت معدن و تجارت و امور خارجه کشور دیدار و از موزه صلح بویژه بخش سلاح‌های کشتار جمعی بازدید کردند و تحت تاثیر قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
این جاسوس را از كشور بیرون كنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
با آمدنش این روباه مكار انگلیسی میخواهد ببیند در ایران مقتدر و پرصلابت تا چه اندازه مردم روی اصول ارزشهای خود پایبند هستند اینها فكر مطامع خود هستند و نمیدانیم چرا تا بحال محكوم نكرده بود.

نیازمندی ها