گالری‌های تهران روز جمعه ۲۰ دی‌ماه یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر خواهند گذاشت و حدود ۲۰ نمایشگاه تازه در این روز افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۳۶۱۵
گالری‌های تهران در آخرین روزهای دی‌ماه

گالری‌های تهران از روز جمعه ۲۰ دی ماه با نمایش آثار تازه‌ای از هنرمندان مختلف، علاقه‌مندان  را به دیدن این آثار فراخواندند.

گالری دی

گالری دی، از 20 دی ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های شهباز سلمانی خواهد بود. سلمانی آثار تازه‌اش را با عنوان «همه چیز سر جایش است» به نمایش می‌گذارد.

 این نمایشگاه تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، خیابان عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

گالری ایده

نمایشگاه تصویرسازی بهرام کریم‌زاده با عنوان «شلنگ‌تخته» عصر روز جمعه 20 دی‌ماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

بهرام کریم‌زاده در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تصویرسازی‌های خود را که از فیگورهای مختلف است به نمایش خواهد گذاشت. این هنرمند با نگاه‌ی طنز و البته مفهومی مجموعه تصویرسازی‌های «شلنگ‌تخته»  را ادر نمایشگاهی با همین عنوان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داد.

تصویرسازی‌های کریم‌زاده نگاهی انتقادی و هجوآلود به زندگی معاصر انسان‌ها و روابط آنها دارد که در بررسی جملگی این آثار می‌توان این خط فکری هنرمند را به خوبی دریافت کرد.

او با رویکرد کمینه‌گرای خود سعی کرده به نوعی آثار بصری خود را با بیشترین تاثیر و مفهوم در مقابل مخاطبان قرار دهد.

نمایشگاه تصویرسازی «شلنگ‌تخته» ساعت 16 روز جمعه 20 دی‌ماه در گالری ایده افتتاح می‌شود و تا 28 دی‌ماه ادامه دارد.

گالری ایده در میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، خیابان خردمند شمالی، خیابان هیجدهم پلاک 26 واقع شده است.

گالری گلستان

گالری گلستان از روز جمعه 20 دی‌ماه با نمایشگاهی از نقاشی‌های فربد مرشد زاده تازه می‌شود.

این نمایشگاه تا 25 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شکوه

گالری شکوه نیز از 20 دی ماه میزبان پیشگامان هنر ایران به نمایشگاه بهنوش فروتن می شود. در این نمایشگاه که سیری تاریخی بخشی از موج نوین نقاشی ایران به تماشا درمی آید حدود ٣٠ تابلوی نقاشی از بزرگان هنر تجسمی ایران که بیشتر آنها در قید حیات نیستند به تماشا گذاشته می شود که در میان شان سه نقاشی از کمال الملک خودنمایی می کند.

پیشگامان هنر نوین ایران به مدت دو هفته در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابن سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ١٩ دایر است.

گالری هما

رضا یاراحمدی روز جمعه ۲۰ دی ماه مجسمه‌های خود را به گالری هما می برد.

«گربه به مثابه یک روش» عنوان نمایشگاه آثار تازه رضا یاراحمدی است. این نمایشگاه تا اول بهمن ادامه خواهد داشت.

گالری هما درخیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی شماره 8 واحد 1 واقع شده است.

گالری اعتماد

نمایشگاه تازه ترین آثار «مصطفی دره باغی» از روز جمعه ۲۰ دی ماه در گالری اعتماد برپا می شود.

گالری اعتماد درنیاوران میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، شماره 4 واقع شده است.

گالری راه ابریشم

گالری راه ابریشم از 20 دی ماه مجموعه عکس های گلناز طاهری را با عنوان «هر چیزی را که دوست دارد» به نمایش می گذارد. این نمایشگاه تا 30 دی ماه پذیرای علاقه مندان است.

گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی، بین کامرانیه و دراشیب شماره 103 واقع شده است.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه چاپ‌های دستی نسترن شهبازی الموتی در گالری طراحان آزاد برپاست که تا 29 دی ماه میزبان علاقه‌مندان است.

این آثار با عنوان «چیزها از هم می پاشند» به نمایش درمی‌آید.

گالری طراحان آزاد در یوسف آباد میدان سلماس واقع شده است.

گالری الهه

«تو را نمی‌بخشند» عنوان نمایشگاهی از اثار نقاشی ریحانه حسینی است که روز جمعه ۲۰ دی ماه در گالری الهه برپا خواهد شد.

این نمایشگاه تا 30 دی ماه در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره 3 ادامه دارد.

گالری ساربان

گالری ساربان از 20 دی ماه میزبان دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط‌های امیرشاهرخ فریوسفی خواهد بود.

در این نمایشگاه فریوسقی 22 تابلوی نقاشی‌خط با تکنیک آکریلیک و میکس‌مدیا را در ابعاد مختلف به نمایش می‌گذارد.

در این آثار نوعی بازی با حروف و کلمات وجود دارد که کار نویی در نقاشی‌خط محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه و جمعه ها بجز سه شنبه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری والی

گالری والی نیز از روز جمعه 20 دی ماه میزبان نمایشگاه عکس های اسفندیار پورمقدم با عنوان «اتاق یک نفره» خواهد بود.

این نمایشگاه تا اول بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی شماره72 واقع شده است.

گالری آن

گالری آن میزبان روز جمعه ۲۰ دی ماه پذیرای دو نمایشگاه خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی‌های حسین زینال پور با عنوان «گنج/ جنگ » و نمایشگاه نقاشی‌های « شهرزاد منعم» که هر دو نمایشگاه تا دوم بهمن ادامه خواهد داشت.

گالری آن در میدان ونک، خیابان سئول، بالاتر از میدان شیخ بهایی، شماره 2 واقع شده است.

گالری شیرین

گالری شیرین از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه گروهی اتومبیل به نمایشگاه گردانی حسین سلطانی خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از مجتبی تاجیک، حامد جابرها، عادل حسینی نیک، ساناز خیرخواه، مهدی سحابی، حسین سلطانی ، پیمان شفیعی زاده، مهدی شیراحمدی، ایمان صفایی، رامین عباس زاده، محمد محبی، سینا ممتحنی، بهروز مهری، مهرداد نراقی، پیمان هوشمند زاده و عادل یونسی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه تا اول بهمن ادامه خواهد داشت. گالری شیرین در ولنجک، خیابان هیجدهم ،‌پلاک 9 واقع شده است.

گالری فرامرزی

نمایشگاه نقاشی «خود-فرم» روز جمعه ۲۰ دی ماه درگالری فرامرزی افتتاح می شود.

پویا چپردار در این نمایشگاه به ارائه 14 تابلوی نقاشی خود پرداخته است. آثار این نمایشگاه با تکنیک اکرلیک و درونمایه آبستره فیگوراتیو ارائه شده اند.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه که تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱  به گالری فرامرزی، واقع در خیابان ونک،خیابان ارم، پلاک شش مراجعه کنند.

گالری آتبین

گالری آتبین؛ از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه نقاشی سعید حاتمی می شود. این نمایشگاه تا 1 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری آتبین در خیابان ولی عصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 واقع شده است.

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران؛ از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه طراحی، ویدئو و تعدادی حجم‌های تازه «محمود بخشی» با عنوان «ابرسخن» می‌شود.

بخشی در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر طراحی روی کاغذ را در سایزهای مختلف با مضمون پرتره و فیگور جمعیت، گل و زیبایی‌های طبیعت به تماشا می‌گذارد.

گالری لاله

گالری لاله نیز از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه گروهی عکس با عنوان انجماد می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از علی باقری، مهران سبز قبایی، علی سراج همدانی، عاطفه سمایی، حسین قندهاری، محسن محمودزاده، ملک میراب زاده. حسن نساری به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه تا 1 بهمن ادامه خواهد داشت.

گالری لاله در ضلع شمالی پارک لاله جنب هتل لاله واقع شده است.

عکسخانه شهر

عکسخانه شهر نیز ار روز پنجشنبه 19 دی ماه میزبان نمایشگاه عکس های کامران عدل خواهد شد. این نمایشگاه به مناسبت سالگرد 60سالگی عکاسی کامران عدل و 172 سالگی ورود دوربین عکاسی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه 17 عکس کامران عدل با موضوع سرعت در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

عکسخانه شهر در میدان هفت تیر،خ بهار شیراز ،میدان بهار شیراز واقع شده است.

موزه گالری سبز

موزه گالری سبز از20 دی ماه میزبان نمایشگاه چهار دهه آثار ابراهیم حقیقی می شود. همچنین همزمان با مراسم افتتاحیه این نمایشگاه کتاب گزیده آثار ابراهیم حقیقی که از سال 48 تاکنون خلق شده اند و توسط نشر نظر منتشر شده است، رونمایی می شود.

مراسم افتتاحیه و رونمایی کتاب ابراهیم حقیقی از ساعت 16 تا 20 روز جمعه، 20 دی در موزه گالری سبز واقع در قیطریه، بلوار قیطریه، روبروی درب شرقی پارک قیطریه، کوچه شیروانی، شماره دو برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا پایان دی ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 الی 20 به این گالری مراجعه کنند.

گالری زمستان و محسن

«هنر برای صلح» عنوان نمایشگاهی است که با نمایشگاه‌گردانی سولماز شبانی و مشارکت ١١٠ هنرمند از ٢٠ دی تا دهم بهمن ماه به صورت متوالی در گالری زمستان خانه هنرمندان و گالری محسن برگزار می‌شود.

از روز ٢٣ دی در گالری زمستان خانه هنرمندان پوسترهایی برای صلح با آثاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، امرالله فرهادی، پریسا تشکری و... به نمایش در می‌آید.

از ٢٠ دی ماه آثار نقاشی، مجسمه و عکس هنر برای صلح  به مدت پنج روز در گالری محسن بر پا می‌شود که در بخش نقاشی آثاری از وحید چمانی، داریوش قره‌زاد، نصرت‌الله مسلمیان، علیرضا جدی، شهریار احمدی، محمد طباطبایی، میترا کاویان و... در مجسمه آثار مسعود اخوان جم، لیلا ویسمه، مجتبی رمزی، سارا ابری، رامین اعتمادی بزرگ، سهند حسامیان و... و در بخش عکس آثاری از آزاده اخلاقی، مهران مهاجر، شهریار توکلی، مهدی مقیم نژاد و... به نمایش در می‌آید.

گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، سمت راست، خ فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 زیرزمین واقع شده است.

گالری خیال شرقی مؤسسه صبا

گالری خیال شرقی موسسه صبا نیز از  روز گذشته 17 دی ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های جعفر پتگر شده است. همزمان با افتتاح این نمایشگاه از کتاب آثار این هنرمند نیز رونمایی شد.

در این نمایشگاه حدود صد تابلو  از دوره‌های مختلف کاری این هنرمند فقید به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 با حضور علاقه‌مندان افتتاح می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها