در آستانه روز بصیرت، صاحب‌نظران از تجربه مقابله با فتنه 88 سخن گفتند

حماسه 9 دی، پایان‌دهنده دوقطبی سیاسی در کشور

فرمانده کل سپاه در گردهمایی رزمندگان مازندرانی:

فتنه ۸۸ درگیری دو تفکر ارزشی و غیرارزشی انقلاب بود

فرمانده کل سپاه پاسداران در بابل با بیان اینکه فتنه ۸۸ درگیری دو تفکر ارزشی و غیرارزشی انقلاب بود، گفت:‌ مردم ایران از فتنه ۸۸ با پیروزی به میدان آمده و نصرت الهی در ۹ دی نصیب ملت ایران شد.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۳
فتنه ۸۸ درگیری دو تفکر ارزشی و غیرارزشی انقلاب بود

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری امروز چهارشنبه در گردهمایی 15 هزار نفری رزمندگان مازندران در مصلی بابل، با یادآوری شهدای ایران اسلامی و مازندران اظهار کرد: شهدای لشکر 25 کربلا جان خود را برای ترویج و توسعه انقلاب تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس با استمداد از معمار کبیر انقلاب و فرماندهی کل قوا به جنگ علیه دشمن رفتند، افزود: یکی از ویژگی‌های لشکر 25 کربلا خط‌شکنی این لشکر بوده که با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان این لشکر اثرگذار بوده است.

تاریخ پرافتخار لشکر 25 کربلا در دوران جنگ و دفاع مقدس بسیار ستودنی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملیات‌های متعددی نظیر والفجر 8 و والفجر 5 و فتح فاو از لشکر 25 کربلا فتوحاتی داشته است، خاطرنشان کرد: تاریخ پرافتخار لشکر 25 کربلا در دوران جنگ و دفاع مقدس بسیار ستودنی بوده و باید یاد سرداران و رزمندگان این خطه را گرامی داشت.

وی با اشاره به اینکه باید در زندگی خود به این نکته بیندیشیم که شهدا به دنبال چه بوده و چه اهدافی را دنبال می‌کردند و باید به دنبال آن اهداف و پیمودن آن مسیر در دوران زندگی خود باشیم، افزود: خدای متعال در قرآن مجاهدین در راه او را دوست دارد، چراکه شهدا از سرمایه‌های دنیایی گذشته و به سمت الگوی ایمانی و انقلابی بودند.

الگوی همه شهدا عاشورا، کربلا و ولایت بوده است

سرلشکر جعفری افزود: بدون تردید در همه وصیت‌نامه‌های شهدا دو نکته بارز به چشم می‌خورد، الگوی همه آنان عاشورا، کربلا و ولایت بوده است.

وی با بیان اینکه دغدغه شهدا اسلام بوده و منظور آنان انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: منظور اصلی شهدا در وصیت‌نامه‌های آنان از انقلاب همان توسعه و ترویج اسلام در روی زمین بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توصیه محوری همه شهدا به بازماندگان این بوده که دست از یاری اسلام و حمایت از انقلاب اسلامی و دین خدا بر ندارند، گفت: دومین وصیت همه شهدا به بازماندگان حمایت از ولی‌فقیه و امام عصر آنان بوده است.

پشتیبانی از ولایت فقیه، توصیه همیشگی شهدا بوده است

سرلشکر جعفری با بیان اینکه پشتیبانی از ولایت، امام و حمایت از اسلامی و انقلاب اسلامی ایران توصیه محوری اکثر شهدا به بازماندگانشان بوده است، خاطرنشان کرد: اجرای این توصیه‌های شهدا نیازمند تلاش و تدبیر همه نیروهای مومنی و با تعهد است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم خداوند متعال از مومنان واقعی و افراد صادق به عنوان انسان‌های ایمانی و معتقد یاد می‌کند، افزود: مومن واقعی کسی است که بتواند به خدا و رسولان او ایمان داشته باشد و هیچ‌گاه در برابر سختی‌ها و شدائد تردید نکند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فرد ایمانی در راه خود انصاف و پایداری دارد و همواره پشت سر ولایت بوده و با جان و مال خود مجاهدت کرده و مومن واقعی است.

شهدا الگوها و برجستگان جامعه ایمانی هستند

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدا الگوها و برجستگان جامعه ایمانی هستند، متذکر شد: هدف از برگزاری کنگره‌های شهدا باید پیام‌رسانی خون شهدا و ترویج فرهنگ شهادت به نسل‌های آینده باشد.

وی با بیان اینکه شهدا به خوبی خواسته‌های الهی را پاسخ داده و در مسیر محقق کردن انتظارات الهی گام برداشتند، افزود: به مدد شهدا هم‌اکنون شاهد دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری هستیم، به‌واقع دستاوردهای امروز جامعه مرهون رشادت‌های شهدا است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال کسانی که در یاری دین خدا جان خود را در طبق اخلاص بگذارند دوست می‌دارد، گفت: جانبازی در راه خدا نوعی تجارت معنوی از منظر قرآن کریم بوده چراکه انسان را از عذاب دردناک آتش جهنم دور خواهد کرد و او را در ردیف انسان‌های پاک الهی قرار می‌دهد.

هدف اصلی شهدا توسعه و ترویج انقلاب اسلامی در جهان بود

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در همه ادوار پس از انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت و یاری در راه خدا هستیم، اظهار کرد: هدف اصلی شهدا توسعه و ترویج انقلاب اسلامی در جهان بوده و بیداری اسلامی امروز در کشورهای جهان نتیجه انقلاب اسلامی است.

جنگ نظام سلطه در برابر نظام‌های مظلوم جهان، به واسطه رسوخ بیداری اسلامی است

وی با بیان اینکه جنگ نظام سلطه در برابر نظام‌های مظلوم جهان به واسطه رسوخ بیداری اسلامی در جهان بوده است، متذکر شد: انقلاب اسلامی یاور مظلومان بوده و قداست نظام اسلامی به این است که در مسیر الهی و ترویج آرمان‌های ایثار و شهادت گام بر می‌دارد.

جعفری افزود: همه آن‌هایی که مسیر انقلاب و‌ آرمان‌های شهدا را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهند، سعادتمند هستند، به‌واقع درک مسیر الهی و ترویج فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی در جهان اسلام هدف و آرمان اصلی شهدا بوده است.

برخی به‌دنبال ترویج بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی در درون کشور هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه دل‌های ایثارگران برای پذیرش انقلاب اسلامی و ترویج آن در کشورهای جهان در قالب بیداری اسلامی می‌تپد، افزود: نباید بی‌تفاوت از کنار ارزش‌های انقلاب اسلامی گذشت، متاسفانه این امر آفت امروز برخی در داخل و خارج از کشور شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای به دنبال ترویج بی‌تفاوتی از ارزش‌های انقلاب اسلامی در درون و برون کشور هستند و بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی را مستقیم و غیرمستقیم در جامعه ترویج می‌کنند، گفت: متاسفانه این‌ها مخالف راه خدا و انقلاب هستند و انقلاب اسلامی را قبول ندارند و نسبت به اتفاقات پیش آمده در جهان اسلام نظیر بیداری اسلامی در جهان بی‌تفاوت هستند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اهداف این افراد در جامعه ضدیت با انقلاب اسلامی بوده و نسبت به اصول انقلاب و ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوت هستند.

عده‌ای با پررویی عنوان می‌کنند که انقلاب اسلامی باید متوقف شود/ چفیه رهبری مخالفت با تفکر توقف انقلاب اسلامی دربرابر دشمنان است

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای با پر رویی عنوان می‌کنند که انقلاب اسلامی باید متوقف شود، گفت: چفیه رهبری مخالفت با تفکر توقف انقلاب اسلامی دربرابر دشمنان بوده و باید دشمنان واقعی انقلاب را بشناسیم چراکه خیلی‌ها ادعای یار امام بودن را دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز به برکت خون شهدا و هوشمندی حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری انقلاب از پویایی برخوردار است.

برخی به‌دنبال ورود نظام سرمایه‌داری و استکباری به کشور هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آن‌ها می‌خواهند اسلام سیاسی، عاشورایی و دینی در ایران اسلامی وجود نداشته باشد و با ورود دشمنان انقلاب اسلامی به داخل به دنبال گسترانیدن نظام سرمایه‌داری و استکباری هستند.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه دشمن‌شناسی باید در همه مقاطع و عرصه‌ها در بین همه آحاد جامعه نمود داشته باشد، گفت: امروز جنگ ما در عرصه‌های عقیدتی، باورها و اعتقادات با دشمنان داخلی و خارجی است، نیاز است که دشمنان واقعی  را بشناسیم و دشمن شناسی باید در همه مقاطع باشد وجنگ امروز جنگ در عرصه عقیدتی است.

وی تاکید کرد: نصرت الهی سرانجام کار مجاهدان بوده و نصرت امروز به برکت ایستادگی شهدا، ایثارگران و جانبازان حاصل شده است.

غربی‌ها قصد دارند باورها و ارزش‌های اسلامی ما را بگیرند

وی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اجتماعی غربی‌ها با ما همواره جنگ دارند، افزود: غربی‌ها می‌خواهند اعتقادات، باورها و ارزش‌های اسلامی ما را بگیرند ولی وظیفه همه ما این است که از آرمان‌ها و ارزش‌های ایمانی خود با ترویج سبک زندگی اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری حفاظت و پاسداری کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بهترین فرصت و مکانی که می‌توانیم در ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنیم کنگره‌های شهدا بوده و از خدا بخواهیم به ما توفیق دهد همان‌گونه که در صحنه‌های قبل و پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی، امنیتی و سیاسی ایفای نقش کردیم، بتوانیم در آینده انقلاب به توفیقاتی دست یابیم.

باید با تاسی از دستاوردهای شهدا انقلاب اسلامی را در جهان گسترش دهیم

سرلشکر جعفری با بیان اینکه ایران مظهر و کانون جوشان، انقلاب اسلامی بوده و خداوند به ایثارگران انقلاب اسلامی دل بسته است، افزود: امید است با تاسی از دستاوردهای شهدا و درک عظمت آنان بتوانیم انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود رسانده و در جهان گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی در جامعه مشکل داریم، متذکر شد: دلیل عدم رفع این مقوله‌ها مسائل مدیریتی جامعه بوده که در این مقال به آن نمی‌پردازیم.

فتنه 88 درگیری دو تفکر ارزشی و غیرارزشی انقلاب بود/ نصرت الهی در 9 دی نصیب ملت ایران شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه معرفی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی به خوبی باید در جامعه صورت بگیرد، به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: فتنه 88 درگیری دو تفکر ارزشی و غیرارزشی انقلاب بود که حاصل آن در 9 دی و با حضور میلیونی و وفادار ملت ایران در مقابله با هجمه خارجی و توطئه داخلی‌ها خنثی شد.

سرلشکر جعفری افزود: توسعه بیداری اسلامی در جهان بعد از فتنه 88 از نصرت‌های الهی بوده که به ملت ایران ارزانی شده است و مردم ایران از فتنه 88 با پیروزی به میدان آمده و نصرت الهی در 9 دی نصیب ملت ایران شد.

برخی پس از حماسه 9 دی در پشت پرده نفاق قرار گرفتند

وی افزود: پس از اینکه مردم نه بزرگی در حماسه آفرینی 9 دی را گفتند و عده‌ای  نه مردم را دیدند در پشت پرده نفاق قرار گرفتند و باور خود را علنی نمی کنند و به صورت واقعی اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی باید متوقف شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آرزوی مردم ایران این است که انقلاب اسلامی در همه جای جهان تسری یابد، تاکید کرد: نسل جوان باید با خودسازی خود بتواند در همه عرصه‌های علمی و فناوری در جهان سرآمد باشد.

سرلشکر جعفری گفت: دغدغه شهیدان را باید دنبال کرده و در عصر کنونی با تاسی از ارزش‌های ایثار و شهادت، زندگی خود را سعادتمندانه هدایت کنیم.

در این مراسم با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کتاب دفاع مقدس مازندران رونمایی شد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها