کد خبر: ۶۳۱۰۰۰
آرژانتین تهاجمی ترین تیم در بین 32 تیم جام جهانی

روزنامه آرژانتینی اوله در گزارشی اختصاصی به بررسی شرایط گلزنی 32 تیم راه یافته به جام جهانی پرداخته. دراین گزارش یادآوری شده که درمیان این 32 تیم، تیم ملی آرژانتین تیمی است که در سال 2013 بیشترین گلها را به ثمر رسانده و با اتکا به مهاجمان تراز اولش یعنی مسی، آگوئرو و ایگواین موفق ترین تیم درزمینه گلزنی در سال 2013 بوده.

در رده دوم این رنکینگ، اروگوئه قرار داردوبعد نام اسپانیا دیده می شود و تیم ملی پرتغال با فاصله زیادی در رده چهارم قرار گرفته

دراین گزارش یادآوری شده که با وجود قدرت تهاجمی فوق العاده آلبی سلسته شرایط دفاعی این تیم اوضاع نگران کننده ای دارد وهمین موضوع تردیدهایی را برای آرژانتینی ها ایجاد کرده است

در شرایطی که شش ماه دیگر تا آغاز جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده، آرژانتین بهترین خط حمله را درمیان 32 تیم راه یافته به جام جهانی دارد. لیونل مسی، سرخیو آگوئرو و گونسالو ایگواین لرزه به تن هرحریفی می اندازند و همین نامها کافی است تا دیگر نیازی به آمار و ارقام دیگری حس نشود

مثلث طلایی آلبی سلسته با گلهایی که در سال 2013 به ثمر رساندند، برتر از مهاجمان 31 تیم دیگر راه یافته به جام جهانی بودند وجالب اینجاست که تیم ملی آرژانتین در دوباری که فاتح جام جهانی شده، تیمی بوده که بیشترین گلها را درآن تورنمنت ها به ثمر رسانده . در جام جهانی 1978 آرژانتین که با قهرمانی آلبی سلسته به پایان رسید، آن تیم 15 گل به ثمر رسانده بود (آماری برابر با هلند) ودر جام جهانی 1986 مکزیک، آلبی سلسته 14 بار به گل رسید و مارادونا به عنوان آقای گل آن تورنمنت انتخاب شد. پرونده سال 2013 نیز در شرایطی بسته می شود که لیونل مسی آرژانتینی در طول امسال 45 گل (درعرصه ملی و باشگاهی )زده و سرخیو آگوئرو با 32 گل و ایگواین با 28 گل در تعقیب او هستند که مجموع 105 گل در طول یک سال برای سه مهاجم آرژانتین آمار خیره کننده ای است.

البته مسی در سال 2013 به تنهایی موفق شده بود تا 91 گل به ثمر برساند ولی درسال 2013 مصدومیت های متعدد کار را برای او سخت کردند.

درسالی که در آستانه اتمام است کریستیانو رونالدو با زدن 69 گل برترین گلزن دنیا لقب گرفت و همین گلهای فراوان او باعث شده تا تیم ملی پرتغال در رنکینگ موفق ترین تیمهای جام جهانی از نظر تعداد گلها در رده چهارم قرار بگیرد.

تیم ملی اروگوئه هم با بهره گیری از گلزنهایی مثل لوئیس سوارس، کاوانی و فورلان در رده  دوم رنکینگ بعد از آرژآنتین قرار دارد و اسپانیا هم با اتکا به گلهای نگردو و پدرو و البته دیگو کاستا که در جام جهانی لباس ماتادورها را برتن خواهد کرد در رده سوم قرار گرفته.

آرژانتین با سیستم 3-3-4 بازی می کند ولی سلسته (اروگوئه) سیستم متفاوتی را دنبال می کند و تیم دل بوسکه هم با حضور دیگو کاستا ممکن است دست خوش تغییراتی شود.

در5 جام جهانی اخیر تنها فرانسه در جام جهانی 1998 و برزیل در جام جهانی 2002 کره و ژاپن توانستند با به ثمر رساندن بیشترین گلها درمقایسه باسایر تیمها جام قهرمانی را بالای سرببرند و در جامهای جهانی 2006 و2010 آلمان کمترین گلها را دریافت کرد ولی نتوانست جام قهرمانی را مال خود کند.

حالا باید منتظر ماند ودید که آلخاندرو سابه یا برای تیمش چه برنامه هایی خواهد داشت. اگر همه چیز خوب پیش برود، سرمربی آلبی سلسته باید تلاش زیادی کند تا تیمی تراز اول و قوی از نظر دفاعی را به میدان بفرستد.چون خود او هم می داند که تنها گل زدن برای فتح جام قهرمانی کافی نیست./ سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها