پلنگ خرم‌آباد فلج شد

پلنگی که پنجشنبه گذشته با اصابت گلوله شکارچیان غیرمجاز در منطقه سپیددشت خرم‌آباد مجروح شده بود، پس از رسیدن به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در شامگاه جمعه تحت معاینه و مداوای کامل قرار گرفت، اما به گفته گروه متخصص و معالج این پلنگ، وی به دلیل برخورد گلوله به مهره‌های ستون فقراتش، به احتمال زیاد برای همیشه فلج خواهد ماند.
کد خبر: ۶۳۰۵۷۸

یک تیم تخصصی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران کارهای مربوط به تشخیص و درمان پلنگ خرم‌آباد را به عهده داشتند.یکی از اعضای این گروه متخصص درباره آخرین وضع پلنگ خرم‌آباد به مهر گفت: تمام مراحل درمان اورژانسی آسیب‌های نخاعی برای این پلنگ انجام شده است و از این به بعد نیز دو هفته تحت درمان با کورتون و آنتی‌بیوتیک قرار خواهد گرفت.

به گفته ایمان معماریان در صورت فلج شدن کامل حیوان و ناتوانی در کنترل ادرار و مدفوع، ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار مشکل خواهد بود.

دکتر میرسپهر پدرام، دیگر متخصص این گروه نیز پس از انجام جراحی و خارج کردن گلوله، درباره وضع پلنگ خرم‌آباد گفت: متاسفانه ضایعه نخاعی به دلیل برخورد گلوله به مهرهL4 پلنگ حتمی است و معمولا برگشت ناپذیر خواهد بود.

این پلنگ پنجشنبه گذشته در حالی که زخمی بود و تلاش می‌کرد خود را به محل امنی برساند، از سوی یک محیط‌بان مشاهده و به سازمان حفاظت محیط زیست گزارش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها