معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به ضعف های فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: به همین جهت دولت مصمم است در ادامه هدفمندی را به شیوه بهتراست، در راستای اجرای این سیاست، به زودی در قالب لایحه ای جداگانه به مجلس تقدیم شود.
کد خبر: ۶۳۰۴۴۸
لایحه اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها تقدیم مجلس می شود

محمدباقر نوبخت در گفتگو با مهر، با اشاره به توضیحاتی درباره برخی اخبار مبنی بر حذف برخی دهک های بالای درآمدی جامعه از جمع یارانه‌بگیران گفت: آنچه تاکنون با عنوان هدفمندی یارانه ها در کشور اجرا شده، با اهداف قانونی فاصله زیادی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که سیاست دولت برای ادامه اجرای هدفمندی یارانه ها چگونه خواهد بود؛ چراکه برخی اعضای کابینه نظیر آقای ترکان اجرای هدفمندی را طرحی شکست خورده خوانده اند، اظهار کرد: هدفمند کردن یارانه ها یک قانون است و دولت آن را با عنوان یک ضرورت در کشور لازم به تعقیب می دانند.

وی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه ها باید به شکل صحیح دنبال و اجرا شود، افزود: منتهی مراتب قطعا آنچه تاکنون با عنوان هدفمندی یارانه ها در کشور اجرا شده، با اهدافی که در قانون برای آن پیش‌بینی شده بود، فاصله زیادی دارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به ضعف های فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: به همین جهت دولت مصمم است در ادامه هدفمندی را به شیوه بهتری که ما را به اهداف اصلی اجرای این قانون نزدیک می کند، اجرا کند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این سیاست، چگونگی اجرای هدفمندی در دولت تدبیر و امید قرار است به زودی در قالب لایحه ای جداگانه به مجلس تقدیم شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت بنا دارد برخی دهک های بالای درآمدی جامعه را از جمع یارانه بگیران در لایحه مذکور حذف کند یا خیر؟، گفت: هر جزئیاتی مربوط به حذف برخی دهک‌های بالای درآمدی وجود داشته باشد، در لایحه اصلاح هدفمندی از سوی دولت اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که گفته می شود در لایحه دولت برای اصلاح شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها حذف یک دهک قطعی شده و دولت در حال بررسی برای حذف دهک دوم بالای درآمدی از جمع یارانه‌بگیران است، خاطر نشان کرد: ما قطعا همه جزئیات برنامه دولت برای چگونگی ادامه هدفمندی را در لایحه تدوین خواهیم کرد و سپس آن را به نحو شایسته ای اطلاع رسانی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
امیدوارم كه این لایحه به سرانجام خوبی برسد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها