بازار ساعت، بازاری است که سرما و گرما و تابستان و زمستان در رونق آن تاثیر چندانی ندارد، مگر موضوع قیمت ارز پیش بیاید

ساعت چنده؟

در حالی که قیمت ساعت به عنوان یک کالای وارداتی به دلیل قیمت ارز بالا رفته است، بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش نسبی قیمت ارز هم رونق را به این بازار بازنگردانده است.
کد خبر: ۶۲۹۸۴۳

به گــزارش خبــــرنگار ما، بازار ساعت بازاری است که سرما و گرما و کوچک و بزرگ و مرد و زن نمی‌شناسد.

این بازار را به درستی می‌توان بازاری «همیشه گرم» لقب داد؛زیرا نه تعطیلات و نه فصل در میزان مراجعانش آن تاثیری ندارد و همه اقشار مردم به نوعی خود را نیازمند ساعت می‌بینند. با این حال رشد قیمت ارز در 1.5 سال گذشته باعث رشد قیمت انواع ساعت در بازار ایران شده است. ساعت کالایی است که دست‌کم نوع مچی آن تولید داخل ندارد و وارداتی است، پیش از تلاطم قیمت ارز مسقیما تاثیر می‌پذیرد. با این حال کاهش نسبی قیمت ارز و ثبات آن نیز باعث بازگشت مشتریان به بازار ساعت نشده است . به گفته فعالان بازار ساعت، این روزها بیشتر خریداران را افراد پولدارتشکیل می‌دهند که البته در اقلیت قرار دارند و عامه مردم که بیشترین مشتریان هستند، به بازدید از ویترین‌ها و پرسیدن قیمت اکتفا می‌کنند.

فعالان بازار ساعت همچنین از ورود گسترده ساعت‌های کم کیفیت یا بی‌کیفیت چینی به بازار خبر می‌دهند و از مردم می‌خواهند ساعت‌های مارک‌دار را فقط از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت شناسنامه و فاکتور معتبر بخرند.

به گفته آنان تقلب در بازار ساعت زیاد شده و عمر ساعت‌های تقلبی به اندازه عمر باتری‌شان است. جالب این که حتی برندهای گران و معروفی چون رادو نیز از کپی‌کاری چینی‌ها در امـــــان نمانده و در حالی‌که شاید کف قیمــت یک ساعت رادو ، دو میلیون تومان باشد، نوع چینی آن با 83 هزار تومان(!) قابل خرید است.

صفحه بازار در گزارشی کامل به بررسی وضع بازار و آخرین قیمت‌های انواع ساعت پرداخته و نکاتی کاربردی برای خرید این کالای همـیشه مورد توجه و اقبال را مطرح کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها