چراغ نکوداشت های جشنواره فیلم فجر روشن شد

نکوداشت هما روستا برای یک عمر تلاش هنری

هفت سال پیش تقریبا در چنین روزی یعنی پنجم دی ماه 1385 جمعیت زیادی در خانه هنرمندان ایران جمع شده بودند تا زادروز بهرام بیضایی از بزرگان هنر نمایش را جشن بگیرند و از او بگویند.
کد خبر: ۶۲۹۵۴۴
«سلطان»، مهمان ضیافت فجر

آیدین آغداشلو، بهروز غریب‌پور، بابک احمدی، اصغر همت، و مژده شمسایی در یکی از به یادماندنی‌ترین شب‌های بخارا در حضور بیضایی از او و ویژگی‌هایش گفتند و استاد با خضوع تمام فقط سرخگون می‌شد و با اخمی پر از ابروهای سپید، سکوت می‌کرد.

اما تنها چهره‌ای که توانست یخ و فضای جدی آن محیط شلوغ را بشکند و لبخندی بر لب مرد نویسنده و کارگردان اندیشمند بنشاند و برای ده دقیقه حاضران در سالن را با هنرنمایی‌های بی‌بدیل خود از خنده روده بر کند، مهدی هاشمی بود.

بازیگر توانایی که بازی در دو تا از دشوارترین و ماندگارترین نقش‌های نوشته شده توسط بیضایی یعنی آسیابانِ «مرگ یزدگرد» و بندار بیدخشِ «کارنامه بندار بیدخش» را در کارنامه دارد.

هاشمی با پشتوانه درخشان تئاتری با «سلطان و شبان» شهره و محبوب خاص و عام شد و پس از آن با هر نقش آفرینی در تئاتر، تلویزیون و سینما اثر ماندگار دیگری به کارنامه پربار و غبطه برانگیزش می‌افزاید.

خبر آیین نکوداشت این بازیگر بزرگ در جشنواره پیش روی فیلم فجر، ارج و قرب زیباترین ضیافت سینمایی سال را صدچندان کرد و اگر همه چیز مهیا باشد تماشاگران و دوستداران او نیز با تماشای سه بازی درخشان او در فیلم‌های «تراژدی»، «قصه‌ها» و «خانه پدری» سیراب‌تر خواهند شد.

علی رستگار‌ -‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها